تاریخ : Mon 21 Sep 2020 - 16:10
کد خبر : 46073
سرویس خبری : جهان شهر

دولت ترور

یک وبلاگ افشاگر، «نوآم اِرِز» یک عضو موساد را عامل ترور شهید عماد مغنیه معرفی کرد

دولت ترور

تیکون اولام دیروز، یکشنبه در گزارشی تاکید کرد که عامل ترور شهید عماد مغنیه، فردی به نام «نوآم اِرِز» است که پیش‌تر از مسئولان سازمان جاسوسی رژیم‌صهیونیستی بوده و اکنون مدیر اجرایی یک شرکت فعال در زمینه امنیت سایبری است.

به گزارش «فرهیختگان»، ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ میلادی یا همان ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ که عماد مغنیه به شهادت رسید، ایران، رژیم‌صهیونیستی را عامل ترور این فرمانده عملیاتی حزب‌الله لبنان معرفی کرد اما صهیونیست‌ها هرگونه مداخله خود در ترور عماد مغنیه را تکذیب کردند. خیلی طول نکشید که ادعای ایران ثابت شود. حالا و پس از 13سال از جنایت صهیونیست‌ها، یک وبلاگ افشاگر اطلاعات امنیتی رژیم‌صهیونیستی نام عامل این ترور را نیز فاش کرده است. وبلاگ «تیکون اولام» که سال ۲۰۰۳ توسط وبلاگ‌نویس آمریکایی ریچارد سیلوراستاین در شهر «سیاتل» در شمال غرب آمریکا راه‌اندازی شده، معمولا اطلاعات دست اولی از سازمان‌های امنیتی رژیم‌صهیونیستی منتشر می‌کند. هفته‌نامه اشپیگل این وبلاگ را دارای اطلاعات بسیار خوب از دستگاه‌های امنیتی این رژیم ارزیابی و حتی در ماجرای ترور شهید مصطفی احمدی‌روشن نیز به داده‌های این وبلاگ استناد کرده است.

تیکون اولام دیروز، یکشنبه در گزارشی تاکید کرد که عامل ترور شهید عماد مغنیه، فردی به نام «نوآم اِرِز» است که پیش‌تر از مسئولان سازمان جاسوسی رژیم‌صهیونیستی بوده و اکنون مدیر اجرایی یک شرکت فعال در زمینه امنیت سایبری است. در سایت شرکت سایبریXM Cybe درباره این فرد اطلاعات کمی در دسترس است. در این سایت آمده که ارز لیسانس اقتصاد از دانشگاه تل‌آویو دارد و قبل تاسیس XM Cyber، بیش از 25 سال در بخش اطلاعاتی کار کرده است. آن‌گونه که وبلاگ افشاگر نوشته قرار بوده ارز جانشین «تأمیر پاردو» یازدهمین رئیس موساد شود اما بنیامین نتانیاهو، یوسی کوهن را به او ترجیح داده تا ارز موساد را ترک کند و مانند اکثر مقامات ارشد سابق اطلاعاتی با رئیس سابق خود یک شرکت امنیت سایبری راه‌اندازی کند. پس از افشاگری درباره عامل ترور شهید مغنیه، پایگاه صهیونیستی «روترنت» با نقل‌قول این خبر، این سوال را مطرح کرد که چگونه این افشای خطرناک با وجود اعمال نظارت نهاد‌های نظامی اسرائیل صورت گرفته است.

عماد مغنیه ساعت 22:30 به‌وقت محلی بر اثر انفجار مواد جای‌گذاری شده در یک خودرو در منطقه «کفرسوسه» و خیابان «الحدیقه» در دمشق به شهادت رسید. براساس گزارشی که مجله نیویوکر نوشته، حاج‌عماد پس از خروج از جلسه‌ای که با سرتیپ محمد سلیمان فرمانده نظامی سوریه و شهید سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس ایران داشته، در یک پروژه مشترک سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سازمان اطلاعاتی خارجی اسرائیل (موساد) به شهادت رسیده است. براساس گزارش روزنامه واشنگتن پست بمبی که باعث کشته شدن فرمانده پرسابقه حزب‌الله شده، مدت‌ها پیش در میدان مشق سیا در کارولینای شمالی آزمایش شده بود. این روزنامه می‌نویسد دستور کتبی این عملیات را جرج بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا صادر کرد و دادستان کل، مدیر اطلاعات ملی و مشاور امنیت ملی آمریکا آن را تایید کردند.

  عماد مغنیه چه کرد؟

شهید مغنیه در 25 سال فعالیت جهادی خود در حزب‌الله لبنان دست به اقداماتی نظامی و اطلاعاتی متهورانه‌ زده بود که نکته مهم بسیاری از این عملیات‌ها، موقعیت زمانی آنهاست. عملیات‌های انجام‌شده توسط شهید مغنیه، در اوج تسلط دشمن و هنگام ناامیدی در جبهه خودی صورت گرفته و توانسته با وارد آوردن ضربه‌ای دقیق و مرگبار دشمن را به لاک دفاعی فرو برد. یکی از این عملیات‌ها به سال 1983 مربوط است؛ جایی که «مقر فرماندهی‌ ارتش‌ اسرائیل‌ در لبنان‌« که در شهر صور واقع شده بود طی حمله‌ای شهادت‌طلبانه ویران شد. این ساختمان مرکز هدایت‌ عملیات‌ روزانه‌ و پشتیبانی‌ فرماندهان‌ نظامی‌ بود. هنگام عملیات 220 نظامی و افسر در مقر فرماندهی صهیونیست‌ها حضور داشتند که تعداد زیادی از آنان جزء مقامات بلندپایه به‌شمار می‌آمدند. با این عملیات، ضربه وارد آمده بر پیکره‌ دستگاه‌های اطلاعاتی‌ و امنیتی رژیم‌صهیونیستی درحدی بود که تا چهارسال پس از آن، از افشای‌ نام‌ افسران‌ ارشد اطلاعاتی‌ کشته‌شده در این عملیات جلوگیری شد. با انجام این عملیات کمر نیروی نظامی رژیم‌صهیونیستی شکست و با منصرف شدن تل‌آویو از اشغال بخش‌های بیشتری از لبنان بیروت پایتخت این کشور از خطر اشغال بلند‌مدت رهایی یافت.

حمله مقر تفنگداران آمریکا در بیروت در 23 اکتبر ۱۹۸۳ عملیات دیگری است که غربی‌ها به‌دلیل پیچیدگی و شدت اثرش آن را به عماد مغنیه منتسب می‌کنند. در این حمله ۲۴۱ نظامی آمریکایی و ۵۸نظامی فرانسوی کشته شدند و نیروهای غربی از خاک لبنان عقب‌نشینی کردند. این عملیات یکی از خسارت‌بار‌ترین روزها در تاریخ ارتش آمریکا بود. واشنگتن به‌دلیل ناتوانی از حفظ امنیت پایگاه‌ها و نظامیان خود بالاجبار از بیروت فرار کرد.

عملیات ربودن دو نظامی صهیونیست در تابستان ۲۰۰۶ که به آغاز جنگ ۳۳ روزه اسرائیل و لبنان انجامید، نیز یکی دیگر از عملیات‌های پیچیده عماد مغنیه بود. این عملیات در منطقه‌ای به‌شدت حفاظت‌شده صورت گرفت اما با برنامه‌ریزی دقیق مغنیه نیروهای حزب‌الله در عملیاتی ضربتی هفت سرباز صهیونیست را کشتند و دو تن دیگر از آنها را به‌اسارت گرفتند. این عملیات برای گرفتن اسیر جهت مبادله با اسرایی مانند سمیر قنطار طراحی شده بود، ازجمله اقدامات دیگر مغنیه را می‌توان فرماندهی جنگ 33 روزه دانست که طی آن ارتش رژیم‌صهیونیستی با تحمل ضربات وارده به مرز فروپاشی رسیده و از آن پس حزب‌الله به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای مطرح شد. به گفته سردار شهید قاسم سلیمانی، مغنیه کسی بود که گروه‌های فلسطینی را با مرکز مقاومت [ایران] متصل کرده و یاسر عرفات رهبر جنبش آزادی‌بخش فلسطین را برای اولین بار به ایران آورد. مشخص نیست که چگونه ولی تمام ردپای حاج عماد در همه موشک‌هایی که از غزه به‌سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک می‌شود، به‌چشم می‌خورد. مغنیه باعث قدرت‌گیری حماس در غزه شد و جبهه خلق برای آزادی فلسطین را فعال کرد و توانست غزه را به یک دژ تسخیرناپذیر دربرابر صهیونیست‌ها تبدیل کند.