تاریخ : Sat 12 Sep 2020 - 11:03
کد خبر : 45677
سرویس خبری : ورزش

دانشگر در آستانه توافق، کریمی منتظر تصمیم باشگاه

آخرین وضعیت دو بازیکن اصلی استقلال که تمدید نکردند و به قطر نرفتند

دانشگر در آستانه توافق، کریمی منتظر تصمیم باشگاه

درباره دانشگر یکی از مقامات استقلال به «فرهیختگان» چنین اذعان داشت که او پاسخ تماس‌‌های مسئولان باشگاه را نمی‌دهد و خبری از او نداریم اما از سوی دیگر یکی از نزدیکان مدیرعامل استقلال مدعی شده که به زودی تمدید قرارداد مدافع جنجالی فصل گذشته استقلال انجام خواهد شد.

به گزارش «فرهیختگان»، استقلالی‌‌ها درحالی راهی کشور قطر شدند تا در ادامه رقابت‌‌های لیگ قهرمانان آسیا به‌مصاف حریفان خود از مرحله گروهی این رقابت‌‌ها بروند که تلاش‌‌ها برای تمدید قرارداد تمامی نفراتی که قراردادشان در پایان فصل گذشته با این تیم به اتمام رسیده بود تا آخرین لحظات و به‏قول معروف تا پای پرواز از سوی مدیران این باشگاه ادامه داشت و هرچند در این بین موفقیت‌‌هایی نیز حاصل شد اما مهم‌ترین بازیکنی که تمدید قراردادش از دیدگاه هواداران مهم بود یعنی علی کریمی تا زمان تنظیم این گزارش محقق نشد. کریمی که از منظر کارشناسان فوتبال یکی از بهترین هافبک‌‌های فصل گذشته فوتبال ایران بود و توانست با نمایش خوب خود استقلال را تا هفته‌‌های پایانی لیگ و البته دیدار پایانی جام‌حذفی جزء مدعیان نگه دارد، هنوز با آبی‌‌ها به توافق برای تمدید قرارداد نرسیده و همین موضوع طرفداران استقلال را نگران کرده است.

این درحالی است که طی سالیان گذشته و به‏خاطر برخی سوءمدیریت‌‌ها در پایان هر فصل بهترین بازیکنان در مسیر جدایی قرار گرفتند. ازجمله بازیکنانی مثل تیام، جباروف، ابراهیمی، نورافکن، مجید حسینی، کاوه رضایی و صیادمنش که از جمع آبی‌پوشان جدا شده و استقلال را به مقصد خارج از کشور ترک کردند که همین موضوع باعث ذهنیت بد آبی‏دوستان شده تا جایی که آنها احساس می‌کنند به‌خاطر برخی موارد پشت‌پرده باید شاهد این باشند که هر ساله بهترین بازیکنان خود را از دست بدهند و همین عدم ثبات در ترکیب آبی‌پوشان و خالی شدن اردوی این تیم از ستارگان جلوی موفقیت این تیم را می‌گیرد. بر همین اساس نیز جدایی احتمالی علی کریمی را ادامه سریالی کوچ ستارگان از استقلال قلمداد کرده و به همین ترتیب است که از همان ابتدا از مدیران استقلال خواستند هر طور شده، کریمی را نگه دارند.

طبق آنچه باشگاه استقلال خبر داده، تمامی بازیکنانی که با این تیم قراردادشان به پایان رسیده بود به‏ جز علی کریمی و محمد دانشگر قرارداد خود را با استقلال تمدید کرده و در این تیم ماندگار شدند، البته محسن کریمی و مرتضی تبریزی نیز در لیست تمدیدی‌‌ها بودند اما با توجه به وضعیت ویژه بدنی این دو، درنهایت به نظر می‌رسد در سبد خروجی استقلال قرار گرفته و آینده مشترکی با این تیم نداشته باشند اما درخصوص دانشگر و کریمی تلاش‌‌ها برای ماندگاری آنها ادامه دارد. درباره دانشگر یکی از مقامات استقلال به «فرهیختگان» چنین اذعان داشت که او پاسخ تماس‌‌های مسئولان باشگاه را نمی‌دهد و خبری از او نداریم اما از سوی دیگر یکی از نزدیکان مدیرعامل استقلال مدعی شده که به‌زودی تمدید قرارداد مدافع جنجالی فصل گذشته استقلال انجام خواهد شد و به همین ترتیب باید در انتظار تحقق این خبر باقی ماند.

بااین‌حال درباره علی کریمی نیز همان‌طور که قبلا هم خبر دادیم، پیشنهاد بسیار بالای وی که شنیده می‌شود نزدیک به 10 میلیاردتومان برای هر فصل را روی میز مذاکره با مدیران استقلال قرار داد، فعلا باعث عقب‏نشینی مدیران باشگاه شده و آنها با این رقم تسلیم فشار هواداران برای تمدید قرارداد این بازیکن نشده‌اند.

این درحالی است که به نقل از یکی از مسئولان استقلال چند روز پیش خبر دادیم کریمی هرطور شده می‌خواهد به خارج از کشور سفر کرده و لژیونر شود اما از سوی دیگر درخواست‌‌های متعدد هواداران و فضای احساسی که طی چند روز اخیر در فضای مجازی برای ماندن این هافبک کلیدی آبی‌پوشان در جمع استقلالی‌‌ها توسط هواداران این تیم به وجود آمده، او را متقاعد کرده است که فعلا دست نگه دارد تا درصورتی‌که مدیران آبی با رقم پیشنهادی قرارداد او موافقت کنند، قراردادش را با استقلال تمدید کند. درغیر این‌صورت طبق شنیده‌‌ها او با یک تیم قطری به توافق اولیه هم رسیده است و درصورتی‌که استقلالی نشود برای فصل آینده در خارج از ایران فوتبالش را دنبال خواهد کرد.