تاریخ : Thu 29 Apr 2021 - 03:20
کد خبر : 54050
سرویس خبری : ورزش

کار سخت استقلال و امیدواری تراکتور به صعود

بازتاب هفته پنجم لیگ قهرمانان در رسانه‌های خارجی

کار سخت استقلال و امیدواری تراکتور به صعود

دیدارهای روز ششم برای سه نماینده ایران که وضعیت نهایی آنها در جدول مشخص نشده است می‌تواند بسیار مهم و سرنوشت‌ساز باشد.

مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا وارد مراحل حساسی شده و تیم‌های حاضر در منطقه غرب آسیا تنها یک بازی دیگر پیش‌رو دارند تا تکلیف صعودشان در این فصل مشخص شود. با 40 تیمی شدن رقابت‌های این فصل، شرایط برای صعود تیم‌ها کمی پیچیده‌تر شده است و وجود حالات مختلف برای صعود تیم‌ها و راهیابی تنها سه تیم دوم به مرحله بعد باعث شده رقابت در گروه‌های مختلف علاوه‌بر اینکه در داخل گروه نیز حساس باشد تیم‌ها نیم‌نگاهی نیز به عملکرد سایر تیم‌ها در گروه‌های دیگر داشته باشند. با این‌حال دیدارهای روز ششم برای سه نماینده ایران که وضعیت نهایی آنها در جدول مشخص نشده است می‌تواند بسیار مهم و سرنوشت‌ساز باشد.

سایت عربستانی «السعودی» درباره دیدار سه‌شنبه‌شب الاهلی این کشور برابر استقلال نوشت: «الاهلی در پنجمین دیدار خود برای انتقام شکست دیدار رفت به‌مصاف تیم ایرانی رفت و با وجود ارائه نمایشی بهتر نسبت به مسابقه نخست نتوانست به برتری برسد و درنهایت تنها یک امتیاز گرفت. برتری در این مسابقه می‌توانست با توجه به شکست عجیب الدحیل برابر الشرطه عراق آنها را به صدر جدول بفرستد اما فعلا جایگاه سوم را در اختیار دارند و باید در روز آخر این گروه مصاف دشوار دیگری را این‌بار مقابل نماینده قطر برگزار کنند. اگرچه پیش از این مسابقه رسانه‌های عربستانی از عملکرد ضعیف خط دفاعی تیم درطول دیدارهای قبلی به‌شدت انتقاد کرده بودند، اما سرمربی تیم به‌خوبی توانست در این دیدار این ضعف را برطرف کرده و دروازه تیمش را برابر بهترین خط حمله این مسابقات بسته نگه دارد. در دیگر مسابقه این گروه هم الشرطه شگفتی‌ساز شد و توانست الدحیل را شکست دهد تا معادلات این گروه پیچیده‌تر از قبل شده و تکلیف تیم یا تیم‌های صعود‌کننده در هفته پایانی مشخص شود.»

اتفاق مهم دیگری که روز گذشته رخ داد، اعلام خبر ورود دوباره VAR به این رقابت‌ها از سوی AFC بود. به‌گفته کنفدراسیون فوتبال آسیا از دور یک‌چهارم نهایی قرار است دوباره از کمک داور ویدئویی در این مسابقات استفاده شود تا اشتباهات داوری به‌حداقل برسد که این اتفاق شاید به‌نفع نمایندگان ایران باشد که مدعی‌اند در دور گروهی از داوری لطمه خورده‌اند. از سوی دیگر «فرانس 24» در گزارشی از دیدارهای هفته پنجم این مسابقات نوشت: «با برگزاری دیدارهای گروه C هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا به‌پایان رسید و حالا سه تیم مدعی این گروه برای صعود دارای شانس هستند که روز جمعه مشخص خواهد شد، کدام‌یک به‌عنوان صدرنشین به مرحله بعد خواهد رفت. سه تیم 8 امتیازی در این گروه هستند که البته استقلال اگر بتواند از سد الشرطه عراق عبور کند، شانس نسبتا بهتری نسبت به الدحیل و الاهلی دارد که دیداری دشوار را برابر هم خواهند داشت. در دیدارهای سه‌شنبه نتایج دور از انتظاری به‌دست آمد و درحالی‌که استقلال بازی رفت پنج گل به حریفش زده بود، این بار به تساوی بدون گل رسید. الدحیل هم که به‌نظر می‌رسید برد راحتی در انتظارش بود، ناباورانه مغلوب حریف عراقی شد تا خطر حذف در دور گروهی را حس کند. تیم قطری هم البته سرنوشت صعودش در دست خودش است و اگر بتواند بازی آخر خود را با برد پشت سر بگذارد بدون توجه به نتیجه دیگر مسابقه گروه قطعا صدرنشین گروه خواهد شد.

صبری لموشی، سرمربی این تیم به‌خوبی می‌داند که در مسابقه آخر، تیمش فرصتی برای اشتباه ندارد و می‌گوید: «ما هنوز هم برای صعود به مرحله بعد شانس خوبی داریم و می‌توانیم با یک برد صعودمان را جشن بگیریم. البته اگر برابر الاهلی هم نمایشی مانند دیدار با الشرطه داشته باشیم نباید انتظار نتیجه‌ای بهتر داشت و باید به‌مراتب بهتر عمل کرد. مطمئنم در بازی بعد بازیکنانم تمام تلاش‌شان را برای موفقیت به‌کار خواهند گرفت.»

در دیگر گروه این رقابت‌ها نیز السد قطر امیدوار است در دیدار آخرش روند خوب خود را ادامه دهد و چهارمین برد پیاپی را این‌بار مقابل النصر عربستان کسب کند تا بتواند راهی دور بعد مسابقات شود. در این گروه هم در هفته پنجم نتیجه‌ای غیرقابل‌انتظار رقم خورد و النصر درمصاف با تیم اردنی الوحدات مغلوب شد تا نخستین پیروزی این تیم در تاریخ لیگ قهرمانان باشد. با این نتیجه حالا شاگردان ژاوی که فولاد ایران را دوشنبه شکست دادند، امید زیادی برای صدرنشین دارند و به کمک تیم اردنی احتمالا راهی دور بعد خواهند شد. در گروه B تراکتور ایران در هفته آخر دیدار حساسی مقابل شارجه دارد. تیم اماراتی صدرنشینی خود را قطعی کرده و این دیدار برایش تشریفاتی خواهد بود، اما تراکتور باید حتما این مسابقه را ببرد و منتظر نتایج سایر گروه‌ها باشد تا شاید به‌عنوان تیم دوم بتواند راهی مرحله بعد شود. دو تیم دیگر این گروه هم شانسی برای صعود ندارند و به این ترتیب دو مسابقه این گروه تنها برای تیم ایرانی اهمیت دارد.»