تاریخ : Wed 09 Sep 2020 - 07:13
کد خبر : 45600
سرویس خبری : ورزش

بازنشسته‌ها! کمیته ملی المپیک برای شما برنامه ویژه دارد

صالحی‌امیری برای یک مدیر دیگر هم حکم زد تا مشاورانش 6 نفر شوند

بازنشسته‌ها! کمیته ملی المپیک برای شما برنامه ویژه دارد

سیدرضا صالحی‌امیری که بعد از انتخابش به‌عنوان رئیس کمیته ملی المپیک توجه ویژه‌ای به پیشکسوتان ورزشی داشته، روسای بازنشسته فدراسیون‌ها را هم بی‌نصیب نگذاشته و به آنها حکم داده است.

عبدی افتخاری: کاری به بقیه مشاوران ندارم، کارم را انجام می‌دهم

به گزارش «فرهیختگان»، سیدعبدی افتخاری انصرافش را از نامزدی انتخابات ریاست فدراسیون اسکی اعلام کرد تا تعداد اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بدون فدراسیون به عدد ۴ برسد. پیش از این علیرضا رحیمی به‌دلیل بازنشسته بودن از فدراسیون هندبال کنار رفت و پس از آن مجید شایسته و مجید کیهانی روسای سابق تنیس و دوومیدانی، به جرگه اعضای بدون فدراسیون پیوسته بودند. با اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک صحبت‌هایی مطرح شد مبنی‌بر اینکه اعضای هیات اجرایی باید از بین روسای فدراسیون‌ها انتخاب شوند و روسای بازنشسته و همین‌طور کناررفته جایی در هیات اجرایی ندارند، اما بعد از تایید اساسنامه ازسوی کمیته بین‌المللی المپیک این موضوع مطرح شد که اعضای هیات اجرایی حتی اگر بعد از حضورشان در کمیته ملی المپیک فدراسیونی نداشته باشند، به مدت ۴ سال در سمت خود فعالیت خواهند کرد. طبق اساسنامه جدید اعضای بازنشسته و بدون فدراسیون هیات اجرایی مشکلی برای فعالیت تا پایان دوره چهارساله خود نخواهند داشت.

عبدی افتخاری پیش از این ۴ سال ریاست فدراسیون اسکی را برعهده داشت و بعد از اینکه شایعاتی مبنی‌بر بازنشستگی او مطرح شد، ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش این خبر را تایید کرد. او البته خیلی زود حکم جدیدی گرفت!

مشاوران بازنشسته در کنار صالحی امیری

نکته‌ای که در این بین قابل‌تامل است، انتخاب افراد مختلف بازنشسته به‌عنوان مشاوران رئیس کمیته ملی المپیک است. سیدرضا صالحی‌امیری که بعد از انتخابش به‌عنوان رئیس کمیته ملی المپیک توجه ویژه‌ای به پیشکسوتان ورزشی داشته، روسای بازنشسته فدراسیون‌ها را هم بی‌نصیب نگذاشته و به آنها حکم داده است. وی بلافاصله بعد از روی کار آمدنش نصرالله سجادی، معاون سابق وزیر ورزش را به‌عنوان مشاور خود معرفی کرد. بعد از بازنشسته شدن علیرضا رحیمی نیز او را به‌عنوان مشاور خود معرفی کرد. با بازنشسته شدن بهروز منتقمی و معرفی او به‌عنوان رئیس جدید کمیسیون بازاریابی، منتقمی هم به‌عنوان مشاور جدید رئیس کمیته ملی المپیک حکم گرفت. صادق فرجی، رئیس سابق فدراسیون کاراته نیز آذرماه ۲ سال پیش از صالحی‌امیری حکم مشاور گرفت. سیدعبدی افتخاری، رئیس سابق فدراسیون اسکی و عضو هیات اجرایی درحال حاضر آخرین نفری است که به‌عنوان مشاور صالحی امیری انتخاب شده است. استفاده از تجربیات پیشکسوتان و بازنشسته‌ها قطعا می‌تواند به پیشبرد اهداف در ورزش کمک کند، اما نکته اینجاست که تعداد ۵ مشاور غیر از بهداد سلیمی که مشاور صالحی امیری در امور المپین‌هاست، تاکنون چقدر به رئیس کمیته و پیشرفت ورزش کشور کمک کرده‌اند؟

کمیته برای مشاوران چقدر هزینه می‌کند؟

این موضوع مطرح شده که مشاوران هیچ حقوقی از کمیته ملی المپیک دریافت نمی‌کنند و حقوق آنها از سازمانی است که کارمند آن محسوب می‌شوند اما حق جلسه چطور؟ تعداد زیادی از این مشاوران در جلسات مختلفی شرکت می‌کنند که بابت آن پول می‌گیرند. کمیته برای روسای کمیسیون‌ها در هر جلسه ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند و مبلغی کمتر از این برای اعضا درنظر گرفته شده، بنابراین احتمالا حق جلسه مشاوران از این مبلغ بیشتر است. حسابی سرانگشتی نشان می‌دهد که برای ۶ مشاور که در جلسات متعددی هم حضور دارند، مبلغ گزافی لازم است که آن هم در این اوضاع نابسامانی اقتصادی در بحران کرونا، هزینه اضافی محسوب می‌شود.

افتخاری: کاری به بقیه ندارم کارم را انجام می‌دهم

سیدعبدی افتخاری، عضو هیات اجرایی و مشاور جدید صالحی‌ امیری در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفت: «من تا پایان فعالیت هیات اجرایی در اختیار آقای صالحی‌امیری هستم. همان‌طور که می‌دانید، ریاست کمیسیون مدیریت و برنامه‌ریزی را برعهده دارم و عمده فعالیت کمیته در این سال‌ها در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی بود. الان هم در همان چارچوب قرار است فعالیت کنم.» وی در پاسخ به این سوال که آیا مشاوران انتخاب‌شده در پیشرفت اهداف ورزشی توانسته‌اند به رئیس کمیته کمک کنند، عنوان کرد: «من کارم را انجام می‌دهم و به اینکه بقیه مشاوران چطور فعالیت دارند، کاری ندارم!»

* نویسنده: بهاره محمدی، روزنامه‌نگار