تاریخ : Thu 24 Sep 2020 - 02:03
کد خبر : 46161
سرویس خبری : ورزش

هیات‌مدیره مخالفتی با پورموسوی ندارد/ امثال آل‌کثیر را با پیشنهادهای وسوسه‌کننده از ما گرفتند

مدیرعامل نفت آبادان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

هیات‌مدیره مخالفتی با پورموسوی ندارد/ امثال آل‌کثیر را با پیشنهادهای وسوسه‌کننده از ما گرفتند

ما هنوز جلسه هیات‌مدیره را برگزار نکرده بودیم که رسانه‌ها نوشتند با انتخاب پورموسوی مخالفت شده است. اصلا ما هنوز حکم فعالیت‌مان صادر نشده بود که بخواهیم عزل و نصبی انجام دهیم. طبق قانون یکشنبه این هفته حکم مدیرعاملی من صادر شد و جلسه برگزار کردیم و درنتیجه کل مجموعه به این انتخاب نظر مثبت داشتند.

شاید اگر دیاباته هم می‌رفت، جذب بازیکنان خارجی آزاد می‌شد!

به گزارش «فرهیختگان»، تیم فوتبال صنعت نفت آبادان بعد از یک‌ماه بلاتکلیفی بالاخره ازسوی وزارت نفت تعیین‌تکلیف و به پالایشگاه آبادان سپرده شد. با این حال نفتی‌ها در این مدت بسیار متضرر شدند چراکه بازیکنان زیادی را از دست دادند و از بسیاری جهات از دیگر تیم‌های لیگ برتری عقب هستند. نفتی‌های آبادان بعد از سروسامان گرفتن سیروس پورموسوی را به‌عنوان سرمربی انتخاب کردند. انتخاب پرحرف‌وحدیثی که مخالفان زیادی داشت. بین هواداران و حتی اعضای هیات‌مدیره بودند نفراتی که او را نمی‌خواستند. حتی شنیده می‌شد عیسی‌زاده، مدیرعامل باشگاه هم برای ماندن در این تیم شرط همکاری با پورموسوی را گذاشته و به همین دلیل هیات‌مدیره به این انتخاب تن داد. با این حال مدیرعامل باشگاه هرگونه فشار برای انتخاب پورموسوی را رد می‌کند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با علی عیسی‌زاده را که شایعه استعفای او نیز اخیرا خبرساز شد، در ادامه می خوانید.

 چه شد پورموسوی را انتخاب کردید؟

بعد از جلسه هیات‌مدیره تصمیم گرفتیم پورموسوی را انتخاب کنیم و این موضوع را به اطلاع همه رساندیم. امیدوارم بتوانیم در فصل پیش‌رو با ارائه عملکرد خوب شاهد درخشش فوتبال صنعت نفت آبادان باشیم.

گفته می‌شد هیات‌مدیره با انتخاب پورموسوی موافق نبود و پافشاری‌های شما باعث شد او را انتخاب کنند؟

این حرف‌ها شایعه بود. ما هنوز جلسه هیات‌مدیره را برگزار نکرده بودیم که رسانه‌ها نوشتند با انتخاب پورموسوی مخالفت شده است. اصلا ما هنوز حکم فعالیت‌مان صادر نشده بود که بخواهیم عزل و نصبی انجام دهیم. طبق قانون یکشنبه این هفته حکم مدیرعاملی من صادر شد و جلسه برگزار کردیم و درنتیجه کل مجموعه به این انتخاب نظر مثبت داشتند.

 گویا با واگذاری به پالایشگاه آبادان بودجه خوبی به باشگاه شما تعلق گرفت و دوره بی‌پولی‌ها به‌سر آمد؟

نه، اصلا این‌طور نیست. چه کسی چنین حرفی زده است. هنوز هیچ خبری نیست. همیشه قول‌هایی می‌دهند ولی چیزی که به باشگاه تعلق می‌گیرد مهم است. باید منتظر بود و دید درنهایت چه چیزی به باشگاه می‌رسد.

 واکنش هواداران به انتخاب پورموسوی چه بوده؟ گویا بیشتر میل داشتند تارتار به تیم‌شان بیاید و از اینکه مربی‌ای که فصل قبل تیمش سقوط‌کرده به خدمت گرفتید ناراحتند.

من نمی‌دانم این انتخاب بین هواداران چه بازخوردی داشته و نظرات چطور بوده است. ما این انتخاب را براساس معیارهایی که درجهت موفقیت تیم داشتیم انجام دادیم. طبیعی است که در هر انتخابی یک‌سری موافق و یک‌سری مخالف وجود دارد. هیچ‌گاه همه صددرصد موافق یا مخالف نیستند. از این‌رو باید نظرات متفاوت را پذیرفت. امیدوارم از این انتخاب نتایج خوبی بگیریم و همه با شروع فصل برای موفقیت این تیم تلاش کنیم.
 
پورموسوی هم پولکی نیست و هم به استفاده از جوانان و استعدادهای خوزستانی علاقه دارد. آیا انتخاب وی به این دلیل نیست که می‌خواهید تیمی بومی ببندید؟

ما با توجه به شرایطی که داریم همچون سال‌های قبل آخرین تیمی هستیم که شروع به‌کار کردیم. با توجه به اینکه باید تمام جوانب را درنظر گرفت این انتخاب هم بر همین اساس شکل گرفت. ما تلاش می‌کنیم امسال تیمی متشکل از جوان‌ها و باتجربه‌ها ببندیم .

با پورموسوی درمورد جذب بازیکن جلسه داشتید. می‌توانید خواسته‌های او را برآورده کنید؟

بالاخره صحبت‌هایی شده و کارش را شروع کرده و لیست بازیکان موردنظرش را به ما داده است. باید بررسی کنیم و ببینیم با توجه به نیاز این مربی چه بازیکنانی بیرون ماندند و قراردادشان تمام‌شده و چه بازیکنانی آزاد هستند و با آنها وارد مذاکره شده و درصورت امکان توافق کنیم.

 تیم شما در نیم‌فصل به‌خاطر مشکلات مالی تنها تیمی بود که اردو برگزار نکرد. امسال هم همین اتفاق رخ می‌دهد؟

شرایط فرق کرده است. قول‌وقرارهایی گذاشتند و هروقت بودجه بیاید اردو می‌رویم و برنامه‌ریزی می‌کنیم. بدون بودجه که نمی‌توانیم کاری انجام دهیم ولی براساس قول‌هایی که دادند و ان‌شاءالله عملی می‌شود هم برنامه اردو داریم و هم آماده‌سازی. درنتیجه منتظر هستیم.

 برای پرکردن جای خالی مهره‌های خوبی مثل عیسی آل‌کثیر، عقیل کعبی، میلاد جهانی و دیگرانی که از دست دادید چه فکری کرده‌اید؟

ما اینها را از دست ندادیم بلکه قراردادشان تمام شده بود و رفتند. بالاخره پیشنهادات وسوسه‌کننده باعث شد آنها منتظر تعیین‌تکلیف تیم صنعت نفت نمانند و در شرایطی که ما مشغول برنامه‌های اداری این باشگاه بودیم و هنوز مالکیت و این قبیل مسائل مشخص نشده بود از جمع ما جدا شدند. بدون‌شک باید با توجه به توانایی مالی‌ای که داریم جانشینانی برایشان پیدا کنیم که بتوانند عملکرد خوب و تاثیرگذاری داشته باشند.

 مبلغ قرارداد بازیکنان به‌شدت بالا رفته و بودجه باشگاه شما هم که محدود است. برای جذب بازیکنان موردنظر چه ایده‌ای دارید؟

کاملا درست است. البته بازیکنان خوب هم وجود دارند و جذب نفراتی که به آنها نیاز داریم سخت نیست. با توجه به وضعیت بازار باید بتوانیم نفرات موردنظر خود را به خدمت بگیریم. البته خیلی‌ها قرارداد بستند و بازیکنان زیادی بیرون نیستند ولی با همان‌ها که هنوز قرارداد نبستند و بازیکن آزاد هستند می‌توانیم مذاکره کرده و نظرشان را جلب کنیم.

 به‌نظر شما چرا قراردادها این همه افزایش داشته است؟

قیمت‌ها وحشتناک است. به‌نظر من منع قانون جذب مربی و بازیکن خارجی بر قیمت بازیکنان افزوده است. برای برخی اما وضعیت انگار فرق می‌کند. باید آرزو می‌کردیم شیخ دیاباته هم به‌دلیلی از استقلال بیرون می‌رفت تا شاید با لطمه‌ای که باشگاه استقلال از غیبت این بازیکن می‌خورد راه برای جذب بازیکنان خارجی باز می‌شد. شاید آن‌وقت می‌گفتند حالا که راه‌هایی برای جذب مربی خارجی هست خب راه‌هایی هم برای جذب بازیکن خارجی وجود دارد.

 می‌خواهید بگویید در قوانین تبعیض وجود دارد؟

 این حرف‌ها که شوخی بود، در اصل وقتی می‌گویند بازیکن و مربی خارجی نیاید به شکل اتوماتیک‌وار قیمت مربیان و بازیکنان داخلی افزایش می‌یابد. همان‌طور که در هر بازاری وقتی عرضه کم باشد و تقاضا زیاد، قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند. در فوتبال هم همین‌طور است. حالا باشگاه‌ها جاهای خالی که می‌توانستند با بازیکنان خارجی و سهمیه آسیایی پر کنند باید با بازیکن داخلی پر کنند. از طرفی تعداد بازیکنان به‌حدی نیست که همه بتوانند نفرات خوب را به خدمت بگیرند درنتیجه عرضه زیاد شده و تقاضا محدود است. از این‌رو اتوماتیک‌وار قیمت بازیکنان بالا می‌رود.

برخی بازیکنان فصل قبل را جریمه کردید و آنها از این بابت گلایه دارند.

نمی‌دانم وضعیت پرداخت‌ها به چه شکل بوده چون تعداد زیاد است و باید پرونده تک‌تک بازیکنان براساس بندهای قراردادشان بررسی شود. ما هیچ جریمه خاصی درنظر نگرفتیم. بلکه هر پاداش و جریمه‌ای براساس بند قراردادشان است. همان‌طور که مبلغ قرارداد بازیکن مشخص است مفاد دیگر آن قرارداد هم مشخص است. ما طبق همان بندها رفتار کردیم. این‌طور نبوده که خارج از این قرارداد چیزی درنظر گرفته باشیم. خیلی‌ها جریمه نشدند و برخی جریمه شدند ولی همه براساس قراردادی بود که خودشان بستند.