تاریخ : Thu 08 Apr 2021 - 08:28
کد خبر : 53210
سرویس خبری : ورزش

با شاهین، استقلال را حذف کردیم، شاید پرسپولیس را هم ببریم

سرمربی شاهین بندرعامری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: از آسیا حذف شوند، کارمان راحت می شود!

با شاهین، استقلال را حذف کردیم، شاید پرسپولیس را هم ببریم

پرسپولیس هم مهره زیاد دارد و هم از لحاظ روحی و روانی تیم خیلی خوبی است اما این‌طور نیست که ما جلوی این تیم از پیش بازنده باشیم اصلا این‌طور نیست چون من به تیمم خیلی امیدوارم ضمن اینکه تیم ما روی زمین فوتبال بازی می‌کند و مطمئنم برای همه تیم‌های روبه‌روی خود دردسرساز می‌شود.

مردم ما خوشحال شدند چون حالا دنیا بندرعامری را می‌شناسد/ سرنوشت یکی، دو بازیکن‌مان شاید مثل طارمی و قایدی شود

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار: قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی برگزار شد و تیم فوتبال پرسپولیس حریف تیم گمنام شاهین بندرعامری از دسته دوم رقابت‌های فوتبال کشور شد تا بتوان قرعه مناسب را برای شاگردان گل‌محمدی در این مرحله از رقابت‌ها متصور شد با این حال سابقه رقابت‌های جام حذفی در فوتبال کشور نشان می‌دهد که این رقابت‌ها بیشتر جام شگفتی‌هاست و همان‌طور که چند فصل پیش پرسپولیس مقابل تیم گمنام قشقایی از دور رقابت‌ها حذف شد حالا و با قرعه‌کشی صورت گرفته یک‌بار دیگر این امر در اذهان متبادر شده که چه‌بسا یک تیم دسته دومی دیگر به نام شاهین بندرعامری شگفتی‌ساز شده و با حذف پرسپولیس از دور رقابت‌ها دست به کار بزرگی بزند. بر همین اساس دقایقی با سرمربی بوشهری این تیم به صحبت پرداختیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با رضا نظرزاده را در ادامه می‌خوانید.

ابتدا یک مقدمه از شاهین بندرعامری برای ما بگویید تا با این تیم آشنا بشویم. وضعیت‌تان در لیگ دسته دوم به چه صورت است؟

بندرعامری روستایی است که یک ساعتی با شهر بوشهر فاصله دارد و تقریبا بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از ترکیب تیم را بازیکنان بومی تشکیل می‌دهند، مابقی نیز از خود استان بوشهر هستند و چند نفر را هم از بیرون داریم. تیم ما سال گذشته از لیگ دسته سوم به دسته دوم صعود کرد و امسال نیز در نیم‌فصل اول با لطف خدا و کمک بچه‌ها در رده چهارم دسته دو قرار گرفتیم و درمجموع نسبت به بازیکنانی که داریم نتایج بدی به‌دست نیاوردیم و برای نیم‌فصل دوم نیز درحال تقویت هستیم تا اگر خدا کمک کند بتوانیم نتایج بهتری را کسب کرده و به لیگ دسته اول صعود کنیم. از سوی دیگر این تیم شخصی اداره می‌شود و چند نفری هستند که از جیب هزینه می‌کنند و این تیم را می‌چرخانند.

یک مقدار هم از لحاظ فرهنگی و اجتماعی درباره شرایط بندرعامری صحبت کنید.

بندرعامری اگرچه روستا است، اما خیلی کوچک نیست و با اتفاق افتاده تقریبا همه مردم در این بندر خوشحال هستند؛ چراکه بعد از قرعه جام حذفی و مشخص‌شدن پرسپولیس به‌عنوان حریف تیم ما، این اتفاق باعث شد خیلی‌ها که تا دیروز اسم تیم ما را نشنیده بودند، با ما آشنا شوند. حالا همه دنیا اسم شاهین بندرعامری را به‌عنوان حریف پرسپولیس در جام حذفی شنیده و از آن خبردار شده است. این موضوع می‌تواند یک نقطه عطف برای شهر و روستای ما باشد.

 می‌دانیم که سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های بوشهری را در کارنامه دارید. از خودتان بیشتر بگویید.

حدود ۱۳، ۱۴ سال در بوشهر بازی کرده و کاپیتان هر 2 تیم شاهین و ایران‌جوان بودم. حدود 2 فصل نیز در باشگاه برق‌شیراز در لیگ برتر بازی کردم و یک فصل را هم در اتکای گرگان سپری کرده، اما همان‌طور که گفتم بیشتر زمان فوتبالی خود را در استان بوشهر سپری کردم.

تیم شما چقدر شانس صعود به لیگ دسته اول را برای فصل آینده دارد؟

اگر تلاش‌مان را بکنیم و بازیکنانی که گرفتیم جواب بدهند امیدواریم بین تیم‌های اول تا سوم قرار گرفته و بتوانیم به لیگ دسته اول صعود کنیم.

در حال حاضر اسمی‌ترین و معروف‌ترین بازیکن شاهین بندرعامری کدام بازیکن است؟

والله تمام بازیکنان ما در یک سطح هستند اما در روستای‌مان یک بازیکن خیلی خوب داریم، جوانی هست که پارسال تا حالا اسم در کرده به نام میلاد دریانوردی و بومی خود منطقه عامری است. پارسال او در لیگ دسته سوم آقای‌گل شد و الان نیز در تیم ما بهترین گلزن محسوب می‌شود و شانس کسب عنوان آقای گلی لیگ دسته دوم را هم دارد. درحال حاضر فقط این بازیکن خیلی خوب اسم در کرده و بقیه بازیکنان ما زیر 24 - 25 سال هستند و بازیکنان جوان و تازه‌کار به شمار می‌روند.

حتما می‌دانید بازیکنانی مانند طارمی، قایدی، ماهینی و خیلی‌های دیگر که به سطح اول فوتبال رسیدند از بوشهر معرفی شدند. از این دسته از بازیکنان مستعد در شاهین بندرعامری هم وجود دارند؟

بازیکنان ما هم جوان هستند و فقط میدان می‌خواهند و دیگر همه‌چیز بستگی به خودشان دارد البته قرار نیست همه طارمی یا قایدی یا... بشوند و یکی، دو نفر هم چنین سرنوشتی داشته باشند، کافی است. من به‌شخصه خیلی امیدوارم میلاد دریانوردی آینده‌ای شبیه ستاره‌های بوشهری داشته باشد، البته یک بازیکن جوان ۱۸ساله به نام رضا اختر هم داریم که احتمال می‌دهم او هم آینده درخشانی داشته باشد چون بازیکن مستعدی است البته یک مقدار برای اینکه این بازیکنان پخته و باتجربه شوند، زمان می‌برد.

به بازی مقابل پرسپولیس برسیم. این دیدار را چطور می‌بینید. آیا می‌خواهید فقط در میدان حاضر شده و از پیش بازنده هستید و یا برنامه‌های دیگری دارید؟

خود من در سال ۸۳ با شاهین بوشهر در جام حذفی درحالی به استقلال خوردیم که این تیم با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ برتر بود اما در این مسابقه که در بوشهر برگزار شد شاهین موفق شد در پنالتی‌ها استقلال را شکست بدهد. من معتقدم در فوتبال ما خیلی تفاوتی بین سطح تیم‌ها در لیگ برتر با لیگ دسته اول و دوم وجود ندارد و هیچ تیمی از پیش بازنده نیست.

اما پرسپولیس در 3 سال اخیر 2 بار به فینال آسیا رسیده است که نمی‌توان این تیم را دست‌کم گرفت.

بله، درست است پرسپولیس هم مهره زیاد دارد و هم از لحاظ روحی و روانی تیم خیلی خوبی است اما این‌طور نیست که ما جلوی این تیم از پیش بازنده باشیم اصلا این‌طور نیست چون من به تیمم خیلی امیدوارم ضمن اینکه تیم ما روی زمین فوتبال بازی می‌کند و مطمئنم برای همه تیم‌های روبه‌روی خود دردسرساز می‌شود در لیگ دسته دوم نیز مقابل حریفان‌مان با مالکیت توپ سوار بر بازی هستیم بنابراین منظورم این است که با این وضعیت مقابل پرسپولیس با ذهنیت بازنده بودن به میدان نمی‌رویم و به قدر کافی انگیزه خواهیم داشت.

بعد از اینکه شاهین بندرعامری حریف پرسپولیس شد همه یاد قشقایی و حذف شاگردان برانکو توسط تیم گمنام افتادند و چه‌بسا با شگفتی‌سازی در این دیدار نام شما هم مثل قشقایی در فوتبال ایران ماندگار شود.

بله، درست است البته طی سالیان اخیر استقلال و پرسپولیس به مراتب در جام حذفی مقابل تیم‌های گمنام به دردسر افتاده و چه بسا حذف شده‌اند و تیم‌های بی‌نام و نشان به یک‌باره کارهایی انجام می‌دهند. شاید روز بازی روز بد پرسپولیس باشد و روز خوب ما و یک‌طوری بازی در نهایت به ضربات پنالتی بکشد و ما در این ضربات برنده باشیم و حتی طی ۹۰ دقیقه این اتفاق بیفتد. در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

وضعیت ورزشگاه‌تان چطور است؟ می‌توانید در ورزشگاه شهر خود میزبان پرسپولیس باشید؟

ما بازی‌های‌مان در لیگ را در شهرستان اهرم میزبانی می‌کنیم البته چون این ورزشگاه نور ندارد و بازی‌های این مرحله جام حذفی زیر نور برگزار می‌شود به‌نظرم این بازی در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر برگزار خواهد شد.

البته میزبانی و میهمانی وقتی معنی دارد که تیم میزبان می‌تواند از امتیاز حضور تماشاگران بهره ببرد اما الان به‌خاطر شیوع ویروس کرونا مدت‌هاست بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود.

بله، درست است و خیلی تفاوت ندارد و به همین دلیل به‌شخصه دوست داشتم این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود چون هم بازیکنان ما با انگیزه‌تر می‌شدند و می‌توانستند راحت‌تر دیده شده و راحت‌تر روی زمین آزادی بازی کنند.

بعد از قرعه‌کشی این دیدار خیلی‌ها اعلام کردند که قرعه‌های جام حذفی برای پرسپولیس در یکی، دو سال اخیر مشکوک بوده و این تیم مدام حریف تیم‌های دسته اول و دومی می‌شود.

من چیزی مبنی‌بر این امر در پخش مستقیم ندیدم.

پس می‌توان گفت پرسپولیسی‌ها بیشتر خوش‌شانس هستند تا اینکه قرعه‌هایشان مشکوک باشد.

معلوم هم نیست؛ شاید پرسپولیس توسط تیم ما اوت شد و دیگر آن زمان نمی‌توان گفت خوش‌شانس هم هستند!

پس احتمال می‌دهید که شگفتی‌ساز جام حذفی بشوید.

بله، چراکه نه فوتبال هست و هزار اتفاق ممکن. پرسپولیس باید به آسیا برود و خودش می‌تواند خستگی و یا با حذف احتمالی این تیم و بی‌انگیزگی و نداشتن روحیه را به همراه داشته باشد و چه بسا سرمربی این تیم حتی به‌خاطر فشرده بودن بازی‌ها از نفرات اصلی خود استفاده نکند همه این احتمالات وجود دارد. حالا اگر احتمال داشته باشد که پرسپولیس از آسیا هم حذف شود این موضوع کار ما را راحت‌تر هم می‌کند.

یک مقدار هم درباره فوتبال بوشهر صحبت کنید. به نظر می‌رسد در این چند سال اخیر به فوتبال این استان جفا شده باشد.

بزرگ‌ترین ضعف فوتبال بوشهر مدیریت آن است، پول و امکانات کم و بیش وجود دارد اما بزرگ‌ترین ضعف مدیران هستند. الان چند سال است که فوتبال استان چنین ضعفی دارد. شاهین‌بوشهر، ایران‌جوان و پارس جنوبی همه مشکل مدیریت داشته و دارند. ما سال گذشته 2 تیم در سطح اول فوتبال داشتیم اما برای امسال یکی را هم نتوانستند حفظ کنند و اینها همه مشکلاتی است که به‌خاطر سوءمدیریت به وجود می‌آید.

خود شما استقلالی هستید یا پرسپولیسی؟

هیچ‌کدام. شکر خدا فعلا که عامری هستیم.

انگار تیم شما هم قرمزپوش است؟

لباس دوم‌مان قرمز است، لباس اصلی ما سفیدرنگ است.