تاریخ : Thu 29 Apr 2021 - 04:07
کد خبر : 54067
سرویس خبری : ورزش

مجیدی خطاب به آبی‌ها:  حق ندارید الشرطه را دست‌ کم بگیرید

استقلال محروم ندارد، شیخ آماده بازگشت به ترکیب اصلی شد

مجیدی خطاب به آبی‌ها: حق ندارید الشرطه را دست‌ کم بگیرید

نکته اصلی که تا حدودی نگرانی کادرفنی و فرهاد مجیدی را در پی داشته به دست‌کم گرفتن احتمالی نماینده عراق توسط بازیکنانش مربوط می‌شود تا جایی که او طی این چند روز مرتبا به بازیکنان استقلال این موضوع را هشدار داد.

تیم فوتبال استقلال درحالی بامداد چهارشنبه و در بازی ماقبل پایانی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاهلی به تساوی بدون گل رسید که هیچ‌یک از بازیکنان این تیم از داور ژاپنی کارت زرد یا قرمز نگرفتند تا فرهاد مجیدی برای آخرین دیدار مقابل الشرطه هیچ بازیکن محرومی نداشته باشد. هرچند این موضوع دست کادرفنی را برای دیدار مقابل نماینده عراق باز گذاشته است اما تک‌اخطاری‌های استقلال باید مراقب باشند با دریافت کارت زرد در دیدار پایانی گروه از بازی مرحله یک‌هشتم نهایی محروم نشوند.

نکته دیگر اینکه دو مصدوم تا پیش از دیدار مقابل الاهلی در اردوی استقلالی‌ها کمی تا حدودی تاکتیک‌های شاگردان مجیدی را برای دیدار مقابل نماینده عربستان در هاله‌ای از ابهام فرو برد با این حال طبق پیش‌بینی‌ها شیخ دیاباته به این بازی رسید و بدون مشکل در نیمه دوم استقلالی‌ها را همراهی کرد که البته این موضوع نیز موید آن است که شیخ برای دیدار مقابل الشرطه نیز مشکل خاصی نداشته و درصورت صلاحدید کادرفنی می‌تواند آبی‌پوشان را از همان ابتدای مسابقه همراهی کند. این درحالی است که به‌نظر می‌رسد حضور دیاباته در ترکیب ثابت استقلالی‌ها با توجه به فشردگی برنامه این تیم در عربستان و ذخیره انرژی این بازیکن مالیایی در دیدار مقابل الاهلی و همچنین برطرف‌شدن مصدومیتش محتمل باشد.

دیاباته با پشت‌سر گذاشتن مصدومیت جزئی بامداد دیروز دقایقی مقابل الاهلی به میدان رفت و تنها بازیکنی که به‌دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد، محمد نادری بود که حضورش درمقابل الشرطه نیز در ابهام است و چنانچه نادری امکان همراهی کردن آبی‌پوشان مقابل الشرطه را نداشته باشد، تنها غایب تیم استقلال در این بازی خواهد بود. نکته دیگر که تا حدودی نگرانی‌های کادرفنی را برای دیدار مقابل الشرطه عراق افزایش داده به خستگی و فرسوده شدن آبی‌پوشان در پنج بازی اخیر این تیم در ۱۵روز مربوط می‌شود تا جایی که طبق برنامه روز گذشته برنامه استراحت مفصلی در دستورکار کادرفنی قرار گرفته و آنها برنامه ریکاوری دیدار بامداد چهارشنبه را در ساعت پایانی این روز برگزار کرده و در بقیه ساعات روز استقلالی‌ها با تشخیص کادرفنی به استراحت پرداختند تا کمی انرژی آنها برای دیدار مقابل الشرطه که جمعه‌شب در جده عربستان برگزار خواهد شد به این ترتیب بازگردد و برای بازی حساس دور آخر آماده شوند.

با این حال نکته اصلی که تا حدودی نگرانی کادرفنی و فرهاد مجیدی را در پی داشته به دست‌کم گرفتن احتمالی نماینده عراق توسط بازیکنانش مربوط می‌شود تا جایی که او طی این چند روز مرتبا به بازیکنان استقلال این موضوع را هشدار داده و از آنجایی که نماینده عراق در این گروه برای الدحیل صدرنشین لقمه گلوگیری شد کادرفنی آبی‌پوشان به‌مراتب این موضوع را یادآور شدند که نباید تحت هیچ شرایطی حریف عراقی دست‌کم گرفته شود. هرچند شکست النصر عربستان مقابل الوحدات و پرسپولیس مقابل الوحده در دو گروه دیگر نیز این نگرانی‌ها را افزایش داده است تا استقلالی‌ها رقیب ضعیف‌تر را برای دیدار جمعه‌شب دست‌کم نگیرند.

ازسوی دیگر با توجه به برگزاری دیدارهای سه گروه و تعیین‌تکلیف این گروه‌ها در شب پنجشنبه به احتمال بسیار زیاد تکلیف گروه استقلال و تعداد صعودکنندگان از این گروه تا قبل از دیدارهای جمعه‌شب مشخص می‌شود و این موضوع می‌تواند دست کادرفنی را برای یک برنامه‌ریزی بهتر باز کند، با این حال همه اینها به شرطی خواهد بود که استقلال بتواند از سد الشرطه عراق بگذرد تا کار صعودش به اما و اگر کشیده نشود.