تاریخ : Mon 05 Apr 2021 - 10:50
کد خبر : 53085
سرویس خبری : ورزش

در لیگ ملت‌ها نظر آلکنو را برای المپیک جلب می‌کنم

مجرد در گفت وگو با «فرهیختگان»: حالم وخیم نیست، منتظر پایان دوره قرنطینه‌ام

در لیگ ملت‌ها نظر آلکنو را برای المپیک جلب می‌کنم

‌‌معروف در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود که آلکنو مربی سختگیری است، فقط این را می‌دانم و هیچ اطلاعاتی ندارم. امیدوارم فاکتورهایی را که در آن قوی هستم، مدنظر داشته و دوست داشته باشند.

نسیم شیرازی، روزنامه‌نگار: علی‌اصغر مجرد که به‌تازگی به کرونا مبتلا شده، این روزها منتظر اتمام دوران قرنطینه‌اش است تا بتواند با انگیزه بیشتر به تمرینات ملی‌پوشان والیبال ملحق شود. سرعتی‌زن بلندقامت تیم ملی والیبال‌مان که حال جسمی‌اش رو به بهبود است و البته از روزهای قرنطینه خسته، امیدوار است زودتر به بهبودی کامل برسد و به دنیای حرفه‌ای تمرین برگردد. این ورزشکار بااخلاق که همین چند روز پیش در یکی از نظرسنجی‌های یکی از سایت‌های تخصصی والیبال از سوی مردم به‌عنوان برترین سرعتی‌زن سال 99 هم انتخاب شد، هنوز به بهبودی کامل نرسیده است ولی مثل همیشه با حوصله پاسخگوی سوالات «فرهیختگان» شد که ماحصل این گفت‌وگو را در ادامه خواهید خواند.

شرایط جسمی و روحی‌ات چطور است؟

هنوز چند روز از ابتلایم به کرونا نگذشته است و یک هفته دیگر باید در قرنطینه بمانم ولی خداراشکر شرایطم خوب است و با اینکه درحال‏حاضر به بهبودی کامل نرسیده‌ام ولی شرایط جسمی‌ام بد نیست. یعنی از صددرصد بین 60 تا 70درصد رو به بهبود هستم. روحیه‌ام هم بد نیست و توانسته‌ام حفظش کنم. به‌هرحال شرایط قرنطینه در منزل آن هم تنها سخت است ولی خوب هستم.

والیبال بدون تماشاچی در سال 99 چطور گذشت؟

واقعیتش این است که نه‌تنها والیبال بلکه ورزش بدون تماشاچی هیچ هیجانی ندارد و یکی از اصلی‌ترین مواردی که هم به بازیکن روحیه می‌دهد و هم جو خیلی خوبی را هنگام رقابت ایجاد می‌کند، حضور تماشاچیان است و بدون تماشاچی شرایط سخت است.

سطح لیگ سال 99 نسبت به سال‌های گذشته چطور بود؟

امسال به نظرم خیلی خوب و بالا بود، 5 یا 6 تیم بودند که با شرایط مانند هم شانس داشتند و به نظرم امسال خیلی با وجود کرونا، تیم‌ها هم در زمینه متمرکز شدن روی بازی‌ها و هم به‌خاطر سطح یکنواخت تیم‌ها که شانس قهرمانی را برایشان یکسان کرده بود، شاهد لیگ متفاوت و جالبی بودیم.

توقعی را که از خودت داشتی، توانستی در لیگ برآورده کنی؟

در کل از عملکرد خود راضی بودم ولی در یکی دو بازی آخر لیگ نتوانستم توقع خود را برآورده کنم که آن هم البته دلیل داشت. بدن من در دو بازی آخر لیگ به‌دلیل اینکه بیشتر بازی‌ها را در ترکیب و در جریان بازی بودم، تحلیل رفته بود و واقعا نمی‌توانستم بهتر از این بازی کنم. این را نمی‌گویم که بهانه‌ای برایم باشد ولی یکی از دلایلی که عملکرد خوبی در دو بازی آخر لیگ از نگاه خود نداشتم، این بود وگرنه در بقیه بازی‌ها خیلی خوب بودم.

باوجود این، در نظرسنجی مردمی که یکی از سایت‌های تخصصی والیبال انجام داده بود به‌عنوان برترین سرعتی‌زن سال 99 انتخاب شدی.

مردم همیشه به ما لطف دارند و با اینکه تیم ما امسال سوم شد ولی عملکرد من به‌عنوان یک سرعتی‌زن خوب بود و در کل از خودم خیلی راضی بودم. شکر خدا مردم هم لطف دارند و در این نظرسنجی‌ای که از طرف آرای مردمی یکی از سایت‌های والیبالی بود، انتخاب شدم و خیلی تشکر می‌کنم.

امسال علی‌اصغر مجرد را در کدام تیم می‌بینیم؟

چند پیشنهاد از تیم‌های ایرانی و خارجی دارم و منتظرم ببینم توکل بر خدا چه پیش می‌آید.

پوریا یلی هم کرونا گرفته، حال او چطور است؟

بله، پوریا هم متاسفانه درگیر این ویروس شد که فکر می‌کنم شرایط بهتری داشته و حالش خوب باشد. ان‌شاءالله زودتر خوب بشود و بتوانیم یکدیگر را در تمرین ببینیم.

از اردوهای تیم ملی چه خبر؟ خودت کی به تیم ملحق می‌شوی؟

 11 فروردین برای حضور در تمرینات تیم ملی باید تست می‌دادیم تا از 14 فروردین شروع شود ولی متاسفانه نتوانستیم در اردو باشیم و تقریبا حدود 5 یا 6 بازیکن کرونا گرفتیم، تست‌مان مثبت شد و باید دو هفته قرنطینه باشیم. چون من علائم خاصی نداشتم، دکتر گفت 10 روز قرنطینه باشم و من هم منتظرم تا از هفته دیگر یا آخر این هفته اگر تست بدهم و منفی شود، به امید خدا به تیم ملحق شوم.

برنامه‌ات برای المپیک چیست؟

قبل از آن، لیگ ملت‌ها را پیش‌رو داریم و سرمربی تیم آقای ولادیمیر آلکنو 22 یا 24 فروردین به ایران می‌آید و به نظرم لیگ ملت‌ها روی شناخت آقای آلکنو برای انتخاب یارانش می‌تواند در المپیک خیلی تاثیرگذار باشد و به نظرم شرایط خیلی جدیدی است و کار کردن با این مربی می‌تواند تجربه جدیدی باشد. فکر می‌کنم مربی سخت‌گیری است و باید تمام تلاش‌مان را بکنیم.

درباره سلیقه فنی سرمربی جدید تیم ملی اطلاعاتی داری؟

چیز زیادی نمی‌دانم، فقط ‌‌معروف در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود که او مربی سختگیری است، فقط این را می‌دانم و هیچ اطلاعاتی ندارم. امیدوارم فاکتورهایی را که در آن قوی هستم، مدنظر داشته و دوست داشته باشند. توکل بر خدا؛ جلو می‌رویم ببینیم چه پیش می‌آید.

به ورزش در کرونا عادت کرده‌ای؟

دیگر این اواخر به ورزش در کرونا عادت کرده‌ایم. هر هفته تست کرونا می‌دادیم و بازی‌ها بدون تماشاچی؛ خیلی اتفاق‌ها می‌افتاد، خیلی سخت بود ولی خب کمی این اواخر عادت کردیم.

با این که شرایط وجود کرونا در تمام دنیا یکسان بود ولی تا اینجا در نتیجه هم به یک اندازه تاثیر گذاشت؟

چون تمام ورزش را تحت‌تاثیر قرار داد. برای والیبال هم در همه‌جای دنیا یکسان بود. همه‌جا بدون تماشاچی برگزار شد و در همه‌جا شاید یک‌سری تاثیرات گذاشت که نتیجه‌اش بی‏اندازه بود و آرزو می‌کنم هرچه زودتر کرونا تمام شود و برود، چون برای یک‌سری کشور‌ها که ورزش‌شان یکی از اولولیت‌های آنهاست شرایط بدی را ایجاد کرد. امیدوارم زود از بین برود و دوباره مثل قبل همه‌چیز خوب پیش برود.

مدتی است که به جرگه اسب‌داران هم ملحق شده‌ای، اسب‌داری چطور است؟

به پیشنهاد یکی از دوستان یکی از این موجودات نجیب را گرفتم که به نظرم آرامش خیلی خاصی دارد و واقعا هر چند ماه که از تهران به بجنورد می‌روم و اسبم را می‌بینم درحقیقت از بزرگ شدن و دوست‌داشتنی‌تر شدنش لذت می‌برم. واقعا از ته دل می‌گویم که اسب‌داری آرامش خیلی خاصی دارد. از آنجا که من خیلی تجربه در این زمینه نداشتم و الان هم خیلی کم‌تجربه‌ام، دوست دارم کمی حرفه‌ای شروع کنم و بعد اگر بشود به تعداد اسب‌هایم اضافه کنم تا ببینم چطور پیش می‌رود. درحال‌حاضر شرایط خیلی خوب است و باز هم می‌گویم به نظرم اسب‌داری خیلی آرامش دارد. نه‌تنها برای من بلکه هر فردی که در این زمینه تجربه داشته، از این آرامش می‌گوید.