تاریخ : Thu 20 Aug 2020 - 17:39
کد خبر : 44817
سرویس خبری : جامعه

  مراسم ما در فضای باز برگزار خواهد شد

امیر عباسی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

مراسم ما در فضای باز برگزار خواهد شد

مداح جوان گفت: در ارتباط با هیئاتی که خودم حضور دارم در چند جایی در فضای باز می‌خوانم ولی یکی از هیئات ما در فضای بسته است ولی سقف بالای 6 متر بود، همه امکانات فراهم بود و هزینه شد که مراسم برگزار شود و یک روز مانده به محرم اعلام کردند فضای بسته نباید باشد و تعطیل شود.

  به گزارش «فرهیختگان»، امیر عباسی، مداح جوان در ارتباط با محرم متفاوت سال 99 با «فرهیختگان» به گفت‌وگو پرداخت و ضمن تشریح وضعیت برگزاری هیئات در محرم امسال انتقاداتی به ستاد ملی کرونا داشت و گفت: حرف مشترک جامعه مداح همین یک جمله است که احساس می‌کنیم مسئولان در این حوزه ما را بازی دادند، یعنی گفتند با رعایت موازین بهداشتی مراسم عزاداری را برگزار کنید اما کمی که جلوتر رفتیم قید‌های جدید اضافه کردند و حرف‌ها چندتا شد. روز عرفه نیز تجربه شد که حقیقتا بین همه قشرها، قشر مذهبی بیشترین رعایت‌ها را داشتند ولی با کمال تاسف روز آخر با توجه به زحماتی که بچه‌ها برای برگزاری هیات داشتند، چنین تصمیمی گرفته شد و محدودیت‌های جدید اعلام شد که قبلا و در جلسات به آنها اشاره‌ای نشده بود.

وی ادامه داد: یک روز مانده به محرم گفته شد در فضای بسته مراسم برگزار نشود. یقین دارم این کار به مشکل برمی‌خورد. خیلی از هیئات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که مصوبه همین آقایان است، مراسم‌های مختلف را برگزار کردند. این تصمیم منصفانه نیست و هیات‌هایی که مکان‌های سربسته هستند و تدارک لازم برای اجرای مراسم مذهبی را داشتند باید چه کار کنند؟ چقدر هیات‌های مهم تهران باید تعطیل شود چون آقایان بی‌تدبیری کردند. نیاز هست تا تدبیری اندیشیده شود تا این مشکل زود مرتفع شود.

عباسی گفت: در ارتباط با هیئاتی که خودم حضور دارم در چند جایی در فضای باز می‌خوانم ولی یکی از هیئات ما در فضای بسته است ولی سقف بالای 6 متر بود، همه امکانات فراهم بود و هزینه شد که مراسم برگزار شود و یک روز مانده به محرم اعلام کردند فضای بسته نباید باشد و تعطیل شود. شما می‌دانید برگزاری یک هیات و هماهنگی‌های آن چقدر زحمت دارد، چقدر هزینه می‌شود، چقدر آدم پای کار می‌آیند و چه پروسه‌ای طی می‌شود، این‌طور نیست که با یک تصمیم خلق‌الساعه همه آنها زیرسوال برود. ما تابع سیاست‌های ستاد بوده و هستیم ولی این مدل سیاستگذاری صحیح نیست و مشکل‌ساز خواهد شد.