تاریخ : Tue 16 Feb 2021 - 09:30
کد خبر : 51692
سرویس خبری : ورزش

پول ندادند، پول هم گرفتند

فرصت 10 روزه کارساز نشد، مشاور حقوقی پرسپولیس کناره‌گیری کرد

پول ندادند، پول هم گرفتند

یکی از نزدیکان باشگاه به «فرهیختگان» گفت: وکیل باشگاه در طول این مدت که کارهای حقوقی را پیش می‌برد، هیچ‌دریافتی مالی‌ای از باشگاه نداشت و همین موضوع باعث شد او رفته‌رفته دلسرد شود.

فراموشی ارسال پرونده برانکو به CAS و دفاعیه عجیب برای بودیمیر

آرش محمدی، روزنامه‌نگار: با اینکه پرسپولیسی‌ها در این چند هفته اخیر قدم‌های موثری در زمینه تامین منابع مالی برداشته‌اند و توانسته‌اند علاوه‌بر پرداخت بدهی سنگین باشگاه به ماریو بودیمیر کروات، بخشی از طلب بازیکنان و اعضای کادرفنی را نیز به حساب‌شان واریز کنند، ظاهرا هنوز این باشگاه در مشکلات مالی غوطه‌ور است و باید دید برنامه اعضای هیات‌مدیره باشگاه و مدیرعامل سرخ‌ها برای اینکه بتوانند از این وضعیت رهایی پیدا کنند و در ساحل آرامش پهلو بگیرند، چیست.

بعد از پیروزی سرخ‌ها مقابل پیکان که منجر به صعود آنها به رتبه دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر شد، برخی بازیکنان تیم به‌صورت زیرپوستی به مشکلات مالی‌شان در تیم اشاره کردند و این موضوعی بود که پیش‌تر از این در گزارشی آورده بودیم که مدیران سرخ نتوانستند به وعده خودشان نسبت به بازیکنان و کادرفنی عمل کنند و درنهایت وعده‌ای که برای پرداخت 20 درصد پول به بازیکنان داده شده بود، عملی نشد.

یکی دیگر از مشکلاتی که باشگاه با آن درگیر است، بحث پرداخت پول کارکنان باشگاه است که باعث شد امیرساعد ‌وکیل، مشاور حقوقی باشگاه از سمت خود استعفا دهد و عطای کار در پرسپولیس را به لقایش ببخشد.

 اولتیماتوم 10 روزه کارساز نشد

چند روز قبل در گزارشی نوشتیم که یکی از کارکنان باشگاه در آستانه استعفا از سمت خود در باشگاه است و حالا پس از چند روز با استعفای امیرساعد وکیل از سمت خود مشخص شد که اوضاع مالی در باشگاه پرسپولیس به مراتب بغرنج‌تر از چیزی است که تصور می‌شود.

امیرساعد وکیل شنبه هفته گذشته به مسولان باشگاه یک فرصت 10 روزه داد تا در این مدت تکلیف مطالبات او را مشخص کرده تا درنهایت او بتواند به همکاری‌اش با باشگاه پرسپولیس ادامه دهد.

البته ظاهرا مدیران پرسپولیس چندان به این موضوع اهمیتی ندادند و اولتیماتوم مشاور حقوقی باشگاه را جدی نگرفتند و موضوع به‌جایی رسید که وکیل دیروز رسما از سمت خود در باشگاه پرسپولیس استعفا داد و در روزهایی که سرخ‌ها درگیر پرونده‌های مختلفی در مجامع قضایی داخلی و خارجی هستند، حالا باید به‌دنبال راه‌حلی برای بخش حقوقی باشگاه باشند.

 وکیل پول نگرفت، پول هم خرج کرد

یکی از مشکلاتی که امیرساعد وکیل با باشگاه پرسپولیس داشت، بی‌تفاوتی مدیران باشگاه به پرونده‌هایی که تحت‌هدایت او قرار داشت بود. به این ترتیب که مدیران باشگاه هیچ‌تلاشی برای موفقیت در پرونده‌های پیش‌رو نمی‌کردند و وکیل که علاقه زیادی داشت تا بتواند رزومه خوبی از خود در دادگاه‌های بین‌المللی بر جای بگذارد، بالاجبار موارد را به‌تنهایی پیش می‌برد.

در این خصوص یکی از نزدیکان باشگاه به «فرهیختگان» گفت: «وکیل باشگاه در طول این مدت که کارهای حقوقی را پیش می‌برد، هیچ‌دریافتی مالی‌ای از باشگاه نداشت و همین موضوع باعث شد او رفته‌رفته دلسرد شود.»

در این خصوص شنیده می‌شود که وکیل درطول این مدت مبالغی را هم برای پرونده‌های مختلف و ارسال آن به فیفا و دیوان عدالت ورزش از جیب خود پرداخت کرده که حتی این پول‌ها هم توسط باشگاه به او بازگردانده نشده است.

 رئیس هیات‌مدیره به‌دنبال سیاست‌های ویژه

امیرساعد وکیل از زمان حضور مهدی رسول‌پناه در باشگاه اداره برخی از پرونده‌ها را برعهده گرفت و همکاری خود را با باشگاه پرسپولیس آغاز کرد. بعد از تغییر و تحولات در باشگاه و حضور جعفر سمیعی در سمت مدیرعاملی باشگاه خیلی‌ها تصورشان بر این بود که باید شاهد زیر و رو شدن باشگاه و تغییر معاونان آن باشیم.

اما این اتفاق رخ نداد و به غیر از رضا یلوه که در پست معانت اقتصادی باشگاه فعالیت می‌کرد و از این کار برکنار شد، تغییر دیگری در بدنه باشگاه رخ نداد و حالا استعفای امیر ساعد وکیل دومین تغییر در باشگاه از زمان حضور سمیعی در این سمت است.

اما در این‌باره شنیده می‌شود مجید صدری که به‌تازگی به‌سمت ریاست هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس رسیده و قدم‌های موثری در جهت درآمدزایی در این باشگاه برداشته، در بخش حقوقی باشگاه به دنبال پیاده کردن ایده‌های خاص خودش بود و به همین جهت می‌شد پیش‌بینی کرد که به‌زودی تغییراتی در معاونت حقوقی باشگاه اتفاق بیفتد.

حتی یکی از مطلعان در این خصوص به «فرهیختگان» خبر داد که بعد از اولتیماتوم وکیل به باشگاه برای تعیین‌تکلیف مطالباتش، نه‌تنها مدیران سرخ از این موضوع ناراحت نشدند، بلکه آن را توفیقی اجباری دانستند که بتوانند در ادامه افرادی با نزدیکی بیشتر به روحیات خود را در باشگاه به‌کار گیرند.

 از فراموشی ارسال پرونده برانکو به  CAS تا دفاعیه یک صفحه‌ونیمی بودیمیر

یکی از مواردی که امیرساعد وکیل را در همکاری با باشگاه پرسپولیس آزار می‌داد، مواردی بود که در گذشته و پیش از حضور خودش در باشگاه رخ داده بود و مدیران وقت هم به آن اهمیتی نمی‌دادند.

براساس شنیده‌ها زمانی که وکیل کار خود را در باشگاه پرسپولیس آغاز کرد، متوجه شد که مدیر قبلی بخش حقوقی باشگاه فراموش کرده که دفاعیات باشگاه را درخصوص پرونده برانکو به دادگاه عالی ورزش ارسال کند و همین موضوع عاملی شد تا سرخ‌ها مجبور شوند زودتر از زمانی که تصورش را می‌کردند پول سرمربی اسبق خود را به‌حسابش واریز کنند.

حتی درخصوص دفاعیات باشگاه درخصوص پرونده بودیمیر هم نکات جالبی به‌گوش می‌رسد و ظاهرا کل دفاعیات پرسپولیس برای نوشتن لایحه دفاعی، یک صفحه‌ونیم بوده که در نوع خودش بسیار عجیب‌وغریب است.

وکیل انتظار داشت در حالی که برای پرونده‌های باشگاه وقت می‌گذارد و به موفقیت‌های خوبی هم دست پیدا کرده بود، باشگاه تا حد بیشتری به او بها بدهد و قدردان زحمات او باشد که درنهایت این اتفاق رخ نداد و او نیز باشگاه را ترک کرد.