تاریخ : Mon 12 Apr 2021 - 00:35
کد خبر : 53349
سرویس خبری : جامعه

آمار فوتی‌ها تا 500 نفر در روز هم بالا خواهد رفت/ پیشنهاد ما تعطیلی 10 روز‌ه است

پیام طبرسی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

آمار فوتی‌ها تا 500 نفر در روز هم بالا خواهد رفت/ پیشنهاد ما تعطیلی 10 روز‌ه است

طبرسی گفت: متاسفانه برمبنای آمارهای موجود و 258 کشته آمار آخر، باید بگویم که تا 500 کشته در روز هم آمار بالا خواهد رفت و این هم اجتناب‌ناپذیر است. باید تعطیلی به‌صورت کلی اجرایی و لاک دان شود. حداقل 10 روز‌ به‌صورت اورژانسی و بحرانی این کار را انجام دهیم.

ابوالقاسم رحمانی، روزنامه‌نگار: پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در ارتباط با وضعیت موجود و چشم‌انداز آینده بیماری کرونا به «فرهیختگان» گفت: متاسفانه برمبنای آمارهای موجود و 258 کشته آمار آخر، باید بگویم که تا 500 کشته در روز هم آمار بالا خواهد رفت و این هم اجتناب‌ناپذیر است. موج سنگین است و بیماران هم به‌سرعت درحال افزایش هستند و نتیجه این هم جز بالا رفتن مرگ‌ومیر نیست.

طبرسی ادامه داد: متاسفانه سیاست‌هایی هم که برای کنترل وضع موجود درنظر گرفته شده، متناسب با شرایط نیست. موج فعلی، موج بسیار سنگینی است و باید متناسب با آن سیاستگذاری کرد. مضاف بر اینها آمدن ماه رمضان شاید تا حدی بتواند به آینده کمک کند ولی روی موج فعلی و موجود متاسفانه تاثیری ندارد. اینکه شما بخواهید آینده را به ماه رمضان و... بسپارید، کمکی نمی‌کند، باید محدودیت‌ها تشدید و درست اجرایی شود و بر آن نظارت شود. پیشنهاد ما این است که باید تعطیلی به‌صورت کلی اجرایی و لاک دان شود. حداقل 10 روز‌ به‌صورت اورژانسی و بحرانی این کار را انجام دهیم.»