تاریخ : Tue 06 Apr 2021 - 11:50
کد خبر : 53139
سرویس خبری : دانشگاه

راه‌اندازی دانشکده موضوعی گیاهان دارویی و غذاهای فراسودمند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس:

راه‌اندازی دانشکده موضوعی گیاهان دارویی و غذاهای فراسودمند

قاسمی‌پیربلوطی گفت: راه‌اندازی دانشکده موضوعی گیاهان دارویی و غذاهای فراسودمند را در دستور کار داریم که پیشنهاد آن را به سازمان مرکزی دانشگاه نیز ارائه داده‌ایم و به‌زودی کارهای مقدماتی آن آغاز می‌شود.

عبدالله قاسمی‌پیربلوطی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس درخصوص برنامه‌های این واحد دانشگاهی با توجه به مزیت‌های منطقه‌ای استان تهران در سال 1400 گفت: «یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما با توجه به تاکیدات دکتر طهرانچی بحث طرح پویش است؛ درواقع دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای طرح پویش تلاش دارد تا گام عملی در راستای تبدیل به دانشگاه کارآفرین و حرکت در مسیر حل مسائل صنعت بردارد. جلسه‌ای نیز در این خصوص با واحد شهر قدس برگزار شد تا با توجه به اینکه مجری برنامه علمی صنعت و تجارت نیز هستیم بتوانیم با تعامل با صنعت طرح پویش را در راستای اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان پیگیری کنیم.»

او اضافه کرد: «یکی دیگر از برنامه‌های ما در سال جدید بحث مرکز اشتغال‌یابی و شغل‌یابی است؛ همچنین ایجاد کلینیک‌های صنعت در شهرک‌های صنعتی غرب استان تهران را در دستور کار داریم. سال گذشته نیز حدود 20 تفاهمنامه با صنعت به امضا رسید که درحال حاضر 3 تفاهمنامه به مرحله قراردادهای برون‌دانشگاهی رسیده که فعلا یک‌سری قطعات را سفارش داده‌اند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس تصریح کرد: «به‌طور مثال شرکت صنایع حدید که متعلق به وزارت دفاع است، 40 قطعه به دانشگاه آزاد اسلامی برون‌سپاری کرده که باید این 40 قطعه را برای آنها طراحی کرده و بسازیم. یکی دیگر از برنامه‌هایمان توسعه مدرسه اشتغال و خلاقیت است که سال گذشته کارهای خوبی در این زمینه انجام شد اما متاسفانه تحت‌تاثیر کرونا قرار گرفت و مقداری از توسعه عقب ماند؛ بنابراین امسال توسعه این مدارس را به جد پیگیری خواهیم کرد.»

قاسمی پیر‌بلوطی با بیان اینکه توسعه دانشکده پزشکی و پیراپزشکی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم گفت: «همچنین دانشکده‌های موضوعی ازجمله اقداماتی است که از آن غافل نخواهیم بود. راه‌اندازی دانشکده موضوعی گیاهان دارویی و غذاهای فراسودمند را در دستور کار داریم که پیشنهاد آن را به سازمان مرکزی دانشگاه نیز ارائه داده‌ایم و به‌زودی کارهای مقدماتی آن آغاز می‌شود.»

او در ادامه درخصوص شعار سال و نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق آن گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی در چند مورد برای تحقق شعار سال می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد. دانشگاه آزاد اسلامی نظام موضوعاتی را برای واحدهای خود تدوین کرده است که نظام موضوع واحد شهر قدس‌، صنعت و تجارت است. به عبارت بهتر واحد شهر قدس، قطب صنعت و تجارت است. بنابراین درنظر داریم موانع تولید را از راه‌حل مساله و به‌صورت علمی حل کنیم. تفاهمنامه‌های خوبی نیز با برخی از صنایع امضا شده است که برخی از این تفاهمنامه‌ها به مرحله قرارداد رسیده‌اند. یکی از اقداماتی نیز که می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند بحث طرح پایش، نظام موضوعات و حل مساله هم در صنعت و هم در خدمات است. معتقدم بحث کارآفرینی، اشتغالزایی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، شتابدهنده‌ها و... در تحقق شعاری که حضرت آقا ابلاغ فرمودند کمک‌رسان خواهد بود.»