تاریخ : Mon 24 Aug 2020 - 12:28
کد خبر : 44986
سرویس خبری : سیاست

 دولت در حوزه مسکن و تولید عملکرد مناسبی نداشته است

محمد هاشمی:

دولت در حوزه مسکن و تولید عملکرد مناسبی نداشته است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: معتقدم عملکرد دولت در حوزه های مختلف شدت و ضعف رو به رو است و هر کدامش دلایل مخصوص به خود دارد.

به گزارش «فرهیختگان»، محمد هاشمی درباره عملکرد 7 سال اخیر دولت گفت: این عملکرد در حوزه های مختلف متفاوت است، در حوزه کارهای زیربنایی همچون برق، انرژی، آب و گازرسانی اخبار و اطلاعات منتشره حکایت از آن می کند که پروژه های مهمی اجرا و بهره برداری شده است. مشکلاتی که در حوزه فقدان آب یا کیفیت آن مطرح بود امروز کمتر گزارش می شود. بنابراین با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و کمبود منابع دولت موفق عمل کرده است.

وی افزود: در حوزه مسکن نقادی به دولت زیاد است، مطرح می شود که قول ها و وعده ها عملی نشده است. این مسئله نشان می دهد دولت در این حوزه عملکرد مناسبی نداشته است. در حوزه تولید نیز چنین وضعیتی وجود دارد اما همه عوامل به دولت بر نمی گردد. تولید نیازمند سرمایه است، سرمایه نیز از سه طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی، سرمایه گذاری دولتی و سرمایه گذاری خارجی تأمین می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: سرمایه گذار خارجی که به ایران نمی آید، دولت نیز با کاهش درآمد نفتی منابع زیادی برای سرمایه گذاری ندارد و بخش خصوصی هم به دلایل گوناگون اعم از عدم توان مالی کافی یا عدم احساس امنیت به این حوزه ورود نمی کند. به دلیل عدم سرمایه گذاری امروز تولید با مشکل مواجه است.

وی ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی آمریکا علی رغم دشمنی ها و کارشکنی های صریح در اعمال تحریم های فلج کننده و ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شکست خورده است. نمونه اش هم همین دو اقدام اخیری بود که می خواست قطعنامه هایی را علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل در حوزه تمدید تحریم های تسلیحاتی و فعال سازی مکانیزم ماشه انجام دهد اما موفق نبود و حتی همپیمانان اروپایی اش نیز با آمریکا مخالفت کردند.

محمد هاشمی اظهار کرد: ناکامی دو اقدام اخیر آمریکا به دلیل قدرت برجام است، حال آنکه وقتی برجام به امضا رسید برخی در داخل با آن بد برخورد کردند اما الان می بینیم در نظام بین الملل جایگاه و پایگاه برجام بسیار قوی است، به طوری که آمریکا در گذشته هر قطعنامه ای را می خواست در شورای امنیت سازمان ملل تصویب می کرد اما حالا نتوانست به خواسته هایش برسد.

وی افزود: وقتی همپیمانان اروپایی آمریکا در این دو فقره کنار ایران می ایستند در نظام بین الملل خیلی معنا دارد و توفیق بسیار بزرگی برای ایران محسوب می شود. حتی رسانه های آمریکایی نوشتند ترامپ می خواست ایران را منزوی کند اما خودش منزوی شد. با این وصف عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی موفق ارزیابی می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: معتقدم عملکرد دولت در حوزه های مختلف شدت و ضعف رو به رو است و هر کدامش دلایل مخصوص به خود دارد.

رئیس اسبق سازمان صداوسیما درباره ضعف اطلاع رسانی دولت به افکارعمومی نیز گفت: دولت برای این کار ابزار می خواهد. معتقدم صداوسیما برای ارتباطی بین نظام به طور مشخص ارکان حاکمیتی و قوای سه گانه با مردم است. متأسفانه این پل ارتباطی درباره دولت ضیعف عمل می کند. از طرفی رسانه دولت که روزنامه ایران باشد نیز بعضی مطالبش منصفانه نیست و همراه با جو است./ فردا