تاریخ : Sat 22 Aug 2020 - 08:46
کد خبر : 44856
سرویس خبری : ورزش

رسول‌پناه، مینو را فراری داد!

«فرهیختگان» گزارش می‌دهد؛ ماجرای مذاکره‌ای که قطع و دوباره وصل شد

رسول‌پناه، مینو را فراری داد!

یکی از واسطه‌هایی که علاقه شدیدی به جذب اسپانسر برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دارد و بارها باعث ایجاد حاشیه در این دو تیم شده در ماجرای مذاکره سرخابی‌ها با مینو نقش ویژه‌ای را بازی می‌کند و به‌نظر می‌رسد یکی از مشکلات در توافق پرسپولیس با این شرکت محصولات خوراکی حضور همین فرد به‌عنوان واسطه است.

  به گزارش «فرهیختگان»، استقلال و پرسپولیس با اینکه رتبه‌های اول و دوم لیگ برتر را به‌خود اختصاص دادند و حالا در نیمه‌نهایی جام حذفی قرار دارند و قطعا یکی از این دو تیم پرهوادار تهرانی را در فینال خواهیم دید، اصلا حال و روز خوشی ندارند و هواداران این دو باشگاه استرس این را دارند که هر لحظه اخبار بد و ناامیدکننده‌ای از تیم محبوب‌شان بشنوند که کار را برای آنها در فصل آتی سخت کند.

شاید عمده مشکل هر دو تیم هم به شکایاتی برمی‌گردد که از سرخابی‌ها در فیفا شده و هیچ ارتباطی هم به مدیران فعلی این دو باشگاه ندارد و در دوره مدیران عامل گذشته ایجاد شده و حالا با تلنبار شدن این شکایات روی همدیگر و فرا رسیدن موعد پرداخت، این دو باشگاه با بحران جدی مالی مواجه شده‌اند و تنها امیدوارند که با تامین منابع مالی لازم در این برهه حساس از پیچ و خم‌های فیفا به سلامت عبور کنند.

یکی از راه‌حل‌های سرخابی‌ها در این مقطع جذب اسپانسرهای مختلف است تا بتوانند از این طریق درآمدی مازاد بر آنچه از کارگزارشان می‌گیرند ایجاد کرده و مشکلات را در دو باشگاه مرتفع کنند. یکی از اسپانسرهایی که مدیران دو باشگاه امید زیادی به آن بسته‌اند شرکت مینو است که محصولات خوراکی تولید می‌کند و بدش نمی‌آید همکاری‌هایی با این دو باشگاه ایجاد کند تا سودی دوطرفه برای آنها شکل بگیرد.

 شرط برای استقلال؛ توافق با پرسپولیس!

مدیران این شرکت در ابتدا با سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال پای میز مذاکره نشستند و توانستند به توافقات کلی دست پیدا کنند تا آبی‌ها که برای پرداخت طلب بویان و شفر تحت فشار قرار داشتند این امید را داشته باشند که با عقد این قرارداد بتوانند به این دو پرونده خطرناک در فیفا خاتمه ببخشند.

اما درست در زمانی که آبی‌ها در انتظار قرارداد با مینو بودند، مدیران این شرکت به آبی‌ها اعلام کردند که درصورتی حاضرند کار را به مرحله عقد قرارداد برسانند که پرسپولیسی‌ها هم راضی شوند که این قرارداد همکاری را امضا کنند و محصولات خوراکی با لیبل استقلال و پرسپولیس به بازار عرضه شود.

ظاهرا مدیران این شرکت محصولات خوراکی معتقدند که عقد قرارداد همکاری با استقلال، این توافق را رنگی می‌کند و باعث می‌شود برند آنها وابسته به استقلال شناخته شده و باعث ریزش طرفداران پرسپولیس در استفاده از محصولات این شرکت شود.

 باز هم پای آقای X در میان است!

یکی از واسطه‌هایی که علاقه شدیدی به جذب اسپانسر برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دارد و بارها باعث ایجاد حاشیه در این دو تیم شده در ماجرای مذاکره سرخابی‌ها با مینو نقش ویژه‌ای را بازی می‌کند و به‌نظر می‌رسد یکی از مشکلات در توافق پرسپولیس با این شرکت محصولات خوراکی حضور همین فرد به‌عنوان واسطه است.

این فرد که تا همین چند ماه گذشته در کمین فسخ قرارداد پرسپولیس با آتیه داده‌گستر نشسته بود تا با یک کارگزار جدید به این باشگاه نزدیک شود، حالا با یک برنامه جدید پای به این دو باشگاه گذاشته و به‌نظر می‌رسد با توجه به مشکلات مالی سرخابی‌ها، درنهایت موفق شود که این قرارداد همکاری را به سرانجام رسانده و به منافع مدنظر خود دست پیدا کند.

جالب است بدانید که این فرد واسطه درحال حاضر به‌نوعی واسطه بین استقلال و کارگزارش نیز محسوب می‌شود و همین موضوع حساسیت‌هایی را در روند مذاکرات و توافق پرسپولیس با این برند محصولات خوراکی ایجاد کرده است.

 پیشنهاد اولیه مینو و پاسخ منفی کارگزار پرسپولیس

نمایندگان مینو در ابتدا مذاکرات‌شان را با مدیران کارگزاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پیش بردند که در استقلال این موضوع به‌خاطر حضور فرد واسطه به‌خوبی پیش رفت و خیلی زود طرفین به توافق رسیدند اما در مذاکره با آتیه داده‌پرداز شرایط آن‌طور که باب میل فرد واسطه و شرکت مینو بود پیش نرفت و مذاکرات در دور اول به بن‌بست رسید.

ظاهرا درصدی که شرکت مینو برای پرسپولیس به‌عنوان حق‌السهم درنظر گرفته بود، درصد پایین‌تری نسبت به آن چیزی بود که کارگزار سرخ‌ها درنظر داشت و همین موضوع باعث مختومه شدن مذاکرات شد.

گفتنی است، ظاهرا سرخ‌ها بر این باور بودند که در این قرارداد باید درصد بیشتری نسبت به استقلالی‌ها بگیرند و دلیل این خواسته‌شان را هم بیشتر بودن هواداران پرسپولیس عنوان کردند اما مینویی‌ها که شناخت چندانی از فضای فوتبال کشور نداشتند بر این باور بودند که همه چیز باید به‌صورت مساوی پیش برود تا در نهایت محکوم به رنگی بودن و تبعیض بین دو تیم نشوند.

 سعادتمند شاکی شد، رسول‌پناه پا پیش گذاشت

درست چند روز بعد از اینکه مذاکره مینو با آتیه داده‌پرداز به مشکل خورد و به پایان رسید، رسول‌پناه شخصا با مدیران این شرکت قرار ملاقات گذاشت تا بلکه بتواند بار دیگر باب مذاکرات را گشوده و این همکاری را به قطعیت برساند.

با توجه به درگیری‌هایی که سرخ‌ها برای مختومه کردن پرونده مربیان کروات خود در فیفا دارند، رسول‌پناه نیز مانند همتای استقلالی‌اش، عقد قرار داد با این شرکت را راه نجاتی برای فرار از بدهی‌های جاری قلمداد کرد و مجاب شد که مذاکرات را مجددا از سر بگیرد.

البته در این بین فشارهایی که از سوی مدیران استقلال به رسول‌پناه و باشگاه پرسپولیس آمده بود هم مزید بر علت شد تا مینویی‌ها به پای میز مذاکره بیایند. ظاهرا آبی‌ها از زیاده‌خواهی پرسپولیسی‌ها ناراحت و بر این باور بودند که اگر سرخ‌ها کمی دوستانه‌تر این مذاکرات را پیش می‌بردند حالا آنها توانسته بودند پول شفر و بویان را بپردازند و استرس جرایم فیفا را نداشتند.

لازم به ذکر است عکس‌های رسول‌پناه با نمایندگان شرکت مینو بعد از آغاز مجدد مذاکرات، این نوید را داد که پرسپولیسی‌ها هم بالاخره با این شرکت به توافق رسیده و قرارداد همکاری‌شان جاری شده است.

 مینو عقب کشید؛ به ما توهین شده است!

در گیرودار همین مذاکرات بود که رسول‌پناه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی جملاتی را به زبان آورد که باعث تعجب نفراتی شد که از مذاکرات مثبت پرسپولیس با شرکت مینو با خبر بودند. سرپرست باشگاه پرسپولیس در این گفت‌وگو اعلام کرد که خداراشکر هنوز کارشان به چیپس و پفک نرسیده است تا با این حرف برای رقیب خود کری خوانده باشد.

اما این کری‌خوانی برای باشگاه پرسپولیس گران تمام شد چراکه مدیران مینو بعد از شنیدن این مصاحبه سرپرست سرخ‌ها به‌شدت ناراحت شدند و اعلام کردند که شاید در این گفت‌وگوی تلویزیونی اسمی از برند آنها برده نشده است، اما همه می‌دانند که رسول‌پناه چه منظوری داشته و اشاره‌اش به کدام شرکت بوده است و با استناد به همین صحبت‌ها مذاکرات خود را با پرسپولیسی‌ها قطع کردند و دلیل آن را هم توهین به برند شرکت خود از سوی پرسپولیسی‌ها اعلام کردند. آنها می‌گویند اگر قرار به همکاری باشد لوگوی قرمزها هم باید روی چیپس و پفک دیده شود!

 واسطه‌ها پا پیش گذاشتند، مذاکرات در جریان است

مبلغ بالایی که بابت این قرارداد گیر سرخابی‌ها و واسطه‌ها می‌آید دلیلی شد تا صحبت‌های رسول‌پناه هم نتواند این مذاکرات را برای همیشه مختومه کند و بار دیگر با پادرمیانی عده‌ای از افراد واسطه مینویی‌ها با پرسپولیس پای میز مذاکره نشستند تا این امید ایجاد شود که با تزریق پول بابت این همکاری به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، مشکلات در این دو باشگاه به حداقل برسد.

لازم به ذکر است یکی از معاونان باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در این خصوص اعلام کرد: «مذاکرات ما با شرکت مینو بار دیگر از سر گرفته شده است و همچنان این مذاکرات ادامه دارد. البته این مذاکرات به‌صورت موازی با استقلالی‌ها هم در جریان است و امیدواریم که به‌زودی بتوانیم به یک توافق کامل در این زمینه دست پیدا کنیم.»

 پول کارگزار به پرسپولیس در گرو توافق با مینو!

با اینکه طی چند روز گذشته تلاش بسیار زیادی انجام دادیم که متوجه شویم کارگزار قرار است چه مبلغی را به‌حساب سرخ‌ها واریز کند که آنها هم بتوانند مشکل برانکو و دستیارانش را حل کنند و هم در نقل‌وانتقالات حضوری پررنگ داشته باشند، اما درنهایت به پاسخ دقیقی دست پیدا نکردیم.

باشگاه پرسپولیس حاضر به گفتن عدد دقیقی که قرار است به حساب‌شان واریز شود، نبودند و دلیل این کارشان هم تعهدی بود که با گفتن مبلغ، برای کارگزار ایجاد می‌کردند و از سوی دیگر کارگزار هم بعد از پیگیری‌های «فرهیختگان»، واریزی پول به‌حساب باشگاه را منوط به یک سری اتفاقات دانست که طی روزهای آتی روشن می‌شود.

حالا از گوشه و کنار شنیده می‌شود که باشگاه پرسپولیس و کارگزارش منتظر هستند ببینند که قرارداد با مینو جاری می‌شود یا نه تا برای مبلغ واریزی تصمیم‌گیری شود.

شنیده می‌شود مبلغ قرارداد پرسپولیس با مینو می‌تواند تا 50 میلیارد تومان هم بالا برود که به یک سری آیتم بستگی دارد و پول‌هایی که از بابت این قرارداد به پرسپولیس می‌رسد، ابتدا به‌حساب کارگزار واریز شده و پس از کسر درصد مربوط به کارگزار که در جدول مشخص می‌تواند تا 40 درصد هم بالا برود، به‌حساب سرخ‌ها واریز می‌شود.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار