تاریخ : Tue 15 Sep 2020 - 12:43
کد خبر : 45826
سرویس خبری : اقتصاد

‌نقش زنگنه در لغو سهمیه‌بندی بنزین چیست؟

‌نقش زنگنه در لغو سهمیه‌بندی بنزین چیست؟

دلیل وزیر نفت برای کنار گذاشتن طرح کارت سوخت و سهمیه‌بندی این بود که چنین پروژه ای در هیچ کشوری انجام نمی شود. دلیلی که هیچ گاه مورد پذیرش کارشناسان قرار نگرفت.

به گزارش «فرهیختگان»، بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز در مجلس گفت: سهمیه‌بندی بنزین  را من لغو نکردم تصمیم دولت بوده است و مجلس هم مخالفت نکرده است، چرا پس از چندین  سال به من اعتراض می‌کنید.‌‌ این در حالی بود که دلیل وزیر نفت برای کنار گذاشتن طرح کارت سوخت و سهمیه‌بندی این بود که چنین پروژه ای در هیچ کشوری انجام نمی شود. دلیلی که هیچ گاه مورد پذیرش کارشناسان قرار نگرفت.

‌زنگنه ۲۰ بهمن ۹۴: «به اعتقاد من طی هفت تا هشت سال گذشته هیچ استفاده‌ای از اطلاعات مندرج در کارت‌های سوخت نشده است. استمرار استفاده از این کارت‌ها خرج سنگینی دارد». ‌

زنگنه ۷ تیر ۹۵: «ما طی سال‌ها استفاده از سامانه سوخت میلیون‌ها اطلاعات جمع آوری کردیم اما از کدام یک از آنها تا کنون استفاده‌ای کرده ایم؟دو قیمتی شدن سوخت معادل فساد است»‌.

زنگنه ۵ اردیبهشت ۹۵: «دو نرخی بودن قیمت بنزین فساد می‌آورد و وزارت نفت نه تنها به دو نرخی بودن قیمت بنزین بلکه با دو نرخی بودن هیچ فرآورده نفتی موافق نیست».