تاریخ : Tue 22 Sep 2020 - 10:15
کد خبر : 46083
سرویس خبری : ورزش

سوارز در یک‌قدمی روخی‌بلانکو

مهاجم اروگوئه‌ای از یوونتوس به‌سمت اتلتیکو چرخید

سوارز در یک‌قدمی روخی‌بلانکو

تیم اسپانیایی هم توافق ضمنی خود را برای جدایی قرضی او اعلام کرده و به این ترتیب سوارز می‌تواند جای خالی موراتا در این تیم را پر کرده و پیراهن شماره 9 روخی‌بلانکو را بپوشد.

به گزارش «فرهیختگان»، درحالی‌که به نظر می‌رسید انتقال لوئیس سوارز به یوونتوس مراحل پایانی خود را می‌گذراند و حتی خبر حضور او در ایتالیا برای نهایی کردن این جابه‌جایی منتشر شده بود، حالا ظاهرا مهاجم بارسا به‌زودی لباس اتلتیکومادرید را به تن خواهد کرد. سوارز پس از حضور رونالد کومان روی نیمکت بارسا یکی از نخستین بازیکنانی بود که فهمید جایی در اندیشه‌های این مربی هلندی ندارد و کومان در مکالمه‌ای کوتاه به مهاجم تیمش گفته بود که نیازی به او ندارد و می‌تواند تیم بعدی‌اش را انتخاب کند.

یوونتوس یکی از تیم‌هایی بود که برای تقویت خط حمله خود سراغ سوارز رفت اما به نظر می‌رسد این انتقال منتفی شده و روز گذشته روزنامه موندو دپورتیوو از تلاش اتلتیکومادرید برای به خدمت گرفتن او خبر داد. از وندا متروپولیتانو پیش از این هم به‌عنوان یکی از مقاصد احتمالی این ستاره اروگوئه‌ای نام برده می‌شد اما دیه‌گو سیمئونه ابتدا باید تکلیف مهاجمان تیمش ازجمله دیه‌گو کاستا و آلوارو موراتا را مشخص می‌کرد و سپس سراغ خرید جدیدش می‌رفت.

 یووه همچنان در این انتقال دخیل است اما اوضاع به‌گونه‌ای متفاوت پیش رفته و آنها حالا پیشنهاد جدیدی را برای به خدمت گرفتن آلوارو موراتا از اتلتیکو ارائه کرده‌اند. تیم اسپانیایی هم توافق ضمنی خود را برای جدایی قرضی او اعلام کرده و به این ترتیب سوارز می‌تواند جای خالی موراتا در این تیم را پر کرده و پیراهن شماره 9 روخی‌بلانکو را بپوشد. درحالی‌که سوارز به‌زودی وارد 34 سالگی می‌شود اما اتلتیکو برای متقاعد کردنش قراردادی دو ساله را به او پیشنهاد داده است. به این ترتیب توافق اولیه انجام شده و او به‌زودی به‌عنوان بازیکن جدید تیم معرفی خواهد شد. موراتا قرار است با انتقالی یک ساله و قرضی به ارزش 10 میلیون یورو راهی تورین شود و بیانکونری این آپشن را دارد که سال آینده با پرداخت 45 میلیون یورو قرارداد او را قطعی کند و برای دومین‌بار او را به خدمت بگیرد. موراتا در فاصله سال‌های 2014 تا 2016 در ترکیب یووه حضور داشت و در 63 بازی برای این تیم 15 گل نیز به ثمر رساند و سپس به رئال‌مادرید برگشت.

از سوی دیگر براساس توافقی که بین سوارز و بارسلونا انجام شده، قرارداد او با این تیم به‌صورت توافقی فسخ شده و او دیگر بازیکن آبی و اناری‌ها محسوب نمی‌شود. البته کاتالان‌ها هنوز رسما این موضوع را اعلام نکرده‌اند اما رسانه‌های اسپانیایی زودتر از باشگاه این خبر را منتشر کردند.

سوارز 6 سال پیش با انتقالی 82 میلیون یورویی از لیورپول راهی نوکمپ شد و در این مدت سهم زیادی در موفقیت‌های بارسا در اسپانیا و همچنین لیگ قهرمانان داشت. او با به ثمر رساندن 198 گل سومین گلزن برتر تاریخ این باشگاه پس از لیونل مسی و سوارز است که اگر به حضورش در این تیم ادامه می‌داد می‌توانست خیلی زود رتبه دوم را نیز تصاحب کند. او به‌همراه بارسلونا 4 قهرمانی در لالیگا، یک لیگ قهرمانان، 4 بار فتح جام‌حذفی، یک سوپرجام اروپا، یک قهرمانی در جام‌جهانی باشگاه‌ها و 2 قهرمانی در سوپرجام اسپانیا را در کارنامه دارد و در فصل 16-2015 نیز موفق شد عنوان آقای گلی لالیگا را تصاحب کند.

این مهاجم اروگوئه‌ای حالا به‌دنبال پروژه کومان برای بازسازی بارسا یکی از ستاره‌هایی است که این تیم را ترک می‌کند. پیش از این ایوان راکیتیچ، هافبک کروات تیم با امضای قراردادی به سویا برگشت و آرتورو ویدال نیز در آستانه حضور در اینترمیلان قرار دارد و قرارداد او هم به‌زودی نهایی خواهد شد. گفته می‌شود ساموئل اومتیتی، مدافع آبی و اناری‌ها نفر بعدی لیست خروجی کومان است که به‌زودی تکلیف آینده‌اش مشخص خواهد شد.