تاریخ : Sun 21 Feb 2021 - 09:48
کد خبر : 51892
سرویس خبری : ورزش

طارمی، افتخار فوتبال ایران

گزارش اوجوگو از درخشش مهدی برابر یووه:

طارمی، افتخار فوتبال ایران

عملکرد خوب طارمی برابر پورتو و نخستین گل او در رقابت‌های اروپایی با واکنش خوب فوتبالیست‌ها و سایر ورزشکاران ایرانی روبه‌رو شده و آنها از عملکرد این لژیونر هموطن خود به وجد آمده و آن را مایه غرور خود دانستند.

روزنامه اوجوگو پرتغال در گزارشی به واکنش‌های ورزشکاران ایرانی به درخشش مهدی طارمی برابر یووه و گلزنی او در لیگ قهرمانان اروپا در ترکیب پورتو پرداخته و دراین‌باره نوشته است: «عملکرد خوب طارمی برابر پورتو و نخستین گل او در رقابت‌های اروپایی با واکنش خوب فوتبالیست‌ها و سایر ورزشکاران ایرانی روبه‌رو شده و آنها از عملکرد این لژیونر هموطن خود به وجد آمده و آن را مایه غرور خود دانستند. ازجمله این افراد علی دایی، اسطوره فوتبال ایران است که یکی از 5گلزن ایرانی در لیگ قهرمانان محسوب می‌شود و در صفحه اینستاگرامش خطاب به طارمی نوشته که می‌تواند در آینده به‌مراتب بهتر از این هم ظاهر شود. دایی که با 109گل ملی بهترین گلزن دنیا در این رده محسوب می‌شود با پیراهن هرتابرلین در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شده است. مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی و سردار آزمون دیگر گلزنان ایرانی لیگ قهرمانان نیز به‌سرعت به نمایش خوب طارمی واکنش نشان دادند و این اتفاق را به شماره9 پورتو تبریک گفتند. البته تنها فوتبالیست‌های ایرانی نبودند که از درخشش طارمی خوشحال شدند؛ علیرضا فغانی، داور فوتبال و فرهاد ظریف، ملی‌پوش والیبال این کشور نیز نسبت به این گل واکنش نشان دادند و نوشتند که تمام ایران به این مهاجم گلزن افتخار می‌کنند. این بازیکن خیلی زود توانسته توجهات را به‌سمت خود جلب کند و در روزهای اخیر بخش عمده‌ای از مطالب رسانه‌ها و صفحات اجتماعی به او اختصاص داشت. حتی توئیتر باشگاه پورتو نیز پس از گلزنی او به فارسی یک توئیت منتشر کرد که نشان از اهمیت بالای او دارد.»

طارمی پس از این دیدار همچنین دو جایزه اخیر خود را نیز دریافت کرد و با آنها عکسی به یادگار انداخت. این مهاجم 28ساله در ماه ژانویه به‌عنوان بهترین مهاجم و بهترین بازیکن ماه لیگ پرتغال انتخاب شد و در رای‌گیری از 18سرمربی شاغل در این مسابقات این عناوین را به‌دست آورد.