تاریخ : Mon 22 Feb 2021 - 09:55
کد خبر : 51924
سرویس خبری : ورزش

نه فقط فکری، همه‌چیز را وزیر انتخاب کرده

ملکی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: تغییرات مداوم این بلا را سر استقلال آورد

نه فقط فکری، همه‌چیز را وزیر انتخاب کرده

عضو سابق هیات‌مدیره استقلال درخصوص اینکه شنیده می‌شود وزیر فکری را انتخاب کرده است، تاکید کرد: «همه‌چیز را ایشان انتخاب کرده است.»

عباس ملکی، عضو سابق هیات‌مدیره باشگاه استقلال درخصوص اوضاع این باشگاه و اینکه به‌نظر می‌رسد سال‌به‌سال وضعیت بدتر می‌شود، گفت: «شما می‌خواستید از این بهتر شود؟ تغییرات مداوم مدیریتی همین تبعات را هم دارد. اگر بخواهید یک سازمان یا تشکیلات را از بین ببرید مدیرانش را زودبه‌زود تغییر داده و ثبات را از بین ببرید. در سیستماتیک‌ترین کشورها هم این کار انجام شود آن سازمان از بین می‌رود. در این یکی، دوسال اخیر چند نوع مدیریت را در استقلال شاهد بودیم؟ انواع و اقسام سرپرست‌ها و ۳مدیرعامل در همین مدت آمده و دلیل اصلی این اتفاقات و اوضاع بد همین مورد است و این تغییرات مداوم این بلا را بر سر استقلال آورده است.»

وی درباره اینکه به‌نظر می‌رسد احمد مددی تحت اختیار کامل وزارت ورزش است، گفت: «بله، آدم‌هایی را می‌گمارند که اولا نمی‌دانیم استقلالی هستند یا خیر و در مرحله بعدی نفرات تابعی هستند. به‌نظر شما چرا فتح‌الله‌زاده را مجبور به استعفا کردند چون او تابع نبود. بازهم تاکید می‌کنم همه این اتفاقات و وضعیت موجود نشأت‌گرفته از این مطلب است که ثبات را از استقلال گرفتند. اگر بخواهید جایی را خراب کنید پایه و اساس آن را خراب کرده و بقیه مسائل دیگر می‌شود مسائل فرعی.»

ملکی درباره اینکه استقلال در زمان حضورش در هیات‌مدیره وضعیت بهتری از حالا داشت، یادآور شد: «ما تیم سیزدهم جدول را با آن همه بدهی تحویل گرفتیم، این درحالی است که نه‌تنها ما بلکه هیچ‌کس نمی‌تواند در مدیریت کوتاه یک‌سال‌ونیمه موفق شود. درست است که ما جام‌حذفی را بردیم اما این اتفاق در ظاهر بود ولی باید ریشه و اساس را درست کرد. کدام مدیر می‌تواند در یک‌سال‌ونیم موفق باشد؟ یک مدیر حداقل باید برای ۱۰سال بتواند برنامه‌هایش را پیاده کند، البته آن‌هم نه هر مدیری بلکه اولا طرفدار استقلال باشد و با دلش بیاید و با شادی این تیم شاد باشد و با غمش غمگین و سپس مدیریتش را پیش از این به اثبات رسانده باشد تا دیگر در این باشگاه نخواهد آزمون و خطا کند.»

عضو سابق هیات‌مدیره استقلال درمورد اینکه اگر امروز در باشگاه حضور داشت آیا با برکناری فکری موافقت می‌کرد یا خیر، گفت: «اگر من بودم با تغییرات مداوم موافقت نمی‌کردم البته این منوط به آن است که در روز اول یک انتخاب صحیح داشته باشیم و از سرمربی و مدیر، برنامه بلندمدت بخواهیم و در ادامه با هر شرایطی که پیش می‌آید پشت او بایستیم. درواقع اگر از روز اول انتخاب درست باشد باید به هر قیمتی ایستادگی کرده و این موضوع هم منوط به آن است که اصولا برنامه‌ای در کار باشد چون نمی‌شود با برنامه ۶ماهه موفق شد.»

وی درخصوص اینکه شنیده می‌شود وزیر فکری را انتخاب کرده است، تاکید کرد: «همه‌چیز را ایشان انتخاب کرده است.»

ملکی درخصوص اینکه به‌نظر می‌رسد خنده معروفش در برنامه نود امروز هم شامل حال‌وروز این تیم بشود، گفت: «متاسفانه بله!»