تاریخ : Wed 02 Sep 2020 - 09:25
کد خبر : 45302
سرویس خبری : ورزش

خرید 3 بازیکن از لیست یحیی، از امروز تمرکز روی تمدیدی‌ها

گزارش «فرهیختگان» از روز پرکار پرسپولیس در نقل وانتقالات

خرید 3 بازیکن از لیست یحیی، از امروز تمرکز روی تمدیدی‌ها

مدیران پرسپولیس از امروز بیشتر انرژی خود را صرف تمدید قرارداد بازیکنان‌شان می‌کنند تا خیال یحیی از بابت حفظ اسکلت اصلی تیمش راحت شود.

به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیسی‌‌ها دیروز را با هیاهوی فراوان آغاز کردند و عد‌ه‌ای از هواداران دوآتیشه سرخ که از شنیدن خبر فسخ قرارداد مهدی ترابی حسابی عصبانی بودند با حضور در مقابل ساختمان باشگاه ناراحتی خود را با اعتراض به وزیر ورزش و مهدی رسول‌پناه نشان دادند اما در ادامه اتفاقاتی رخ داد و اخباری در رسانه‌‌ها منتشر شد که باعث شد تا حدی این عصبانیت‌‌ها فروکش کند و سرخ‌‌ها امیدوار باشند که با جذب چند مهره کارآمد دیگر بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی کسب کنند و همچنین جزء تیم‌‌هایی باشند که در لیگ برتر بیستم در قامت یک مدعی ظاهر شوند.

سرخ‌‌ها که خوب می‌دانند برای حضوری آبرومند در آسیا فرصت چندانی ندارند و زمان اندک باقی‌مانده تا آغاز این رقابت‌‌ها در قطر دست کادرفنی برای هماهنگی بازیکنان جدید با نفرات فعلی را تنگ کرده، خیلی زودتر از همیشه با نفرات مدنظرشان پای میز عقد قرارداد نشستند تا بتوانند طی چند روز آینده با حفظ بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده و یا بند جدایی دارند و همچنین جذب 2 تا 3 مهره دیگر، چهره جدید پرسپولیس را مشخص کنند.

 چراغ اول را آقایی روشن کرد

شاید روزی که سعید آقایی با پیراهن سپاهان در لیگ حضور داشت و در آستانه دیدار مقابل پرسپولیس آن استوری جنجالی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد، کسی فکرش را نمی‌کرد که تنها چند ماه بعد او به‌عنوان اولین خرید سرخ‌‌ها پا به باشگاه بگذارد و با پیراهن پرسپولیس عکس یادگاری بیندازد اما این اتفاق افتاد و دیروز بعد از جنجال مقابل باشگاه و توضیحات رسول‌پناه به هواداران، آقایی با ماسکی بر صورت به ساختمان باشگاه پرسپولیس در خیابان شیخ‌بهایی رفت و بعد از دقایقی قراردادش را به‌صورت رسمی امضا و برای حضور در تمرینات پرسپولیس در ورزشگاه شهید کاظمی، خیلی زود محل باشگاه را ترک کرد. این مدافع چپ‌پا که به نظر می‌آید باید او را جانشین محمد انصاری مصدوم در تیم بدانیم، قرار است به‌مدت 2 سال و با پیراهن شماره 77 که روزی بر تن محسن مسلمان بود، پرسپولیسی‌‌ها را همراهی کند. این بازیکن تنها با ذکر این جمله که از حضورش در پرسپولیس خوشحال است از جمع خبرنگاران دور شد.

 حامد لک جدال با حقیقی را برد!

برای جانشینی بیرانوند در پرسپولیس طی هفته‌‌های گذشته نام‌‌های زیادی مطرح شد و دروازه‌بانانی که حضوری موثر در تیم‌هایشان و البته گرایش زیادی هم به رنگ قرمز داشتند برای پوشیدن پیراهن شماره یک این تیم کاندیدا شدند. در بین این نام‌‌ها از رشید مظاهری به‌‏عنوان گزینه اصلی نام برده می‌شد که البته مشخص بود تراکتور به این راحتی‌‌ها راضی به این جدایی نمی‌شود و تلاش این دروازه‌بان برای فسخ قرارداد با پرشور‌ها راه به جایی نبرد. گزینه‌‌های دیگری هم برای پوشیدن پیراهن سرخ مطرح بودند که محتمل‌ترین آنها علیرضا حقیقی که سابقه زیادی در پوشیدن پیراهن سرخ‌‌ها دارد و فصل گذشته را در نساجی و با موفقیت به پایان رسانده بود و حامد لک که هیچ‌کس از علاقه‌اش به پرسپولیس بی‌خبر نبود و او هم عملکرد قابل‌قبولی را در ماشین‌سازی از خود به نمایش گذاشت.

بالاخره این حدس و گمانه‌زنی‌‌ها دیروز به پایان رسید و حامد لک به‌عنوان دومین خرید سرخ‌‌ها درمقابل باشگاه رویت شد تا تکلیف سنگربانان پرسپولیس برای رقابت‌‌های پیش‌رو هم مشخص شود و این بازیکن برای حضور در ترکیب اصلی به رقابت با رادوشوویچ بپردازد. البته این تصمیم باشگاه پرسپولیس واکنش علیرضا حقیقی را هم در پی داشت و او با انتشار یک استوری طعنه‌آمیز، به خرید جدید سرخ‌‌ها واکنش نشان داد.

 قهر و آشتی‌‌های آل‌کثیر در روز عقد قرارداد!

در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی و تعطیلات نیم‌فصل بود که پرسپولیسی‌‌ها به‌دلیل عملکرد ضعیف مهاجمان خود به فکر تقویت این‌ بخش از تیم افتادند و در آن زمان بعد از مواجه شدن با قیمت بالای مهاجمان باکلاس خارجی، با درخواست کالدرون که سرمربی سرخ‌‌ها بود تصمیم گرفتند باب مذاکره را با گزینه‌‌های داخلی باز کنند.

در این بین اولین نفراتی که پرسپولیسی‌‌ها برای جذب‌شان اقدام کردند، بازیکنانی بودند که در جدول آقای گل‌‌های لیگ برتر تا نیم‌فصل حضوری موفق داشتند. شهریار مغانلو یکی از این بازیکنان بود که خیلی زود مذاکراتش با سرخ‌‌ها به‌دلیل مخالفت باشگاه پیکان به بن‌بست رسید. بازیکن دیگری که پرسپولیسی‌‌ها برای جذبش اقدام کردند عیسی آل‌کثیر بود که عملکرد خوبی در صنعت نفت آبادان داشت و خودش هم تمایل زیادی به این انتقال نشان می‌داد.

با اینکه پرسپولیسی‌‌ها موفق شدند تا حد زیادی رضایت باشگاه صنعت نفت را جلب کنند اما اسکوچیچ که آن روز‌ها سرمربی این تیم آبادانی بود پایش را در یک کفش کرد که اگر قرار باشد این بازیکن جدا شود، او هم کارش را در این تیم پایان می‌دهد. هرچند ادامه همکاری اسکوچیچ با صنعت نفت به‌دلیل حضورش در تیم ملی کشورمان چندان طولانی نشد اما این بازیکن نتوانست در نیم‌فصل پیراهن سرخ را بر تن کند.

حالا با گذشت چند ماه از آن اتفاق و درحالی‌که شایعه شده بود یحیی گل‌محمدی به‌دلیل شرایط آمادگی این بازیکن علاقه‌ای به جذبش ندارد، مهاجم جنوبی کشورمان توانست به پیراهن تیم موردعلاقه‌اش دست پیدا کند و با انگیز‌ه‌ای دوچندان کار خود را در این تیم آغاز کند. البته آل‌کثیر که به نظر می‌آمد با توجه به علاقه‌اش به پیراهن سرخ خرید راحتی برای پرسپولیسی‌‌ها باشد، به‌عنوان سخت‌ترین خرید روز اول این باشگاه لقب گرفت. او در مذاکره ابتدایی به‌دلیل اختلافات مالی محل مذاکره را ترک کرد و در ادامه با تلاش رغبتی و پیروانی بار دیگر به محل مذاکره بازگشت و راضی شد که قراردادش را با سرخ‌‌ها امضا کند.

آل‌کثیر هم مثل 2 بازیکن دیگر با عقد قراردادی 2 ساله به پرسپولیس پیوست و در این تیم پیراهن شماره 10 را بر تن می‌کند.

 تحریم رسانه‌‌ها توسط خرید‌های تازه!

یکی از موضوعات عجیب و غریب دیروز در زمان حضور بازیکنان جدید در باشگاه پرسپولیس این بود که این بازیکنان نه در زمانی که قصد ورود به باشگاه را داشتند و نه هنگامی که قراردادشان نهایی می‌شد و باشگاه را ترک می‌کردند، حاضر به گفت‌وگو با نماینده رسانه‌‌ها که درمقابل باشگاه حضور داشتند، نشدند و با سرعت محل را ترک می‌کردند. حالا اینکه این خرید‌ها با میل خودشان و به‌صورت خودجوش رسانه‌‌ها را تحریم کرده بودند و یا با درخواست مدیران پرسپولیس دست رد به سینه خبرنگاران زدند، موضوعی است که باید روابط‌عمومی باشگاه که این روز‌ها دست‌نیافتنی‌ترین عضو باشگاه شده، به آن پاسخ بدهد!

 از امروز تمرکز روی تمدیدی‌ها

پرسپولیسی‌‌ها در ابتدا قصد داشتند که با بازیکنان فعلی خود به توافق برسند و بعد از اینکه این فاز از نقل‌وانتقالات را به پایان رساندند، از خرید‌های جدید خود رونمایی کنند. ولی فشار زیادی که فسخ قرارداد ترابی با پرسپولیس روی دوش مدیران باشگاه انداخت راه آنها را عوض کرد و آنها تصمیم گرفتند با خرید چند بازیکن، از این فشار‌ها بکاهند و در ادامه تمرکزشان را روی تمدید قرارداد با بازیکنان فصل گذشته خود معطوف کنند.

براساس شنیده‌‌ها سایر خرید‌های پرسپولیس نیازمند زمان بیشتری است و بازیکنانی در لیست یحیی حضور دارند که یا رضایت باشگاه را می‌خواهند و یا نیازمند پایان بازی فینال جام‌حذفی هستند، به همین جهت مدیران پرسپولیس از امروز بیشتر انرژی خود را صرف تمدید قرارداد بازیکنان‌شان می‌کنند تا خیال یحیی از بابت حفظ اسکلت اصلی تیمش راحت شود.

در بین نفراتی که قراردادشان باید تمدید شود بشار رسن و علی علیپور در اولویت قرار دارند و البته ادعای مدیران پرسپولیس بر این است که هنوز پرونده حفظ ترابی بسته نشده و این بازیکن کورسوی امیدی برای بازگشتش به جمع قرمز‌ها باقی گذاشته است.

در بین این نفرات شاید بشار رسن احتمال بیشتری به ماندنش وجود داشته باشد و این موضوع به‌دلیل تمایل مدیربرنامه‌‌های این بازیکن برای ادامه فعالیتش در پرسپولیس است. البته بازیکنانی مثل نوراللهی و وحید امیری هم نفراتی هستند که باشگاه باید با آنها به توافق برسد.

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار