تاریخ : Wed 23 Sep 2020 - 12:00
کد خبر : 46130
سرویس خبری : ورزش

پرسپولیس اسیر پرسینگ، سپاهان بدون برنامه در حمله

نگاه رسانه‌های عربی به عملکرد نمایندگان ایران در آسیا

پرسپولیس اسیر پرسینگ، سپاهان بدون برنامه در حمله

شکست پرسپولیس برابر الدوحیل قطر کار را برای شاگردان یحیی گل‌محمدی در دیدار آخر برابر الشارجه سخت کرد و حالا براساس قوانین جدید، آنها برای حضور در دور بعد باید حریف اماراتی خود را شکست دهند.

به گزارش «فرهیختگان»، نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا فصل خوبی را سپری نمی‌کنند و پس از حذف شهرخودرو از این رقابت‌ها، حالا سپاهان هم دیگر امیدی به حضور در مرحله بعد ندارد و با توقف برابر العین‌امارات از دور مسابقات کنار رفت. شکست پرسپولیس برابر الدوحیل قطر نیز کار را برای شاگردان یحیی گل‌محمدی در دیدار آخر برابر الشارجه سخت کرد و حالا براساس قوانین جدید، آنها برای حضور در دور بعد باید حریف اماراتی خود را شکست دهند.

روزنامه الرایه قطر در گزارشی از این دیدار می‌نویسد: «الدوحیل با برتری برابر پرسپولیس ایران شانس خود را برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا افزایش داد و حالا صدرنشین گروه خود است. این تیم قطری حالا با کسب 9 امتیاز از 5 بازی قبلی خود درصدر جدول قرار دارد و با یک تساوی در دیدار آخر مقابل التعاون هم راهی دور بعد خواهد شد. دو تیم بازی را بسیار خوب شروع کردند و در نیمه نخست نمایش جذابی ارائه کردند که درنهایت با تساوی بدون گل به رختکن رفتند. الدوحیل در این نیمه فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشت که توسط معز علی و ادمیلسون جونیور برزیلی از دست رفت و مدافعان و حامد لک، دروازه‌بان تیم ایرانی مانع به ثمر رسیدن این فرصت‌ها شدند.

حملات الدوحیل در اوایل نیمه‌دوم منجر به گل معز علی در دقیقه 60 شد که از روی یک ضربه پنالتی به ثمر رسید. نماینده قطر در این نیمه بیشتر پرسینگ از زمین حریف را انجام می‌داد و تلاش داشت تا هرچه سریع‌تر توپ را از بازیکنان پرسپولیس پس بگیرد که چندین‌بار هم در این کار موفق بود و توانست بازیکنان حریف را وادار به اشتباه کند. پس از گل الدوحیل، پرسپولیس تلاش کرد بازی را به تساوی بکشاند اما عملکرد خوب دروازه‌بان الدوحیل مانع این کار شد و این تیم با سه امتیاز این دیدار، ورزشگاه را ترک کرد. حالا الدوحیل این فرصت را دارد تا در دیدارهای روز آخر این گروه که روز پنجشنبه برگزار می‌شود، صعود خود به دور بعد را قطعی کند.»

در دیگر دیدار این گروه هم الشارجه با نتیجه دور از انتظار 6 بر صفر التعاون را مغلوب کرد تا به یکی از مدعیان صعود از این گروه بدل شود.

عبدالعزیز محمدالانباری، سرمربی این تیم پس از این بازی گفت که انتظار مصافی دشوار را با نماینده ایران در روز پنجشنبه دارد: «با وجود اینکه 6 گل زدیم اما این دیدار فقط 3 امتیاز برای ما داشت و حالا باید خود را برای دیداری سخت برابر پرسپولیس آماده کنیم. هنوز کار ما تمام نشده و برای صعود باید در دیدار بعدی خود نیز پیروز شویم.»

با توجه به برنامه‌ریزی چندباره کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین تغییراتی که در قوانین این تورنمنت در روزهای اخیر ایجاد شده، چندان عجیب نیست که تیم‌ها هنوز تکلیف شرایط صعود خود را به صورت قطعی نمی‌دانند و اگر چه اعلام شده که برخلاف اعلام اولیه، تفاضل گل تیم‌ها بالاتر از بازی رودررو ملاک رتبه نهایی تیم‌ها در جدول خواهد بود اما سرمربی الشارجه پس از دیدار پنجم تیمش نیز تصور می‌کرد که باید پرسپولیس را شکست دهد تا به دور بعد صعود کند.

سپاهان ایران نیز که امید کمی برای صعود داشت، پس از تساوی بدون گل برابر العین امارات از دور مسابقات حذف شد و دیدار روز آخرش برابر السد تشریفاتی خواهد بود. هواداران العین که تیم‌شان با کسب دوامتیاز در رتبه چهارم این گروه قرار دارد و عملکرد بسیار ضعیفی در این دوره از مسابقات داشته در شبکه‌های اجتماعی به‌شدت از بازیکنان و کادر فنی تیم انتقاد کرده و خواستار ایجاد تغییراتی در این باشگاه شدند. آنها حتی درخواست تغییر در مدیریت باشگاه را نیز مطرح کرده‌اند و عقیده دارند که با مدیریت کنونی این باشگاه نمی‌تواند توفیقی در فصل جدید لیگ امارات نیز کسب کند.

 سایت الکوره درباره این مسابقه نوشت: «دو تیم در این دیدار فرصت‌های زیادی ایجاد نکردند و بیشتر توپ در میانه میدان در جریان بود. دو تیم برنامه خاصی برای ایجاد حملات منظم روی دروازه حریف نداشتند و در پایان به تساوی بدون‌گل رضایت دادند، سپاهان هم مثل العین از دور مسابقات حذف شود.»

 * نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار