تاریخ : Tue 06 Apr 2021 - 08:05
کد خبر : 53154
سرویس خبری : ورزش

به جذب مجید حسینی علاقه‌مندیم اما مذاکره‌ای نشده است

برلینگری، رئیس بخش خبری سمپدوریا در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

به جذب مجید حسینی علاقه‌مندیم اما مذاکره‌ای نشده است

رئیس بخش خبری و روابط عمومی باشگاه ایتالیایی سمپدوریا تاکید دارد که این تیم ایتالیایی علاقه‌مند به جذب مدافع ایرانی است اما فعلا هیچ مذاکره و اتفاق رسمی‌ای صورت نگرفته است!

بابک سرانی‌آذر، مترجم: از مدتی پیش بحث حضور مجید حسینی در سری‌آ و تیم سمپدوریا مطرح بود و اکنون که مدافع ملی‌پوش ایرانی حاضر نشده قراردادش با ترابزون اسپور را تمدید کند، این ماجرا جدی‌تر از قبل شده است. برای پیگیری این خبر سعی کردیم از یک منبع خبری در تیم ایتالیایی پرس‌وجو کنیم و با رئیس بخش خبری و روابط عمومی باشگاه ایتالیایی هم‌صحبت شدیم. او که برای 8 سال به‌صورت فعال و موفق در بخش خبری باشگاه سمپدوریا کار کرده و طبق اعتراف بسیاری از همکارانش یکی از مهره‌های کلیدی در تصمیم‌گیری‌هاست تاکید دارد که این تیم ایتالیایی علاقه‌مند به جذب مدافع ایرانی است اما فعلا هیچ مذاکره و اتفاق رسمی‌ای صورت نگرفته است! گفت‌وگوی «فرهیختگان» با فدریکو برلینگری را در ادامه می‌خوانید.

اولین سوال مشخصا درباره خبری است که از چند روز قبل از مرز شایعه عبور کرده و به‌نظر کاملا رسمی می‌آید، سمپدوریا به‌دنبال مدافع ایرانی ترابزون اسپور است؟

البته روی کاغذ و طبق قوانین می‌توانم به شما بگویم که این خبر هنوز یک شایعه است. چراکه معیار رسمی‌بودن یک خبر وبسایت رسمی باشگاه و یا روزنامه‌های معتبر یک کشور است که از قول یک مقام رسمی خبری را منتشر کرده باشند.

البته که رسانه ایتالیایی این خبر را تایید کرده است، منظورم clubdoria46 است.

من نمی‌خواهم بگویم که این منبع خبری رسمی نیست، اما برای تایید قطعی این خبر باید بیشتر صبر کنیم؛ شما هم همین‌طور. به عقیده من اینکه سمپدوریا به یک مدافع پرتلاش و باهوش نیاز دارد یک خبر رسمی است. اینکه سمپدوریا مدافع ایرانی باشگاه ترابزون اسپور را می‌‌شناسد و به او علاقه دارد هم یک خبر رسمی است.

اینکه حسینی قرار است به‌زودی با سمپدوریا یک قرارداد 5 میلیون یورویی امضا کند، یک خبر رسمی نیست؟

به هیچ‌ عنوان، من هم به‌عنوان رئیس بخش خبری باشگاه و هم به‌عنوان خبرنگار، تا مجوز انتشار چنین خبری را از مافوق خود دریافت نکرده باشم، چنین چیزی را رسمی نمی‌دانم.

مجید حسینی قراردادش را با باشگاه ترابزون ترکیه تمدید نکرده و قصد دارد برای فصل جدید تصمیم تازه‌ای بگیرد. این جمله برای شما که در بخش خبری سمپدوریا هستید، آشنا نیست؟

من نمی‌خواهم این موضوع را تکذیب کنم، شما متوجه منظور من هستید اما اصرار دارید یک جمله شبیه یک تاییدیه از من بشنوید تا تیتر خوبی نصیبتان شود. پاسخ من همان است که گفتم. حسینی بازیکن موردعلاقه سمپدوریا است، شاید مذاکراتی بین باشگاه و مدیر برنامه‌هایش در جریان باشد اما وقتی مسئول خبری باشگاه هنوز طبق صلاحدید مدیریت باشگاه در جریان مذاکرات نیست چرا باید او را بازیکن آینده سمپدوریا بدانیم؟

اگر انتقال حسینی به سمپدوریا قطعی شود او سومین بازیکن تاریخ فوتبال ایران خواهد بود که راهی لیگ ایتالیا می‌شود. بعد از رحمان رضایی و علی سامره.

بله، همین‌طور است. من شناخت سطحی از بازیکنان ایرانی دارم و معتقدم فرهنگ مردم 2 کشور ایران و ایتالیا به‌هم شباهت دارد. بازیکنان خوش‌تکنیک، پرتلاش و کم‌توقعی هستند و این برای هر تیمی یک نعمت بزرگ است. امیدوارم او سومین بازیکن ایرانی فوتبال باشگاهی ایتالیا باشد، اما هنوز چیزی به‌صورت قطعی آماده اعلام خبری نیست.

البته منابع خبری مطمئن هستند که عمر کولی قصد دارد تابستان سمپدوریا را به مقصد فولام ترک کند!

بله، این درست است و صحت دارد. همین باعث می‌شود نیاز به بازیکنی مثل حسینی دوچندان شود؛ البته باشگاه گزینه‌های دیگری را هم بررسی خواهد کرد و درنهایت بهترین تصمیم را خواهد گرفت.

لابد این را نیز مدنظر دارید که حسینی در خود ترکیه پیشنهادات خوبی دارد.

بله، هر بازیکنی این حق را دارد که آزادانه تصمیم بگیرد. او در پایان فصل بازیکن آزاد خواهد بود البته اگر لازم باشد جزئیات قرارداد درحال اتمام او را مطالعه خواهیم کرد اما اگر وضعیت به همین منوال پیش برود رقابت با باشگاه‌های ترکیه کار سختی نیست و اگر قرار به استخدام این مدافع خوب باشد، حاضر به رقابت جدی با آنها هستیم.

درباره خود سمپدوریا از اینکه در میانه جدول ایستاده، راضی هستید؟ وعده کسب سهمیه اروپایی به جایی نرسید!

بله، همین‌طور است در ابتدای فصل وعده مهمی از طریق وبسایت به هواداران داده شد و شما احتمالا این خبر را در آرشیو وبسایت مطالعه کرده‌اید. من آن خبر را حذف نکردم تا مدام با دیدنش به یاد بیاوریم که خوب عمل نکرده‌ایم. اکنون در جایگاه دهم جدول هستیم و البته هنوز به پایان فصل نرسیده و فرصت برای صعود در اختیارمان هست. باید برای هر بازی با تمام وجود وارد میدان شویم و عقب‌نشینی نداشته باشیم. تردید ندارم که در چند هفته آینده اوضاع بهتری خواهیم داشت. سمپدوریا یک تیم ریشه‌دار و قدیمی است. نباید ناامید شویم. من به پدیده شخصیت تیم اعتقاد دارم و تیمی که شخصیت دارد میدان را خالی نخواهد کرد.