تاریخ : Thu 20 Aug 2020 - 17:36
کد خبر : 44816
سرویس خبری : جامعه

  سقف محل برگزاری مراسم را باز گذاشتیم/  به خاطر دوگانگی‌ها و سه‌گانگی‌ها بلاتکلیف مانده‌ایم

احد قدمی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

سقف محل برگزاری مراسم را باز گذاشتیم/ به خاطر دوگانگی‌ها و سه‌گانگی‌ها بلاتکلیف مانده‌ایم

مداح اهل بیت گفت: در هیات ما امسال قرار بود خیمه بزنند با اینکه گفته بودند سقف هیات با سقف بالای 6 متر فضای باز محسوب می‌شود ولی باز هم به بچه‌ها گفتیم سقف خیمه باز بماند. با وجود اینکه احتمال داده می‌شود باران بیاید ولی تاکید کردم این مسئولان ما در همین تصمیم خود ان‌قلت می‌آورند و همین هم شد.

  به گزارش «فرهیختگان»، احد قدمی، مداح اهل بیت با «فرهیختگان» در رابطه با برگزاری هیئات مذهبی در ماه محرم امسال گفت‌وگو کرد و ضمن انتقاد از رویه‌ای که ستاد ملی در پیش گرفته است، خاطرنشان کرد: «در هیات‌ها طبق منویات مقام‌معظم‌رهبری پروتکل‌های بهداشتی و تصمیم ستاد ملی کرونا اجرا خواهد شد، هرچند هر روز ستاد ملی کرونا یک حرفی می‌زند، شما ببینید وقتی با شاعر شعر و سبکی را تصمیم می‌گیریم دیگر دو شب مانده به محرم نمی‌توانند این را تغییر دهند. روی این شیوه و سبک کار شده است. دو هفته پیش دستورالعمل‌هایی را مصوب کردند و یک‌باره دو روز قبل محرم حرف دیگری را بیان می‌کنند. دوهزار هیات در کل کشور تعطیل می‌شود. این مسئولان مغرضانه برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: قبلا آقا بیان کرده بود قشری که بیشترین پایبندی را به پروتکل‌های بهداشتی دارند، قشر مذهبی و هیاتی است. حضرت‌آقا به ما اعتقاد دارد و احتیاج نیست هر روز برای ما پروتکل مشخص کنید. ما سرباز ولایت هستیم و طبق منویات مقام‌معظم‌رهبری پیش می‌رویم. اینهایی که برای هیات پروتکل مشخص می‌کنند آیا برای مترو، بازارها، پاساژها، سینماها و... پروتکل مشخص می‌کنند؟ در جاده شمال در تعطیلات رعایت پروتکل بهداشتی می‌بینید؟ حرفی هم بزنید می‌گویند جلوی تفریحات مردم را نگیرید! بچه‌هیاتی و مذهبی چه تفریحاتی دارند؟ آنها اماکن مذهبی برای زیارت می‌روند و هیات برای عرض ادب می‌روند، اینها هم عشق قشر مذهبی جامعه است. از یک‌سو ما اعلام می‌کنیم تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و از سوی دیگر دوگانگی‌ها و سه‌گانگی‌ها را می‌بینیم. این وسط بلاتکلیف مانده‌ایم.

قدمی گفت: در هیات ما امسال قرار بود خیمه بزنند با اینکه گفته بودند سقف هیات با سقف بالای 6 متر فضای باز محسوب می‌شود ولی باز هم به بچه‌ها گفتیم سقف خیمه باز بماند. با وجود اینکه احتمال داده می‌شود باران بیاید ولی تاکید کردم این مسئولان ما در همین تصمیم خود ان‌قلت می‌آورند و همین هم شد. خیلی از هیات‌ها هزینه کردند و برای مراسم آماده شدند، قبل از محرم طرف قرض می‌کند تا پولی در هیات و مراسم بیاید. از ابتدای تاریخ همین بود و جلسه سیدالشهدا مردمی برگزار شده است. الان هم همین است و مردم خودشان کار را پیش می‌برند، چشم‌انتظار کمک از سوی دولت نیستیم، ولی حداقل انتظار سنگ‌اندازی هم نداریم.»