تاریخ : Mon 19 Apr 2021 - 08:10
کد خبر : 53610
سرویس خبری : ورزش

فولاد حرف‌های زیادی برای گفتن در آسیا دارد

علوی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: همه ما نماینده ایران هستیم، مسئولان تبعیض قائل نشوند

فولاد حرف‌های زیادی برای گفتن در آسیا دارد

خوشبختانه تمام نکاتی را که جواد نکونام و کادرفنی از بچه‌ها خواسته بودند آنها در دیدار مقابل حریف اردنی موبه‌مو انجام دادند تا سه‌امتیاز را به دست بیاوریم، این اتفاق جز با مردانگی و غیرت ایرانی به دست نمی‌آمد اما حالا فولاد نشان داده که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

قول رفتن به مکه را گرفته‌ایم، با استقلالی‌ها در ارتباطیم

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار: تیم فوتبال فولاد خوزستان موفق شد دور دوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را با برتری مقابل الوحدات اردن به پایان برساند تا با ۴امتیاز فعلا یکی از نمایندگان پرامید کشورمان در راه صعود به مرحله حذفی رقابت‌ها باشد. فولادی‌ها که تا پیش از این حتی صعودشان به مرحله گروهی به‌خاطر بازی دشواری که مقابل العین داشتند در گرو اما و اگر بود حالا در مرحله گروهی آقایی می‌کنند و امیدواری‌های زیادی را برای صعود به مرحله حذفی به وجود آورده‌اند. بر همین اساس با سرپرست فولاد درخصوص شرایط این تیم در عربستان هم‌صحبت شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سیدمحمد علوی را در ادامه می‌خوانید.

بازی دوم مقابل الوحدات اردن چطور بود؟

خدا را شکر بازی خوبی بود، بچه‌های ما تمام تلاش خود را کردند و به‌نظر من بازی سختی را با پیروزی پشت‌سر گذاشتیم. به‌نظر من از لحاظ فنی به‌واقع کم و کسری یا نقطه‌ضعف خاصی نداشتیم و فقط اینکه متاسفانه نمی‌دانم چرا در این بازی ضربات‌مان تبدیل به گل نشد اما امیدوارم این نقیصه هم برای بازی‌های بعدی رفع شده و اگر بتوانیم ان‌شاءالله با همین دست‌فرمان ادامه دهیم امیدوارم بتوانیم حرف‌های زیادی برای گفتن در آسیا داشته باشیم.

اگرچه این صحبت شما درست است و در زدن ضربات پایانی مهاجمان فولاد کمی بی‌دقتی کرده و در این دیدار فرصت‌سوزی‌هایی داشتید اما به‌نظر می‌رسد مهم کسب سه‌امتیاز بود که در دیدار مقابل الوحدات این اتفاق افتاد.

بله صددرصد. خدا را شکر با غیرت و همت بچه‌ها و تدابیر کادرفنی و مدیریت تا به‌حال این نتایج به دست آمده و امیدواریم در آینده نیز از ۴دیدار باقی‌مانده با دست پر خارج شویم هرچند کار بسیار سخت است اما خوشبختانه تمام نکاتی را که جواد نکونام و کادرفنی از بچه‌ها خواسته بودند آنها در دیدار مقابل حریف اردنی موبه‌مو انجام دادند تا سه‌امتیاز را به دست بیاوریم، این اتفاق جز با مردانگی و غیرت ایرانی به دست نمی‌آمد اما حالا فولاد نشان داده که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

درحالی که حرف‌وحدیث‌های زیادی برای رسیدن فولاد به مرحله گروهی قبل از دیدار سخت و دشوار مقابل العین وجود داشت اما حالا شاگردان نکونام در حد یکی از پدیده‌های آسیا خود را نشان داده‌اند و با جان و دل برای پیروزی بازی می‌کنند و از رقبا هم ترسی ندارند.

غیر از این هم نیست چون ما در ایران هم همین شکلی هستیم و به همین ترتیب بازی می‌کنیم و کل تیم همواره با غیرت به میدان رفته و از اهدافی که داریم دفاع می‌کنند، با این حال رقابت‌های آسیایی یک ویترین است و به‌طور طبیعی انگیزه و تمرکز بچه‌ها برای موفقیت بیشتر می‌شود تا بتوانند خودشان را نشان داده و در ادامه مسیر بهتری را برای فعالیت فوتبالی خود داشته باشند. بنابراین آنها همه تلاش خود را می‌کنند و به‌نظرم تا الان هم اتفاق خاصی نیفتاده و راه زیادی تا موفقیت اصلی باقی‌مانده، با این حال همان‌طور که گفتم ما همین جنگندگی و غیرت را در رقابت‌های لیگ هم نشان می‌دهیم و امیدواریم بعد از بازگشت به ایران در لیگ نیز اتفاقات خوبی برایمان بیفتد.

میزبانی عربستانی‌ها چطور است، آیا راضی هستید؟

خدا را شکر همه‌چیز خوب است اما فقط متاسفانه از لحاظ تنوع غذایی مشکل داریم در غیر این صورت سایر مسائل عالی است و مشکل خاصی نداریم.

مدیرعامل فولاد در بیانیه‌ای نسبت به تفاوت و تبعیضی که بین تیم‌ها وجود دارد هشدار داد و از صداوسیما خواسته بود به هر شکل ممکن بازی‌های فولاد در آسیا هم از شبکه‌های سه و ورزش پخش مستقیم شود. به‌نظر می‌رسد این موضوع کمی فولادی‌ها را رنجیده‌خاطر کرده است.

بله صددرصد. مطمئنا فولاد تا به اینجای کار بازی‌های جذاب و تماشاگرپسند ارائه داده و ما هم دوست داریم همه مردم ایران بتوانند از شبکه‌های پرمخاطب مثل شبکه۳ بازی‌های تیمی مثل فولاد را تماشا کنند و فرق و تبعیضی بین تیم‌های ایرانی نباشد. بالاخره همه تیم‌ها ایرانی هستند و نمایندگان کشورمان در آسیا به‌شمار می‌روند و امیدوارم رنگ‌ها برای مسئولان دست‌اندرکار خیلی تعیین‌کننده و شاخص نباشد تا در تصمیمات‌شان فلان‌ رنگ یا فلان تیم را لحاظ کنند. ما همه نماینده ایران هستیم و همه ما در آخر کار می‌خواهیم پرچم ایران را بالا برده و اسم ایران را یدک بکشیم.

به صعود به مرحله حذفی هم فکر می‌کنید؟ هرچند باید صدرنشین شوید تا بدون اما و اگر این اتفاق صورت بگیرد.

ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا به‌عنوان تیم اول صعود کنیم. شما غیرت و تلاش بچه‌های ایرانی را می‌بینید و همه آنها آن‌قدر خوب کار می‌کنند که تقریبا فوتبال آسیا شگفت‌زده شده اما دیگر همه‌چیز دست آن بالایی است تا ان‌شاءالله اتفاقات خوبی رقم بخورد. ما غیرت و تعصب خود را ثابت کرده‌ایم و همه‌چیز را به خداوند سپرده‌ایم و ان‌شاءالله خدا نتیجه اعمال‌مان را می‌دهد.

با استقلالی‌ها در ارتباط هستید؟

بله صددرصد. مسئولان ما ازجمله آقای آذری با کاروان استقلال در ارتباط هستند و اگر نقطه‌نظر خاصی باشد با هم در میان می‌گذارند.

گویا در راه سفر استقلالی‌ها به مکه مکرمه مشکلاتی ایجاد شده است. شما قرار است به مکه بروید یا خیر؟

به امید خدا به ما قول‌هایی داده‌اند و ان‌شاءالله بعد از پایان مرحله گروهی رقابت‌ها این اتفاق می‌افتد. طبق این قول‌ ما صددرصد به مکه می‌رویم. فکر می‌کنم یازدهم اردیبهشت و بعد از پایان مرحله گروهی ان‌شاءالله راهی خانه خدا شویم.