تاریخ : Sun 14 Mar 2021 - 09:07
کد خبر : 52699
سرویس خبری : ورزش

مربیانی که ادعای رفاقت دارند به بازیکنان ما زنگ می‌زنند

نوازی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: نمی‌دانیم اسم تیم ما پدیده است یا شهرخودرو!

مربیانی که ادعای رفاقت دارند به بازیکنان ما زنگ می‌زنند

متاسفم برای برخی مربیان لیگ برتر که شخصا به بازیکن ما زنگ می‌زنند و ذهن آنها را گمراه می‌کنند. بازیکنان ما را وسوسه می‌کنند. دلیل این رفتار‌ها همین بی‌ثباتی شرایط تیم است. خیلی از هواداران این تیم که نمی‌دانم اسمش شهرخودرو است یا پدیده، نمی‌دانند چه مشکلاتی وجود دارد.

حمیداوی پشت رحمتی را خالی کرد، اعتبار ما زیر مسئولیت تیم له شد

نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار: شرایط در باشگاه شهرخودرو یا پدیده خوب پیش نمی‌رود. این تیم هنوز اسم مشخصی ندارد. از طرفی از واگذاری امتیاز این تیم به استانداری خبر می‌رسد و از سوی دیگر به نظر می‌رسد حمیداوی به این انتقال راضی نیست و با تغییر نام باشگاه مخالفت کرده است. در چنین شرایطی کادر فنی و بازیکنان تیم مربوطه در تنگنا هستند. آنها حتی نمی‌دانند نام تیمشان چیست و اعتبار خود را خرج چه تیمی می‌کنند. در این بین رحمتی سکوت کرده ولی نوازی کاسه صبرش لبریز شده است. شکست در جام حذفی این مربی را وادار به واکنش کرد و او بیش از هر کسی حمیداوی را مقصر اتفاقات می‌داند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با محمد نوازی را در ادامه می‌خوانید.

بالاخره اسم تیم‌تان چیست؟

ما هم نمی‌دانیم داستان چیست. هنوز تیم کامل به استانداری واگذار نشده است. البته من خیلی در جریان جزئیات نیستم. می‌دانم قرار بر واگذاری بود و چند ماه است با مشکل روبه‌رو هستیم. این مشکلات تیم را از نظر فنی و روحی به‌هم ریخته است.

بازیکنان‌تان هم تمرکز ندارند و موقعیت‌های خوبی را در جام حذفی از دست دادید.

متاسفم برای برخی مربیان لیگ برتر که شخصا به بازیکن ما زنگ می‌زنند و ذهن آنها را گمراه می‌کنند. بازیکنان ما را وسوسه می‌کنند. دلیل این رفتار‌ها همین بی‌ثباتی شرایط تیم است. خیلی از هواداران این تیم که نمی‌دانم اسمش شهرخودرو است یا پدیده، نمی‌دانند چه مشکلاتی وجود دارد. دلم می‌خواهد بدانند امثال من، مهدی رحمتی، سامره، اشکان نامداری، وحید فاضلی، رضا ناصری و بادامکی همه با اعتبار خاصی در این مملکت فوتبال بازی کردیم و حالا اسم و اعتبارمان را برای این تیم گذاشته‌ایم. حمیداوی که می‌گوید فوتبالی است و رحمتی را جزء دوستان خود می‌داند چطور از تیم و دوستش حمایت نمی‌کند؟ اعتبار ما زیر بار مسئولیت‌های این تیم رفته است. ما خیلی در جریان اتفاقات نیستیم و تلاش می‌کنیم این تیم از نظر فنی آسیب نبیند اما از نظر روانی شرایط خوبی نداریم و همین شرایط روحی باعث شد در عین ناباوری نتیجه را مقابل تیم ذوب‌آهن واگذار کنیم. امیدوارم همه چیز درست شود و تیم به این توانایی و کادر به این خوبی از نظر مدیریتی صدمه نبیند. استانداری و دیگر مسئولان استان به موضوع ورود کردند. امیدوارم باشگاه به هر کسی انتقال پیدا می‌کند به نفع تیم باشد. زمانی برای از دست دادن نداریم. مسابقات در جریان است و ما بازی سختی در آبادان مقابل تیم صنعت نفت در پیش داریم و با این مشکلات شرایط سخت‌تر است.

چطور حمیداوی که از دوستی با رحمتی صحبت می‌کرد او را با کوه مشکلات تنها گذاشته است؟

متاسفانه دیگر این رفاقت دیده نمی‌شود و تنها فردی که آسیب می‌بیند مهدی رحمتی است. هر چند کل استان از نابودی این تیم ضرر می‌کند. ما در ابتدای فصل به حمیداوی یا علی گفتیم و او به‌عنوان فردی که اصرار دارد فوتبالی است پشت رحمتی را خالی کرد. نمی دانم چه دلایلی دارد ولی فردی که ادعای فوتبالی بودن می‌کند باید بداند یک مربی و یک بازیکن در چنین شرایط چه حالی دارد. فضای مجازی و رسانه‌ها همه چیز را عیان می‌کنند. همه می‌دانند مالک، تیم را تنها گذاشته است. واقعا حیف است این تیم با هر اسمی برای استان از بین برود. امیدوارم شرایط خوب به این باشگاه برگردد و شرایط بازیکنان مشخص شود. اگر مشکلات وجود نداشت می‌توانستیم جزء 5 تیم برتر لیگ باشیم. در جام حذفی هم کسی فکر نمی‌کرد ما به راحتی حذف شویم. فوتبال روی خوبش را به ما نشان نداد و در کمال ناباوری حذف شدیم.

بازیکنان باکیفیت‌تان یکی پس از دیگری جدا می‌شوند. با این شرایط آسیب نمی‌بینید؟

من از برخی همکاران گله دارم. اسم از کسی نمی‌برم چراکه وقتی اسم می‌آوریم در صفحات مجازی به ما فحاشی می‌کنند. همین حالا هم به خاطر فرجی و قاسمی‌نژاد خیلی بی‌احترامی از برخی هواداران دو تیم بزرگ و پرطرفدار شنیدیم. آنها نمی‌دانند ما اعتبار خود را زیر پای تیم گذاشتیم و نمی‌خواهیم تیم‌مان لطمه بخورد. قرارنیست هر بازیکنی پیشنهاد داشت از تیم جدا شود. در برخی شرایط مربی احساس می‌کند روح بازیکن در تیم نیست آن‌وقت است که اگر سرمربی صلاح بداند اجازه جدایی می‌دهد. برخی مربیان اسم بازیکن ما را می‌آورند بزرگ‌ترین لطمه را به تیم ما می‌زنند. تیم‌های دیگر شاید با اسم بردن از بازیکن ما لطمه نبینند ولی تیم ما بدون شک آسیب می‌بیند. متاسفم برای مربیانی که ادعای رفاقت و هم‌تیمی بودن دارند ولی به بازیکنان ما زنگ می‌زنند و آنها را به تهران فرا می‌خوانند. این کارها قشنگ نیست. چرا به بازیکن وعده می‌دهند که به تهران بیاید و آنها برایش رضایتنامه می‌گیرند. این تیم سرمربی و سرپرست دارد و بالاخره بزرگ‌تر دارد و باید برای این کارها هماهنگی شود. در این بین رحمتی واقعا تحت فشار است. او می‌توانست امسال به راحتی بازی کند و پیشنهادات خوبی داشت ولی به‌عنوان یک دوست مسئولیت سنگینی را قبول کرد و به نظر من به خاطر همین رفاقت لطمه خورده است.

درست است که بازیکنان به خاطر شرایط تیم نمی‌خواهند در تیم شما بمانند؟

بازیکنانی که از ما جدا شدند به خواست خودشان جدا شدند. ما به زور بازیکنی را نگه نداشتیم و به زور هم بازیکنی را از تیم جدا نمی‌کنیم. اینهایی که جدا شدند به خاطر رضایت خودشان جدا شدند. البته چون قرارداد داشتند به ازای قرارداد پول پرداخت کردند. قرار نیست بدون هیچ مبلغی رضایتنامه را صادر کنیم. ما روی این بازیکنان حساب کرده بودیم ولی چون خودشان قصد جدایی داشتند به این خواسته‌شان تن دادیم ولی قطعا تبادلاتی صورت گرفته شده است.

پس مجبور شدید به خاطر پول و تامین هزینه‌های جاری این بازیکنان را بفروشید؟

صدرصد این‌طور بود. به هر حال سفرها، اقامت‌ها و خورد و خوراک تیم هزینه دارد و در این شرایط که تیم وضعیت مشخصی ندارد باید هزینه‌ها را به شکلی تامین کنیم. امیدوارم هر چه سریع‌تر وضعیت تیم مشخص شود. تا امروز نمی‌دانم چه اتفاقاتی رخ داده است. می‌دانم به جمع‌بندی رسیدند و قرار است تیم صددرصد واگذار شود ولی نمی‌دانم چه زمانی واگذاری تکمیل می‌شود. اگر هم حمیداوی واقعا ادعا دارد تیم برای اوست به مشهد بیاید و با بازیکنان، کادر فنی و مسئولان جلسه بگذارد و تکلیف تیم را مشخص کند. با نشستن در تهران و انجام یک‌سری کارها نه‌تنها به جایی نمی‌رسد بلکه کار قشنگی نیست. پای اعتبار ما در میان است. کسی نمی‌گوید هزینه‌ها را چطور پرداخت می‌کنید. من نمی‌دانم برای این کارها چه دلایلی دارند ولی قطعا کار درستی انجام نمی‌دهند.

سال سختی را پشت سر گذاشتید. فکرش را می‌کردید؟

تاکنون در دوران مربیگری به این مشکلات بر نخورده بودم. ما در شرایطی تیم را تحویل گرفتیم که برنامه‌های خوبی برای تیم داشتیم. نه مهدی رحمتی و نه ما فکر نمی‌کردیم به چنین مشکلاتی برخورد کنیم. ما هر شهری می‌رویم مشکلات شهرخودرو به دنبال‌مان می‌آید. افرادی که از این شرکت اتومبیل خریده بودند به هتل محل اقامت ما می‌آیند و مطالبات‌شان را می‌خواهند. با این روش اعتبار شهرخودرو زیر سوال می‌رود.