تاریخ : Tue 02 Mar 2021 - 00:32
کد خبر : 52250
سرویس خبری : ورزش

همان همیشگی!

استقلال متوقف شد، پرسپولیس با یک گل برد

همان همیشگی!

مسابقات نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال از روز گذشته آغاز شد که با توقف استقلال و برتری تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و فولاد همراه بود.

مسابقات نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال از روز گذشته آغاز و 8 بازی در شهرهای مختلف برگزار شد که با توقف استقلال و برتری تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و فولاد همراه بود.

 فکری همچنان روی نوار ناکامی

تیم فوتبال استقلال در آغاز نیم‌فصل دوم در ورزشگاه شهدای مس به مصاف مس رفسنجان رفت و با تساوی یک-یک متوقف شد. مسیح زاهدی (15) برای مس و فرشید باقری (52) برای استقلال موفق به گلزنی شدند. شاگردان محمود فکری که همچنان روی نوار ناکامی هستند، با این تساوی 27امتیازی شده و در رده سوم جدول باقی ماندند. برای میزبان در این مسابقه داود نوشی‌صوفیانی، عقیل کعبی، مسیح زاهدی، حامد نورمحمدی (90-علیرضا ارجمندیان)، محسن طرحانی، سجاد آشوری، محسن آذرباد، قائم اسلامی‌خواه، مهرداد رضایی، فراز امامعلی (78-علیرضا نقی‌زاده) و محمد قاضی (78-علیرضا سلیمانی) بازی کردند و در ترکیب استقلال هم سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر، وریا غفوری، محمد نادری (81-متین کریم‌زاده)، فرشید باقری، مسعود ریگی (71-آرش رضاوند)، فرشید اسماعیلی (71-احمد موسوی)، بابک مرادی، مهدی قایدی و شیخ دیاباته (81-ارسلان مطهری) قرار گرفتند.

در همان دقیقه2 اسماعیلی موقعیت تک‌به‌تک به دست آورد و از دست داد. دو دقیقه بعد همین بازیکن در محوطه جریمه مس سرنگون شد، اما رحیمی‌مقدم اعتقادی به پنالتی نداشت. در دقیقه15 مس روی اشتباه فرشید باقری صاحب ضربه ایستگاهی شد. ضربه ایستگاهی اسلامی‌خواه را حسینی دفع کرد اما در ادامه پاس عرضی بازیکن مس به زاهدی رسید و این بازیکن موفق به باز کردن دروازه استقلال شد. در دقیقه52 قایدی درحالی که می‌توانست دروازه مس را باز کند، تعلل کرد تا مدافعان توپ را به کرنر بفرستند. ضربه کرنر را قایدی زد و فرشید باقری با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند. در دقیقه80 حسینی در موقعیت تک‌به‌تک با مسیح زاهدی، توپ او را به‌خوبی راهی کرنر کرد تا آبی‌ها حداقل با یک امتیاز زمین را ترک کنند و البته همچنان به کسب نتایج ناامیدکننده با فکری ادامه بدهند.

 همان همیشگی؛ برد با یک گل

پرسپولیس و سایپا از ساعت17:25 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. سیدجلال حسینی در دقیقه6 تک‌گل پرسپولیس را به ثمر رساند تا شاگردان گل‌محمدی صاحب یک برد اقتصادی دیگر شوند. میزبان با ترکیب حامد لک، مهدی شیری، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، میلاد سرلک، احسان پهلوان (5+90-علی شجاعی)، امید عالیشاه (73-مهدی مهدیخانی) و وحید امیری بازی کردند و برای سایپا هم محمدحسین اکبرمنادی، سعید محمدفرد (59-مهیار جباری)، فریبرز گرامی، رضا علیاری، رضا جعفری (71-مهرداد حیدری)، مجید علی‌یاری، حسین ماهینی، حسین مالکی (82-امیرعلی صادقی)، سیدابوالفضل جلالی، مهرداد عبدی و محمدصادق بارانی بازی کردند.

در دقیقه6 ارسال امید عالیشاه روی دروازه سایپا توسط مدافعان این تیم به‌صورت ناقص دفع شد. در ادامه سیامک نعمتی با ورود به محوطه جریمه توپ را به سیدجلال حسینی داد تا این بازیکن باتجربه که در هفته‌های اخیر گل‌های مهمی برای پرسپولیس زده دروازه اکبرمنادی را باز کند. اگرچه هر دو تیم خصوصا پرسپولیس تا پایان بازی موقعیت‌های متعددی برای گلزنی داشتند اما گل دیگری به ثمر نرسید و قرمزها درنهایت با گل کاپیتان خود بازی را بردند تا در صدر جدول بمانند.

 برتری سپاهان و فولاد، شکست صنعت

در یکی از بازی‌های حساس دیروز سپاهان اصفهان و گل‌گهر سیرجان در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید. سجاد شهباززاده در دقیقه68 تنها گل شاگردان محرم نویدکیا را به ثمر رساند تا سپاهان روند خوب خود را ادامه بدهد و قلعه‌نویی هم در مصاف با تیم سابقش بازی را واگذار کند.

نفت مسجدسلیمان میزبان تراکتور تبریز بود و درحالی که با 10نفر در آستانه کسب پیروزی قرار داشت در آخرین ثانیه‌ها برد را با تساوی یک-یک عوض کرد. سجاد جعفری (76) برای نفت و محمد عباس‌زاده (3+90) برای تراکتور گلزنی کردند. مجتبی مقتدایی از نفت در دقیقه24 اخراج شد. این نخستین امتیاز تراکتور با رسول خطیبی بود.

نساجی مازندران در خانه به مصاف آلومینیوم اراک رفت که این بازی هم با تساوی یک-یک خاتمه یافت. حسین زامهران (17) برای نساجی و مهدی حسینی (56) برای آلومینیوم گلزنی کردند. پیکان با دو گل سامان فلاح (8) و ابراهیم صالحی (89) از سد صنعت‌نفت آبادان گذشت تا یکی از نتایج خوب هفته شانزدهم را به‌نام خود ثبت کند.

دیدار ماشین‌سازی تبریز و شهرخودرو نیز به تساوی یک-یک انجامید. سینا عبداللهی (24) برای ماشین‌سازی و معراج پورتقی (90) برای شهرخودرو گلزنی کردند.

در آخرین بازی هفته شانزدهم نیز فولاد خوزستان میزبان ذوب‌آهن اصفهان بود و با یک‌گل به پیروزی رسید. تک‌گل این بازی را پاتوسی در دقیقه15 به ثمر رساند تا ذوبی‌ها اولین شکست با مجتبی حسینی را تجربه کنند. اشکان خورشیدی داور بازی وحید محمدزاده از ذوب‌آهن را در دقیقه90 با کارت زرد دوم اخراج کرد.