تاریخ : Thu 17 Sep 2020 - 14:35
کد خبر : 45900
سرویس خبری : ورزش

الشرطه کیفیتی به مراتب پایین‌تر از استقلال دارد

آشوبی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: تغییرات پرسپولیس حجم بزرگی نداشته است

الشرطه کیفیتی به مراتب پایین‌تر از استقلال دارد

امیدوارم تیم استقلال در نبرد با تیم الشرطه‌ای که به اعتقاد من خیلی کیفیت پایین‌تری نسبت به استقلال دارد نتیجه پایانی را به‌دست آورده و به برتری برسند و صعود کنند.

سرمربیگری رحمتی و نویدکیا از عجایب فوتبال ایران است

به گزارش «فرهیختگان»، بعد از مدت‌ها وقفه در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا سرانجام مرحله گروهی این رقابت‌ها در دوحه قطر از سر گرفته شد و سه تیم شهر خودرو، پرسپولیس و سپاهان مقابل رقبای خود به میدان رفتند که ماحصل این دیدار فقط 3 امتیاز برای نمایندگان ما بود، هرچند به خاطر انصراف الوحده از این رقابت‌ها استقلال در هفته سوم به میدان نرفت و باید حالا منتظر بازی بعدی خود یعنی دیدار با الشرطه عراق از هفته پنجم باشد. بازیکن پیشین سرخابی‌ها بر این باور است که این دو تیم شانس صعود دارند ولی کار برای سپاهان سخت و برای شهرخودرو تقریبا تمام شده است. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با فرزاد آشوبی را در ادامه می‌خوانید.

ارزیابی‌تان از نتایجی که در هفته سوم لیگ قهرمانان برای تیم‌های ایرانی به دست آمد چیست؟

در وهله اول قابل پیش‌بینی بود تیم شهر خودرو با توجه به شرایطی دارد توان این را ندارد که به جدول برگردد، اما پرسپولیس دست به کار بزرگی زد و موفق شد تیم صدرنشین گروه را شکست دهد و به نظر من این اتفاق کمی نبود و پرسپولیس برای رسیدن به این مهم بسیار خوب کار کرد. از سوی دیگر سپاهان به نظرم با توجه به تغییراتی که به‌خصوص روی نیمکت این تیم به‌وجود آمده نیازمند زمان است و نباید خیلی از این تیم متوقع شد.

به موضوع نیمکت سپاهان اشاره کردید، این در حالی است که 2 چهره جوان یعنی رحمتی و نویدکیا به نیمکت‌های 2 تیم مشهدی و اصفهانی اضافه شدند و از سویی دیگر روی نیمکت پرسپولیس هم گل‌محمدی به‌عنوان یک چهره جوان تیم را هدایت می‌کند. درباره این نفرات چه ارزیابی‌ای دارید؟

اولا که نباید از گل‌محمدی به‌عنوان یک مربی جوان نام برد به‌خصوص اینکه او حدود ۱۰ سال است در مسیر و پروسه مربیگری وارد شده و پله‌ها را یکی‌یکی و منطقی طی کرده است و الان یک مربی خیلی خوب و با تجربه به‌شمار می‌رود، اما درمورد مهدی رحمتی و محرم نویدکیا؛ اینها از عجایب فوتبال ماست که افراد بدون طی کردن هیچ مسیری و حتی سپری کردن کلاس‌های مربیگری که لازمه حضور در این عرصه است، وارد این حرفه شده و عجیب اینکه نیمکت تیم‌های مطرح در رقابت‌های مهمی مثل لیگ قهرمانان آسیا به آنها می‌رسد. بنابراین این یک ضعف بزرگ در فوتبال ما به‌شمار می‌رود که ظاهرا قرار هم نیست هیچ راه‌حل منطقی برایش پیدا شود. بنا به همین دلیل به نظر من نباید اسم مربی را برای این عزیزان و دوستان استفاده کرد.

یکی از نقاط قوت پرسپولیس در این سال‌ها حفظ شاکله این تیم بوده است، اما امسال به یک باره تقریبا حدود نیمی از ترکیب اصلی این تیم متحول شده است. این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟

فکر می‌کنم در این خصوص باید صبورتر باشیم و باید مدت زمان بیشتری سپری شود تا بتوانیم درباره تغییراتی که در بین نفرات این تیم اتفاق افتاده صحبت کنیم. نفرات این تیم به نسبت عملکرد خوبی داشتند و تیم توانست حریف عربستانی را شکست دهد اما برای ارزیابی و سنجش واقعی کیفیت این بازیکنان باید کمی زمان سپری شود.و البته به صورت فردی کیفیت این بازیکنان حتما بالا بوده که جذب باشگاهی مثل پرسپولیس شده‌اند، اما منظور من هضم شدن آنها در تیم جدیدشان است و اینکه بتوانند با اتمسفر تیمی مثل پرسپولیس کنار بیایند.

اما هواداران این تیم معتقدند با برهم خوردن شاکله پرسپولیس دیگر خبری از موفقیت‌های این تیم نخواهد شد.

خیلی اعتقادی به این صحبت‌ها ندارم و به نظرم این اظهارات بیشتر از طرف کسانی مطرح می‌شود که از دور فوتبال را نگاه می‌کنند. واقعیت این است که یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس در فصول گذشته حفظ شاکله اصلی تیم بوده و به نظرم الان هم تغییرات پرسپولیس حجم بزرگی نداشته، هرچند اگر می‌توانستند علی علیپور و مهدی ترابی - که هر دو در خارج از ایران مشغول به فوتبال می‌شوند و این موضوع برای فوتبال ما خوب است - به‌عنوان دو بازیکن تاثیرگذار حفظ کنند، قطعا این تیم حجم تغییراتش خیلی منطقی و قابل قبول می‌شد، اما اتفاقی که افتاده باید درخصوص آن با صبوری برخورد شود کما اینکه هنوز بخش بزرگی از تیم و شاکله آن حفظ شده است.

از بین 3 تیمی که دیدارهای هفته سوم خود در لیگ قهرمانان برگزار کردند فکر می‌کنید کدام‌یک از آنها شانس بیشتری برای صعود دارند؟

اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم عملا نباید شانسی برای شهرخودرو قائل باشیم، اما پرسپولیس با توجه به نتیجه‌ای که سه‌شنبه شب به‌دست آورد بازی آینده‌اش برابر همین تیم التعاون می‌تواند خیلی تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز باشد که امیدوارم در آن دیدار هم شاگردان گل‌محمدی نتیجه خوبی را بگیرند و همه چیز را به سود خود تغییر دهند. درخصوص سپاهان هم با توجه به تغییرات روی نیمکت این تیم باید صبور بود و به این تیم زمان داد و باید به سپاهان اجازه داد تا این تیم خودش را با توجه به تفکرات جدیدی که روی نیمکت این تیم حاکم شده پیدا کند. بنابراین نمی‌توان در مورد سپاهان پیش‌بینی خاصی داشته باشند چون برای این تیم هر اتفاقی ممکن است رقم بخورد حتی ممکن است با توجه به این تغییرات یک شوک مثبت زردپوشان وارد شده باشد و این تیم بتواند عملکرد خیلی خوبی را از خود در ادامه رقابت‌ها به نمایش بگذارد.

و استقلال با نامجومطلق؟

نامجومطلق سال‌هاست به‌عنوان یک مربی در فوتبال ایران مشغول است و اتفاقا از مربیان با تجربه محسوب می‌شود و امیدوارم موفق باشد چون واقعا یک شخصیت دوست داشتنی دارد. الوحده از مسابقات کنار کشید که این موضوع یک اتفاق خوب برای استقلالی‌ها بود. امیدوارم بتوانند از این موقعیت به نحواحسن استفاده کرده و در نبرد با تیم الشرطه‌ای که به اعتقاد من خیلی کیفیت پایین‌تری نسبت به استقلال دارد نتیجه پایانی را به‌دست آورده و به برتری برسند و صعود کنند.

 * نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار