تاریخ : Wed 16 Sep 2020 - 10:40
کد خبر : 45852
سرویس خبری : ورزش

در لیگ برتر هم به‌دنبال سکو هستیم

سرپرست تیم تیراندازی بانوان دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

در لیگ برتر هم به‌دنبال سکو هستیم

مریم‌السادات احمدی تاکید کرد: ما قطعا مثل لیگ یک در لیگ برتر هم به‌دنبال سکو هستیم و تیم را به شکلی می‌بندیم که بتوانیم با رقبای خود در بازی‌ها مبارزه کنیم.

به گزارش «فرهیختگان»،  ورزش‌های المپیکی در کشورمان یکی پس از دیگری کار خود را آغاز می‌کنند و دلیل عمده‌اش هم رقابت‌های جهانی و المپیک است که رفته‌رفته در تمامی رشته‌ها زمزمه برگزاری‌شان به گوش می‌رسد و همین موضوع فدراسیون‌های ورزشی در داخل کشور را هم مجاب کرده که با گرفتن مجوزهای لازم از ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمرینات و رقابت‌های لیگ را برای آمادگی هرچه بیشتر بازیکنان آغاز کنند. این روزها بیش از همه، این ورزشکاران هستند که در نگرانی و مشکل به‌سر می‌برند. آنها از یک سو نگران حفظ آمادگی‌شان برای حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی و رقابت‌های جهانی هستند و از سوی دیگر تعطیلی لیگ از لحاظ مالی آنها را در شرایط بدی قرار داده است و به‌نظر می‌رسد که دیگر زمان آن رسیده باشد که با ویروس کرونا، ورزش را هم به جریان بیندازیم. دیروز بعد از اعلام رقابت‌های جهانی تیراندازی با مریم‌السادات احمدی، سرپرست تیم تیراندازی بانوان دانشگاه آزاد تماس گرفتیم تا از شرایط این تیم و ورزشکارانش باخبر شویم. آنچه در زیر می‌خوانید ماحصل این گفت‌وگو است.

از شرایط تیراندازی دانشگاه آزاد بفرمایید. شما هم فعلا تمرین نمی‌کنید؟

تیم ما فعلا به رقابت‌های لیگ برتر صعود کرده است و بعد از این اتفاق ما هنوز موفق به برگزاری تمرینات نشده‌ایم. البته با توجه به اینکه قرار است رقابت‌های لیگ برتر اواسط یا اواخر آبان‌ماه آغاز شود فکر می‌کنم که فرصت مناسب برای شروع تمرینات و آماده‌سازی بازیکنان وجود دارد و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

پس لیگ امسال با تاخیر آغاز می‌شود.

بله، به‌دلیل مشکلاتی که ویروس کرونا در کشور ایجاد کرده است قرار بر این شد که امسال با کمی تاخیر رقابت‌ها آغاز شود تا بدین شکل سلامت ورزشکاران، مربیان و سایر عوامل به خطر نیفتد.

با توجه به اینکه ورزش‌های پربرخوردتر و پرریسک‌تر کار خود را مدت‌هاست که آغاز کرده‌اند به‌نظرتان در تیراندازی که یک ورزش کم‌خطرتری است نیاز به این تعویق رقابت‌هایش دیده می‌شد؟

این تصمیم فدراسیون بوده که با توجه به برگزاری رقابت‌های تیراندازی در سالن‌های سرپوشیده، مسابقات با تاخیر آغاز شود. البته در این بین به‌نظرم ورزشکاران جوان و نوجوانی که باید در رقابت‌های لیگ خودشان به رقابت بپردازند هم در این تصمیم فدراسیون بی‌تاثیر نبوده است، چراکه والدین این نفرات اجازه حضور فرزندان‌شان را در تمرینات و مسابقات نمی‌دهند که البته حق هم دارند. این مشکل باعث شد که هفته پایانی لیگ فصل قبل هم برگزار نشود و فدراسیون مجبور باشد اعلام نتیجه کند.

اما خب می‌بینیم که فدراسیون جهانی از آغاز رقابت‌های بین‌المللی از اواخر سال‌جاری خبر می‌دهد. این به کیفیت آمادگی ورزشکاران ما آسیبی نمی‌رساند؟

قطعا فدراسیون ما برنامه‌ریزی لیگ خود را طوری انجام می‌دهد که به ورزشکاران ما در رقابت‌های بین‌المللی آسیبی وارد نشود. ضمن اینکه شما می‌دانید ما در تیراندازی ورزشکار مطرح و صاحب‌نام کم نداریم و اگر این برنامه‌ریزی اشکال داشت قطعا آنها این موضوع را به فدراسیون یادآور می‌شدند چراکه حاضر نیستند به موفقیت‌های برون‌مرزی خود آسیبی برسانند.

شما برای بستن تیم جدید کار خاصی انجام داده‌اید و با بازیکنان باکیفیت برای حضور در لیگ برتر به توافق رسیده‌اید؟

بله، ما از زمانی که مشخص شد قرار است در لیگ برتر بازی کنیم مذاکرات خود را با یک سری از بازیکنان شروع کرده‌ایم و خواسته‌ها و نیازهایشان را برای حضور در تیم دانشگاه آزاد جویا شده‌ایم و حالا هم که متوجه شده‌ایم رقابت‌های لیگ برتر چه زمانی آغاز می‌شود باید رفته‌رفته کار نوشتن قرارداد با این نفرات را آغاز کنیم. البته پیش از قرارداد باید با مدیران ورزش دانشگاه آزاد دیدار داشته باشیم و روند مذاکرات را با آنها توضیح دهیم تا با هماهنگی کامل بازیکنان را برای قرارداد فرا بخوانیم.

بودجه دانشگاه آزاد برای بستن تیمی درخور لیگ برتر کافی است.

به هر صورت دانشگاه برای خودش خط‌ومشی و سیاست خاص خود را دنبال می‌کند و ما موظف هستیم با رعایت این سیاست‌ها تیمی قدرتمند را روانه بازی‌ها کنیم. البته دستمزد تیراندازان در لیگ برتر به‌مراتب بالاتر از لیگ یک است و آنها در تیم‌های دیگری که حضور داشته‌اند این مبالغ را دریافت می‌کردند و حالا ما اگر می‌خواهیم آنها را مجاب به بازی در دانشگاه آزاد بکنیم باید بتوانیم خواسته‌هایشان را برآورده کنیم.

در شرایط فعلی بازیکنان شاخصی وجود دارند که بدون تیم باشند و شما بتوانید آنها را جذب کنید.

بله، هم بازیکنان آزاد وجود دارند و هم امکان جابه‌جایی آنها از تیم فعلی‌شان وجود دارد. ضمن اینکه در تیراندازی قراردادها یک‌ساله است و همین موضوع در فصل پیش‌رو کار دانشگاه آزاد را برای جذب نفرات مورد نیازش راحت می‌کند.

اهداف‌تان برای حضور در لیگ برتر مشخص است؟

ما قطعا مثل لیگ یک در لیگ برتر هم به‌دنبال سکو هستیم و تیم را به شکلی می‌بندیم که بتوانیم با رقبای خود در بازی‌ها مبارزه کنیم. قطعا دانشگاه آزاد با مربیانی که در اختیار دارد و بازیکنان خوبی که جذب می‌کند این پتانسیل را دارد که در لیگ برتر هم خودی نشان بدهد و در اولین سال حضورش کسب سکو کند.

البته شما در فصل قبل اعتقاد داشتید که لیگ یک از تیم‌های مطرح‌تری نسبت به لیگ برتر سود می‌برد.

بله، البته امسال با حضور تیم‌های قدرتمند لیگ یک در لیگ برتر موضوع کمی متفاوت است و قطعا شاهد رقابت‌های نفس‌گیری از تیم‌ها برای کسب سکو خواهیم بود. اما ما با حمایت‌های دانشگاه آزاد و تکیه بر دانش مربیان و بازیکنان خودمان امیدواریم که بتوانیم روند موفقیت خود را ادامه بدهیم و اعتماد مسئولان را بی‌پاسخ نگذاریم.

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار