تاریخ : Thu 24 Sep 2020 - 02:16
کد خبر : 46165
سرویس خبری : ورزش

مطمئن بودم مسی می‌ماند

سرجی روبرتو در گفت‌وگو با RAC1: فعلا از بارسا نمی‌روم

مطمئن بودم مسی می‌ماند

همه ما می‌دانستیم اینکه مسی نمی‌خواهد دیگر با بارسا بماند، اصلا درست نیست و اصلا برایمان باورپذیر نبود. اصلا تصور بارسا بدون مسی غیرممکن است و درنهایت هم دیدید که در باشگاه ماندنی شد.

به گزارش «فرهیختگان»، بارسلونا تابستان پرخبری را سپری می‌کند. پس از شکست تحقیرآمیز برابر بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا، روند جابه‌جایی‌ها در این تیم سرعت گرفت و مدیران باشگاه به این نتیجه رسیدند که برای بازگشت تیم به دوران اوج باید تغییرات گسترده‌ای در این تیم صورت بگیرد. بحث جدایی لئو مسی یکی از مهم‌ترین اخبار کاتالان‌ها در هفته‌های اخیر بود که درنهایت با قطعی شدن ماندن او به پایان رسید و حالا آبی و اناری‌ها به‌سرعت مشغول انجام نقل‌وانتقالات بازیکنان خود هستند که آخرین مورد آنها پیوستن نلسون سمدو به ولورهمپتون انگلیس بود. سرجی روبرتو یکی از محصولات آکادمی باشگاه در توانایی بازی در پست‌های مختلف را دارد. او در مصاحبه با RAC1 درباره شرایط باشگاه پس از حضور رونالد کومان روی نیمکت تیم و همچنین واکنشش به اخبار جدایی مسی صحبت‌هایی داشته که در ادامه می‌خوانید.

ابتدا درباره شکست عجیب برابر بایرن‌مونیخ صحبت کنیم. نتیجه‌ای که اتفاقات بعدی در باشگاه را به‌دنبال داشت.

فراموش کردن این ناکامی برای ما بسیار دشوار است. این نتیجه برای همه بازیکنان ضربه سختی بود و مدت‌ها طول می‌کشد تا خاطره آن دیدار در ذهن ما کمرنگ شود. هیچ‌کس تصور نمی‌کرد ما با چنین نتیجه‌ای این بازی را ببازیم و این اتفاقات باعث شد بدترین تابستان عمر خود را تجربه کنیم. در چنین شرایطی شما دوست ندارید بار دیگر فوتبال بازی کنید و امیدها و انگیزه‌ها به‌شدت صدمه می‌بیند. بااین‌حال باید به آینده فکر کنیم و به‌دنبال جبران این ناکامی و کسب نتایج بهتر در فصل جدید باشیم.

بحث جدایی‌ات از بارسا هم مدتی مطرح بود اما ظاهرا تصمیمی برای جدایی نداری.

شاید در سال‌های آخر فوتبالم به لیگ آمریکا بروم و بازی در MLS را تجربه کنم. بااین‌حال در شرایط فعلی دوست ندارم به این موضوعات فکر کنم. بارسا باشگاهی است که عمر فوتبالی‌ام را در آن گذرانده‌ و همیشه از بودن در اینجا لذت برده‌ام. دوست دارم سال‌ها در این باشگاه بمانم و البته احتمالا روزی بازی در آمریکا را نیز تجربه کنم. شایعات همیشه در اطراف بازیکنان وجود دارد اما توجهی به آنها ندارم و ترجیح می‌دهم روی فوتبالم تمرکز کنم. این می‌تواند به من کمک کند تا فصل جدید را بهتر آغاز کنم و موفقیت‌های جدیدی را با تیمم کسب کنم.

بحث جدایی مسی از بارسا در هفته‌های اخیر بسیار داغ بود. پیش‌بینی تو از سرنوشت این اتفاق چه بود؟

همان چیزی در ذهنم بود که همه کاتالان‌ها فکر می‌کردند. همه ما می‌دانستیم اینکه مسی نمی‌خواهد دیگر با بارسا بماند، اصلا درست نیست و اصلا برایمان باورپذیر نبود. اصلا تصور بارسا بدون مسی غیرممکن است و درنهایت هم دیدید که در باشگاه ماندنی شد. من سال‌ها در کنار او حضور داشته‌ام و می‌بینم که همیشه در تمرینات بسیار جدی و مصمم است. لئو یک فوتبالیست حرفه‌ای است و مطمئن باشید تمام توانش را برای موفقیت تیم و باشگاه به‌کار خواهد گرفت.

ریکی پوگ یکی از استعدادهای آینده‌دار باشگاه محسوب می‌شود اما ظاهرا کومان به او گفته که درصورت ماندن در تیم، زیاد فرصت بازی نخواهد داشت. نظرت درباره او چیست؟

من هم روزی در موقعیتی شبیه او قرار داشتم. در دوران جوانی باید صبور بود و به‌تدریج خود را به ترکیب اصلی تیم تحمیل کرد. ما فصلی طولانی را درپیش داریم و شانس‌های زیادی برای بازی در تیم وجود دارد. اگر ریکی می‌خواهد در بارسا موفق شود باید در تیم بماند و از هر فرصتی که برایش ایجاد می‌شود به بهترین نحو استفاده کند. باشگاه بازیکنان جوان زیادی را از آکادمی خود به تیم اصلی آورده است و بیشتر آنها مدتی طول کشیده تا بتوانند فرصت بازی پیدا کنند. به همین دلیل این نفرات جوان نباید ناامید شوند و با جنگیدن و تلاش برای کسب جایگاه ثابت می‌توانند آینده‌ای درخشان در باشگاه داشته باشند.

نظرت درباره حضور رونالد کومان روی نیمکت تیم و تغییراتی که او در این مدت ایجاد کرده، چیست؟

او از همان روز نخست کارش با جدیت آغاز کرد و فعالیت زیادی در طول روز دارد تا بتواند تیم را در شرایط بهتری قرار دهد. تمرینات ما سخت‌تر و طولانی‌تر از قبل شده است و همه بازیکنان با تلاش زیاد تمرین می‌کنند تا برای فصل جدید و مسابقات پیش‌رو آماده شوند. به نظرم او هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر فیزیکی تیم را به‌خوبی آماده کرده و یکی از نقاط‌قوت مربیگری او این است که خواسته‌هایش را به‌صورت کامل و واضح برای بازیکنان شرح می‌دهد. به همین دلیل آنها دقیقا می‌دانند که مربی چه انتظاری از هرکدام دارد و تلاش می‌کنند همان را در زمین پیاده کنند. من کاملا به سرمربی و همچنین بازیکنان اطمینان دارم و مطمئنم که فصلی خوب را پیش‌رو خواهیم داشت.