تاریخ : Thu 20 Aug 2020 - 17:56
کد خبر : 44819
سرویس خبری : جامعه

  کسی مثل هیاتی‌ها پای کار و گوش به فرمان نیست

حنیف طاهری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

کسی مثل هیاتی‌ها پای کار و گوش به فرمان نیست

ضمانت شرعی بر گردن ماست و قطعا حفظ جان مردم از همه‌چیز برای ما بالاتر است. هیچ جایی همانند هیاتی‌ها موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و کسی پای کار و گوش به فرمان همانند هیاتی‌ها نیست.

  به گزارش «فرهیختگان»، حنیف طاهری، مداح هیات عبدالله‌ابن‌حسن(ع) در ارتباط با وضعیت برگزاری هیئات در محرم امسال با «فرهیختگان» به گفت‌وگو پرداخت و ضمن تشریح وضعیت موجود و مصائبی که پیش‌روی مردم و مسئولان برگزاری مراسم وجود دارد، گله‌هایی از مسئولان کشور و ستاد ملی کرونا داشت و گفت: «محرم بسیار متفاوتی را نسبت به محرم‌هایی که تاکنون تجربه کردیم پیش‌رو داریم. در آستانه محرم هستیم و برای شیعیان محرم نماد و هویت است. خیلی برای شیعیان محرم اهمیت دارد، پرچم شیعه عزاداری محرم سیدالشهدا است. با این شرایط ویژه طبیعتا روی عزاداری‌های دهه اول محرم ویروس کرونا تاثیر خواهد گذاشت و با پروتکل‌هایی که ستاد مبارزه با کرونا بیان کرده است، مراسم خاص‌تر برگزار خواهد شد ولی مطمئنا پرشورتر برگزار می‌شود. امیدواریم برای امام‌حسین(ع) عزاداری کنیم و معرفت نسبت به سیدالشهدا بیشتر شود.

وی ادامه داد: کسانی که می‌ترسند که چه اتفاقی می‌افتد، دلشوره خوب است ولی شک خوب نیست. شک نکنیم امام حسین(ع) نظر لطف می‌کند و مطمئنا خیر ما را در این مرحله در نظر گرفته است و هرچه باشکوه‌تر و باعظمت‌تر این مراسم برگزار می‌شود. امسال دعای عرفه‌ای در پادگان 06 در فضای باز خواندیم و جلسه عید غدیر را داشتیم، یک ماه و نیم است که در پادگان 06 مشغول هستیم که فضای باز برای عزاداران امام‌حسین(ع) مهیا کنیم تا با خیال راحت از جلسه استفاده کنند. تمام پروتکل‌ها در هیات رعایت می‌شود.

طاهری گفت: گله‌ای داریم که وزارت بهداشت و نهادهای ذی‌ربط به جای اینکه ضمانت از هیات‌ها یا خود سازمان تبلیغات بگیرند، این را می‌فهمند محرم است و عزاداری محرم مطالبه نظام جمهوری اسلامی است. به جای اینکه این نهاد ضمانت بگیرند خود پای کار می‌آمدند و دستورات بهداشتی را عمل می‌کردند و در هیات کمک می‌کردند، به جای اینکه یک گوشه‌ای بنشینند و مطالبه از دیگران داشته باشند خود وسط میدان می‌آمدند، نه اینکه بگویند اگر اتفاقی افتاد چه کسی جواب می‌دهد! اتفاقا خود شما به‌عنوان مسئول باید جواب دهید! وقتی بازارها، متروها و... باز شد کسی جواب داد؟ در این امر که اقتصاد مردم اهمیت دارد، شکی وجود ندارد ولی مگر مسئولان نگفتند پاساژها و نانوایی‌ها و یک‌سری جاها بیشترین عامل شیوع ویروس کرونا هستند، وقتی این شیوع صورت می‌گیرد جلوی آن را می‌توان گرفت؟ کسی از شما برای باز کردن پاساژها و بازارها ضمانتی گرفت؟ کسی بابت بازشدن این اماکن ضمانت داد؟ هیچ ایرادی هم ندارد، ولی چرا برای برگزاری مراسم عزاداری امام‌حسین(ع) ضمانت می‌گیرید؟

وی در پایان گفت: هیات و عزاداری دهه اول محرم مطالبه نظام جمهوری اسلامی است، به جای اینکه خود را در مقابل هیات‌ها و عزاداری‌ها قرار دهید، دوش به دوش این هیات‌ها کمک کنید تا این بساط در این شرایط راحت‌تر برگزار شود. ضمانت شرعی بر گردن ماست و قطعا حفظ جان مردم از همه‌چیز برای ما بالاتر است. هیچ جایی همانند هیاتی‌ها موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و کسی پای کار و گوش به فرمان همانند هیاتی‌ها نیست.