تاریخ : Tue 15 Sep 2020 - 14:37
کد خبر : 45831
سرویس خبری : جامعه

با این مدل مدیریت حتما به مشکل خواهیم خورد؛ همه چیز و همه ‏جا را دارند باز می‌کنند

مینو محرز در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

با این مدل مدیریت حتما به مشکل خواهیم خورد؛ همه چیز و همه ‏جا را دارند باز می‌کنند

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با این مدلی که ما با کرونا برخورد می‌کنیم و مدیریت به این شکل باشد حتما دچار مشکل خواهیم شد. همه چیز و همه ‏جا را دارند باز می‌کنند. همین الان همه بیمارستان‌ها پر است. میلیون‌ها بچه در مناطق قرمز در مدرسه‌ها هستند و دور هم جمع می‌شوند و بیماری را منتقل می‌کنند.

بهتر است تعداد واکسن‌های بیشتری برای آنفلوآنزا وارد شود

به گزارش «فرهیختگان»، مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با دورنمای شیوع کرونا در پاییز و زمستان در ایران به «فرهیختگان» گفت: «همراهی دو ویروس کووید-19 و آنفلوآنزا باهم و یا همراهی ویروس‌های دیگر با اینها شرایط را سخت‏ تر می‌کند و شدت بیماری را افزایش می‌دهد و نگرانی‌هایی در این رابطه وجود دارد.

بهتر است تعداد واکسن‌های بیشتری برای آنفلوآنزا وارد شود 

وی ادامه داد: این تعداد واکسنی که خبر از خرید و واردات آن می‌دهند برای افراد درمعرض خطر احتمالا کفایت خواهد کرد. البته اگر بشود بیشتر هم تهیه کرد و مردم دیگر هم از آن استفاده کنند، بهتر خواهد بود.

استفاده از ماسک شیوع آنفلوآنزا در نیمکره جنوبی را کمتر کرد

محرز بیان داشت: در نیمکره جنوبی که فصل سرما را پشت‌سر می‌گذاریم، همین مساله رعایت کردن مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله فیزیکی و... باعث شد که میزان شیوع آنفلوآنزا کمتر شود. بااین‌حال اگر دسترسی به واکسن فراهم شود، بهتر است.

با این مدل مواجهه و بازگشایی‌ها حتما به مشکل خواهیم خورد 

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا  در پایان گفت: با این مدلی که ما با کرونا برخورد می‌کنیم و مدیریت به این شکل باشد حتما دچار مشکل خواهیم شد. همه‌چیز و همه ‏جا را دارند باز می‌کنند. همین الان همه بیمارستان‌ها پر است. میلیون‌ها بچه در مناطق قرمز در مدرسه‌ها هستند و دور هم جمع می‌شوند و بیماری را منتقل می‌کنند. مضاف‌بر این امکان بروز ویروس جدید هم هست و خدا کمک کند و ان‌شاءالله شاهد بروز ویروس جدیدی نباشیم.»

 

اخبار مرتبط:

با آغاز فصل پاییز و تلاقی آنفلوآنزا و کرونا نیازمند تمهیدات جدی‌تری هستیم
ایمان بیاوریم به فصل جولان کرونا
 
علیرضا ناجی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: