تاریخ : Wed 11 Nov 2020 - 08:18
کد خبر : 47775
سرویس خبری : ورزش

مهاجم من‌سیتی گوچی را پرسپولیسی می‌کند؟

روند نزولی قوچان‌نژاد در زوله؛ 380 دقیقه و 2 گل

مهاجم من‌سیتی گوچی را پرسپولیسی می‌کند؟

قوچان‌نژاد در این فصل 7 بار در ترکیب زوله به میدان رفته و مجموعا 380 دقیقه در زمین حضور داشته که حاصل آن دو گلی بوده که در مصاف با اسپارتا روتردام به ثمر رساند و تیمش با برتری 4 بر صفر زمین را ترک کرد.

به گزارش «فرهیختگان»، رضا قوچان‌نژاد در دوران فوتبالش حضور در 7 کشور مختلف و 12 تیم را تجربه کرده و باوجود اینکه حضور در تیم ملی ایران را انتخاب کرده، اما هنوز بازی در لیگ خلیج‌فارس را تجربه نکرده است. او این روزها موردتوجه پرسپولیس قرار گرفته و شاید سیزدهمین تیم باشگاهی او در دوران ورزشی‌اش قرمزهای پایتخت باشد. گوچی که یکی از بازیکنان دورگه‌ای است که در سال‌های اخیر بازی در تیم ملی ایران را تجربه کرده، هم‌اکنون در 33 سالگی در باشگاه زوله هلند توپ می‌زند؛ کشوری که فوتبالش را از تیم‌های پایه آنجا شروع کرد و پس از حضور در لیگ کشورهای بلژیک، انگلیس، کویت، قطر، قبرس و استرالیا دوباره به اردیویسه برگشته تا سال‌های آخر فوتبالش را در لیگی سپری کند که بهترین روزهای فوتبالی‌اش را در آنجا سپری کرده و بیش از هر کشور دیگری از آنجا شناخت دارد.

گوچی که در سال 2017 بالاترین ارزش را براساس قیمت‌گذاری سایت ترانسفرمارکت داشت و ارزش او به 3 میلیون یورو رسیده بود، پس از آن دچار افت قیمت شد و در حال حاضر 525 هزار یورو قیمت دارد و در بین بازیکنان ایرانی از این نظر در رده چهل‌ودوم و در بین هم‌تیمی‌هایش پانزدهم است.

او در این فصل 7 بار در ترکیب زوله به میدان رفته و مجموعا 380 دقیقه در زمین حضور داشته که حاصل آن دو گلی بوده که در مصاف با اسپارتا روتردام به ثمر رساند و تیمش با برتری 4 بر صفر زمین را ترک کرد. او اگر‌چه پا به سن گذاشته، اما مهاجمی باتجربه محسوب می‌شود، با این‌حال در سه دیدار اخیر تیمش کمتر مورد استفاده قرار گرفته است. زوله در تابستان با به‌خدمت گرفتن اسلوبودان تدیچ، مهاجم جوان منچسترسیتی به‌صورت قرضی، نشان داد مهاجم ایرانی‌اش در این پست بی‌رقیب نخواهد بود و درصورتی‌که نتوانند درخشش سال‌های قبل خود در لیگ هلند را تکرار کنند، خطر نیمکت‌نشینی او را تهدید خواهد کرد؛ اتفاقی که در هفته ششم و برابر ویلم رخ داد و او فرصت بازی پیدا نکرد. در مسابقه بعدی برابر توئنته نیز او در بین دو نیمه تعویض شد و از بازی بیرون رفت، اما این تغییر نه‌تنها کمکی به زوله نکرد، بلکه این تیم درنهایت بازی را 5 بر یک باخت. در آخرین مسابقه برابر فورتونا سیتارد نیز قوچان‌نژاد در 6 دقیقه پایانی فرصت حضور در زمین مسابقه را پیدا کرد، اما تغییری در نتیجه ایجاد نکرد و بازی با تساوی 2 – 2 خاتمه یافت.

گوچی در ابتدای فصل پیش و با انتقالی آزاد از آپوئل نیکوزیای قبرس راهی زوله شد و باتوجه به اینکه دیر به ترکیب تیمش اضافه شده بود، مدتی طول کشید تا نخستین بازی‌اش برای تیم جدیدش را تجربه کند. در هفته ششم و مقابل والویک بود که مربی این تیم او را در دقیقه 56 راهی زمین کرد و در همین 34 دقیقه توانست برابر این تیم پوکر کند و بازگشتی رویایی به لیگ هلند داشت. او در ادامه به بازیکن ثابت تیمش تبدیل شد، اما تنها دو گل زد تا به‌تدریج به یک نیمکت‌نشین در زوله تبدیل شود. پس از 7 بازی غیبت در ترکیب این تیم این مهاجم ایرانی دوباره شانس پوشیدن پیراهن تیمش را به‌دست آورد و با گلزنی در هفته ماقبل پایانی مسابقات، تعداد گل‌هایش در فصل گذشته را به عدد 7 رساند.