تاریخ : Mon 22 Mar 2021 - 19:27
کد خبر : 52897
سرویس خبری : جامعه

مبتلایان به کرونای انگلیسی در بوشهر به ۴۶ نفر رسید

مبتلایان به کرونای انگلیسی در بوشهر به ۴۶ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ابتلای ۲۲ نفر به کرونای انگلیسی خبر داد.

به گزارش «فرهیختگان»، عبدالمحمد خواجه‌ئیان عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شمار افراد مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در این استان با ابتلای ۲۲ نفر دیگر به ۴۶ نفر افزایش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: از این شمار ۲۸ مورد در بوشهر، گناوه و دشتی هر کدام ۶ مورد، عسلویه سه نفر و دشتستان، دیلم و دیر هر کدام یک مورد مبتلا به ویروس جهش یافته شناسایی شده‌است.

وی با بیان اینکه چند مورد از مبتلایان به ویروس جهش یافته را جوانان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: از ۴۶ نفر مبتلا به ویروس جهش یافته در استان بوشهر تاکنون سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این مقام مسؤول ادامه داد: ویروس جهش یافته انگلیسی نسبت به ویروس ووهان چین متفاوت و دارای چسبندگی بیشتری است و با توجه به شدت بیماری، سن مبتلایان به این ویروس کاهش یافته به نحوی که امروز بیشترین گروه سنی درگیر رده سنی کودکان و نوجوانان هستند و این بیانگر تغییر رفتار ویروس است.

خواجه‌ئیان تصریح کرد: باتوجه به اینکه سرایت درگونه (سوش) جدید ۷۰ درصد نسبت به گونه قبلی بیشتر است به همین دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همه‌گیری و گردش ویروس جهش یافته انگلیسی مانند این است که با اپیدمی جدیدی مواجه شده‌ایم با این تفاوت که نسبت به گذشته تجربه بیشتری به دست آورده و می‌دانیم که چگونه باید رفتار کنیم البته به شرطی که با برنامه ریزی مناسب و هوشیاری اجازه گسترش ویروس را ندهیم و بتوانیم زنجیره انتقال را در همان مراحل اولیه قطع کنیم.