تاریخ : Tue 15 Sep 2020 - 11:10
کد خبر : 45801
سرویس خبری : ورزش

مرادی از استقلال برگردد، مذاکره می‌کنیم/  با این پیشنهادهای نجومی من هم وسوسه می‌شوم

آذرنیا، مدیرعامل ماشین‌سازی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

مرادی از استقلال برگردد، مذاکره می‌کنیم/ با این پیشنهادهای نجومی من هم وسوسه می‌شوم

ما مرادی را می‌خواهیم و باید به تیم برگردد. اما اگر بازیکن برگردد و آن‌وقت بگوید نمی‌خواهم بمانم وارد فاز دیگری شده و از کانال قانونی انتقال بازیکن را پیگیری می‌کنیم. ولی او بازیکن ماست و فکر نمی‌کنم براساس مدارک بتواند یک‌طرفه فسخ کند.

فدراسیون اجازه ندهد اعتبار قراردادهایش زیرسوال برود

به گزارش «فرهیختگان»، تیم ماشین‌سازی تبریز با مالکیت جدید و پنجره بسته یکی از بلاتکلیف‌ترین تیم‌های فصل پیش‌ رو به‌نظر می‌رسید ولی با حفظ مدیریت سابق می‌توان گفت نه‌تنها از سایرین عقب نیست بلکه جزء پیشتازان به حساب می‌آید. موضوع داغ این روزهای ماشین‌سازان پنجره بسته نقل‌وانتقالات این باشگاه و انتقال جنجالی بابک مرادی به تیم استقلال است. انتقالی که اعتراض ماشین‌سازان را به‌همراه داشت و این پرونده را وارد بخش تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال کرد چراکه معتقدند وی درحالی که قرارداد داشته اقدام به فسخ یک‌طرفه کرده و این کار خلاف قانون است. برای اطلاع از جزئیات این پرونده هیچ‌کس بهتر از مدیرعامل این باشگاه تبریزی نمی‌تواند پاسخگو باشد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با حسن آذرنیا را در ادامه می‌خوانید.

خیلی غافلگیرانه تمرینات را شروع کردید!

اوضاع خیلی خوب است و خدا را شکر ما بازیکنان زیادی جذب کردیم. براساس تفکرات سرمربی با نفرات زیادی مذاکره کرده و به توافق رسیدیم ولی چون هنوز پنجره نقل‌وانتقالات بسته است هیچ قراردادی ثبت نکردیم. ولی کارمان را به شکل روتین پیش می‌بریم و اگر پنجره نقل‌وانتقالات باز شود به‌سرعت همه‌چیز را رسمی خواهیم کرد.

چه زمانی پنجره بسته نقل‌وانتقالات باشگاه ماشین‌سازی باز می‌شود؟

ما در مراحل پایانی مذاکره هستیم و فکر می‌کنم هفته آینده پنجره نقل‌وانتقالات باز می‌شود. تنها بدهی ما به‌خاطر شکایت شیمبا است و هیچ بدهی و شکایت دیگری نداریم. همه بدهی‌های ما پرداخت شده و توافق کردیم. پنجره نقل‌وانتقالات تیم ما فقط به‌خاطر همین یک بازیکن بسته است. اخیرا با این بازیکن و وکیلش صحبت کردیم و به توافقاتی رسیدیم، به‌زودی بدهی او را پرداخت می‌کنیم و پنجره نقل‌وانتقالات باز می‌شود.

موفق شدید خواسته‌های وحید بیاتلو را در جذب بازیکن عملی کنید؟

مربی خوب و تلاشگری داریم. با جسارت و توانا است. وارد نقل‌وانتقالات شدیم. هشت بازیکن ما قراردادشان تمام شده است و به‌جای آنها بازیکنان خوبی جذب کردیم. تقریبا مذاکرات 6 بازیکن با تیم ما نهایی شده است و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهیم تا جایی که سرمربی تیم از ما بخواهد نفرات مورد نیازش را جذب می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم خللی در کار تیم به‌وجود بیاید.

ولی تاکنون خرید چشمگیری نکرده‌اید و به‌نظر می‌رسد فقط هدف‌تان بقا در لیگ برتر است.

سیاستگذاری باشگاه برای فصل پیش‌رو بیشتر سرمایه‌گذاری روی جوان‌ها و نیروهای بومی است. از این‌رو شنبه هفته جاری تمرینات را شروع کردیم و بازیکنان مستعد استان را زیر نظر گرفتیم. تمرینات اصلی تیم ماشین‌سازی از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود. ما در این سه روز نفرات خوب و مورد نیازمان را جذب می‌کنیم و به تیم اصلی اضافه خواهیم کرد. ما جزء تیم‌هایی هستیم که خیلی زود شروع کردیم. فکر نمی‌کنم هیچ تیمی تمریناتش را شروع کرده باشد و فصل خوبی را پیش‌بینی می‌کنم.

شکایت‌تان از انتقال بابک مرادی به تیم استقلال به کجا کشید؟

به‌نظر من و طبق مدارک موجود مرادی که سال گذشته از بهترین بازیکنان تیم ما بوده و زحمات زیادی برای تیم ماشین‌سازی کشید هنوز یک فصل دیگر با تیم ما قرارداد دارد. او فسخ یک‌طرفه کرده درحالی که طبق قوانین واجد شرایط فسخ یک‌طرفه نبود. سازمان لیگ بر این اساس از ما مدارک خواست و ما نیز همه مدارک را فرستادیم. ظاهرا از مرادی هم مدارکی خواستند. از این‌رو باید دید براساس مدارک هر دو طرف درنهایت چه تصمیمی می‌گیرند. او بازیکن ما بوده و از نظر من یک قرارداد شفاف و کامل دوساله با تیم ما دارد. یک ‌سال آن تمام‌ شده و یک‌ سال از آن باقی‌مانده است.

مرادی را می‌خواهید یا بیشتر در پی درآمدزایی از انتقال او به تیم استقلال هستید؟

ما مرادی را می‌خواهیم و باید به تیم برگردد. اما اگر بازیکن برگردد و آن‌وقت بگوید نمی‌خواهم بمانم وارد فاز دیگری شده و از کانال قانونی انتقال بازیکن را پیگیری می‌کنیم. ولی او بازیکن ماست و فکر نمی‌کنم براساس مدارک بتواند یک‌طرفه فسخ کند. به هر حال باید منتظر بمانیم و بعد از اعلام نظر کمیته تعیین وضعیت تصمیم می‌گیریم. نمی‌شود که به‌راحتی یک‌طرفه فسخ کرد!

بدون‌شک بازیکنان با توجه به مستنداتی که دارند اقدام به این کار می‌کنند!

فدراسیون و سازمان لیگ باید فکری به حال قراردادها بکنند. یک‌سری تیم‌ها با پول‌های کلان بازیکن را هوایی می‌کنند. تعداد فسخ یک‌طرفه بالا رفته است، سال آینده این فسخ‌ها 5برابر می‌شود و درنتیجه باعث بی‌قانونی خواهد شد. یک بازیکن با قرارداد سیصد، چهارصد میلیون‌تومانی وقتی با پیشنهاد عجیب سه‌چهار میلیاردی روبه‌رو شود هوایی می‌شود. من هم باشم وسوسه می‌شوم. ولی فدراسیون باید از ماهیت قراردادها حمایت کند. از قراردادهایی که دو طرف امضا می‌کنند و خودش ثبت کرده حمایت کند و به آنها ارزش و اعتبار دهد. نباید به‌راحتی یک‌طرفه فسخ کنند و عزت و اعتبار این قراردادها را زیرسوال ببرند.

 با توجه به تغییرات مالکیتی شما در ماشین‌سازی ماندنی هستید یا باید منتظر تغییرات جدید در این تیم بود؟

من مدیرعامل ماشین‌سازی هستم. مراحل قانونی انتقال درحال انجام است. در نشستی که با پوررضایی داشتم قرار شد همکاری را ادامه دهیم. ولی مالک تیم پوررضایی است و مختار است هر مدیری می‌خواهد بیاورد. ولی تا زمانی که هستم برای بهترشدن اوضاع تلاش می‌کنم.

 * نویسنده: نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار