تاریخ : Thu 08 Apr 2021 - 09:45
کد خبر : 53227
سرویس خبری : ورزش

تهدید زیدان  در شب رویایی تیمش

سرمربی فرانسوی رئال و آینده نامعلوم در برنابئو

تهدید زیدان در شب رویایی تیمش

رئال با کسب چهارمین برد پیاپی خود در تمامی رقابت‌ها با قدرت برای حضور در ال‌کلاسیکوی روز شنبه آماده می‌شود و این می‌تواند زنگ‌خطری برای بارسلونا باشد که اصلی‌ترین هدفش در این فصل فتح لالیگاست.

سیامک خاجی، روزنامه‌نگار: یورگن کلوپ تصور نمی‌کرد دیدار رفت تیمش در مادرید با چنین شکست تلخی به پایان برسد و حالا امیدهای او و شاگردانش برای صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا کمرنگ شده است. البته این تیم سابقه جبران ناکامی در زمین تیم‌های اسپانیایی را دارد که معروف‌ترین آنها پیروزی 4 بر صفر برابر بارسلونا در آنفیلد پس از شکست در نیوکمپ بود. با این حال قرمزها در این فصل فاصله زیادی با این تیم درخشان سال‌های اخیر داشته‌اند و جبران این شکست در بازی برگشت و با توجه به اینکه آنها از حمایت هواداران خود نیز برخوردار نخواهند بود کار بسیار سختی به نظر می‌رسد. رئال اما با کسب چهارمین برد پیاپی خود در تمامی رقابت‌ها با قدرت برای حضور در ال‌کلاسیکوی روز شنبه آماده می‌شود و این می‌تواند زنگ‌خطری برای بارسلونا باشد که اصلی‌ترین هدفش در این فصل فتح لالیگاست.

 درخشش آسنسیو

بازگشت مارکو آسنسیو به ترکیب اصلی رئال در لیگ قهرمانان با گل همراه بود. درخشش این بازیکن چپ‌پا باعث شد رئالی‌ها پس از آتالانتا، سلتاویگو و ایبار حالا لیورپول را نیز مغلوب کنند و به روند رو به رشد خود در دیدارهای اخیر ادامه دهند. آسنسیو که پس از مصدومیتی شدید حالا به روزهای خوبش برگشته در هر 4 مسابقه فوق توانسته گلزنی کند و این روزها به یکی از نفرات تاثیرگذار کهکشانی‌ها بدل شده است. بازگشت این ستاره ارزشمند در روزهای حساس رئال در اواخر فصل می‌تواند بهترین خبر برای زیدان و تیمش باشد. درحالی‌که انتظار می‌رفت نفراتی چون آزارد یا بن‌زما ستاره تیم در این دیدارها باشند اما آسنسیو در فرمی بسیار خوب به داد تیمش رسید و حالا رئال می‌تواند امیدوار به موفقیت در لیگ و اروپا باشد.

با ادامه این روند بعید به نظر می‌رسد او در دیدارهای بعدی از فهرست اصلی رئال خارج شود و به این ترتیب آزارد بلژیکی که برای چندمین‌بار در این دو فصل دچار مصدومیت شده بود و حالا دوباره به تمرینات برگشته کار سختی برای بازگشت به ترکیب اصلی خواهد داشت. او حالا زوج خوبی درکنار بن‌زما ساخته و با 6 گل زده دومین گلزن برتر این تیم محسوب می‌شود. در چنین اوضاعی زیزو در دیدارهای دشوار پیش‌رو می‌تواند روی درخشش او حساب کند.

زیدان در این دیدار حساس به خوبی نبرد تاکتیکی را از یورگن کلوپ برد و با وجود اینکه سرخیو راموس و رافائل واران، دو مدافع ارزشمند خود را به‌دلیل مصدومیت و ابتلا به کرونا در اختیار نداشت اما به خوبی توانست از عهده این بازی برآمده و حریف قدرتمند خود را با شکست بدرقه کند. سرمربی فرانسوی تیمش را در این مسابقه با سیستم 3-3-4 راهی زمین و تلاش کرد با هدف قراردادن کناره‌های زمین و پشت‌سر مدافعان لیورپول به هدف خود برسد. پاس‌های بلند و قطری تونی کروس و تیبو کورتوا باعث شد رئالی‌ها به خوبی از این نقطه ضعف حریف استفاده کرده و سه بار دروازه آلیسون را باز کنند. وینیسیوس جونیور از همان دقایق اولیه بازی وظیفه داشت تا از فضای پشت‌سر مدافعان کناری حریف استفاده کند و این تاکتیک در همان نیمه‌نخست نتیجه داد و این وینگر برزیلی به گل هم رسید. پس از او نوبت به گلزنی آسنسیو رسید تا کار برای حریف انگلیسی سخت‌تر شود.

زیزو در شبی به این برد مهم رسید که یکی از کاندیداهای ریاست باشگاه رسما اعلام کرد در‌صورت برنده‌شدن در انتخابات ریاست باشگاه، این مربی فرانسوی را برکنار خواهد کرد و جالب اینکه کلوپ یکی از گزینه‌های اصلی خواهد بود. انریکه ریکلمه که برای جانشینی فلورنتینو پرز تلاش می‌کند به نظر روز مناسبی را برای اعلام برنامه‌هایش انتخاب نکرد، چراکه دقیقا در همین روز سرمربی آلمانی لیورپول در نبرد اندیشه‌های دو مربی شکست خورد.

 بازگشت وینیسیوس به اوج

مرد فرانسوی سه‌شنبه‌شب برای پنجاهمین‌بار در لیگ قهرمانان روی نیمکت رئال نشست و حالا بهترین رکورد را بین مربیان حاضر در این مسابقات دارد. او در این تعداد مسابقه 31 برد، 10 تساوی و 9 شکست داشته است. گواردیولا با 30، دل‌بوسکه با 29 و سیمئونه با 28 برد در 50 بازی نخست خود در این رقابت‌ها رکوردی ضعیف‌تر نسبت به سرمربی کنونی رئال دارند. واقعیت این است که رئالی‌ها با این برد ارزشمند خانگی حالا به یکی از مدعیان قهرمانی در این فصل لیگ قهرمانان بدل شده‌اند و این بازی می‌تواند نقطه‌عطفی در دیدارهای این فصل تیم باشد. به‌خصوص که شنبه باید دیداری دشوار برابر بارسلونا برگزار کنند و این برد روحیه آنها را تا حد زیادی بالا برده است.

رئال در 12 بازی گذشته خود بدون شکست بوده و با 10 برد در این مسابقات زنگ خطر را برای رقبا به صدا درآورده است. به این ترتیب رسیدن به دبل در این فصل برای زیدان دور از دسترس نیست و او می‌تواند به موفقیت تیمش در رقابت‌های امسال امیدوار باشد. زیدان که سابقه سه قهرمانی پیاپی در اروپا و همچنین 2 فتح لالیگا را در کارنامه دارد بارها ثابت کرده در مقاطع دشوار و حساس می‌تواند تیمش را از بحران خارج کرده و به موفقیت برساند. این‌بار هم او به خوبی از داشته‌هایش استفاده کرد و با وجود تغییرات زیادی که در ترکیب تیمش به وجود آورد اما توانست لیورپول را مغلوب کند.

یکی‌دیگر از نفراتی که در ترکیب تیم زیدان نمایشی فراتر از انتظار داشت، وینیسیوس برزیلی است که در این مسابقه دو گل زد تا ثابت کند انتقادات اخیر از او چندان منطقی نبوده است. این وینگر 20 ساله در دو سال اخیر بارها مورد انتقاد قرار گرفته است و هواداران و رسانه‌ها از اینکه فرصت‌های زیادی را از دست می‌دهد ابراز نگرانی کردند. این‌بار اما وینیسیوس از دو موقعیت خود به خوبی استفاده کرد تا رئال در دیدار برگشت در آنفیلد دست بالاتر را داشته باشد. با وجود انتقادات، وینیسیوس ترجیح داد بدون توجه به فشارها به کارش در تیم ادامه داده و تلاش کند تا در کنار دیگر ستاره‌های تیم پیشرفت کند. او خود را از فضای مجازی دور کرد و تلاش داشت تا روی تمریناتش متمرکز شود. حتی حواشی و انتقاد عجیب کریم بن‌زما از او در جریان دیدار برابر مونشن‌گلادباخ در لیگ قهرمانان هم باعث کم‌شدن روحیه او نشد و حالا دوباره با پیراهن رئال درحال درخشش است.

تغییرات در خط دفاعی رئال باعث نشد تیم در این مسابقه به دردسر زیادی بیفتد و حضور ادر میلیتائو درکنار ناچو و همچنین حضور لوکاس واسکز در سمت راست خط دفاعی در مجموع نتیجه‌بخش بود و به‌جز گلی که صلاح به ثمر رساند در سایر دقایق نمایش خوبی از این ترتیب نامتعارف شاهد بودیم.

 جدایی احتمالی در پایان فصل

زیدان در نشست خبری این دیدار صحبت‌هایی کرد که باعث نگرانی هواداران رئال شد و حالا این احتمال پررنگ‌تر شده که او ممکن است در انتهای فصل این تیم را ترک کند. این مربی فرانسوی که سابقه بازی در یوونتوس را در کارنامه دارد در پاسخ به سوال خبرنگاران احتمال حضورش روی نیمکت این تیم ایتالیایی را رد نکرد و گفت که دوست دارد روزی هدایت بانوی پیر را برعهده بگیرد.

این درحالی است که آندره‌آ پیرلو، سرمربی جوان یووه که در ابتدای این فصل هدایت بیانکونری را برعهده گرفته روزهای خوبی را در این باشگاه سپری نمی‌کند و با توجه به فاصله 12 امتیازی تیمش با اینتر صدرنشین این احتمال وجود دارد که پس از 9 سال در کسب عنوان قهرمانی سری A ناکام باشد. در چنین شرایطی به نظر نمی‌رسد پیرلو آینده‌ای در یوونتوس داشته باشد و از زیدان و ماسیمیلیانو آلگری به‌عنوان گزینه‌های جانشینی او نام برده می‌شود. آنها حالا حتی خطر از دست رفتن سهمیه لیگ قهرمانان را نیز حس می‌کنند و درحالی‌که در رده پنجم جدول قرار دارند شاید پس از 9 فصل حتی در لیگ قهرمانان نیز غایب باشند که این اتفاق منجر به تغییرات گسترده در این تیم و حتی جدایی احتمالی کریس رونالدو هم خواهد شد.

مربی 48ساله رئال که 214 بازی برای یووه انجام داده و پس از پنج فصل حضور در این تیم در سال 2001 راهی برنابئو شد حالا این شایعه را تقویت کرده که ممکن است در تابستان راهی ایتالیا شود. او می‌گوید: «ایتالیا همیشه در قلب من جای دارد و من پنج سال بسیار خوب را در این کشور سپری کردم. یوونتوس هنوز هم بخش مهمی از زندگی من است و علاقه زیادی به آنجا دارم. اینکه بخواهم در آینده به آنجا برگردم هنوز مشخص نیست و درحال حاضر نمی‌توانم به‌صورت قطعی درباره آن اظهارنظر کنم. با این حال آینده قابل‌پیش‌بینی نیست و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.»

زیدان هنوز یک فصل دیگر با رئال قرارداد دارد اما اوضاع در این باشگاه برای او چندان خوب پیش نمی‌رود و حتی پیش از این او احتمال اینکه بخواهد زودتر از این تاریخ از رئال جدا شود را رد نکرد. زیزو علاوه‌بر یووه به‌عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی دیدیه دشان در تیم ملی کشورش هم مطرح است. در این شرایط مشخص نیست سرنوشت او در پایان فصل چه خواهد شد، به‌خصوص اگر انریکه ریکلمه به‌عنوان رئیس جدید باشگاه رئال انتخاب شود.