تاریخ : Sun 16 Aug 2020 - 06:35
کد خبر : 44592
سرویس خبری : ورزش

شفر فرصت نداد، پنجره استقلال تهدید شد

آبی‌ها چشم انتظار کمک مینو برای تهیه پول تا دوشنبه

شفر فرصت نداد، پنجره استقلال تهدید شد

اگر تا پایان وقت اداری دوشنبه اقدامی در خصوص شفر صورت نگیرد تنبیهات سختی از سوی کمیته انضباطی فیفا مثل بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی یا کسر امتیاز برای باشگاه ایرانی درنظر گرفته خواهد شد.

 به گزارش «فرهیختگان»، فرصت فدراسیون جهانی فوتبال فیفا برای پرداخت مطالبات وینفرد شفر، سرمربی سابق آلمانی استقلال طی امروز و فردا به پایان می‌رسد و با احتساب زمان بررسی کمیته انضباطی درخصوص پرداختی‌ها و مدارک مربوط به تسویه‌حساب باشگاه ایرانی با سرمربی آلمانی، استقلالی‌ها نهایتا فقط تا پایان وقت اداری دوشنبه فرصت دارند در این خصوص اقدام کرده و این غائله را ختم به خیر کنند.

شفر که در پایان فصل هجدهم و به شکلی غیرمحترمانه از تمرینات استقلال اخراج شد بعد از شکایت به فیفا مدعی شد که باید این باشگاه غرامت فسخ قرارداد یک‌طرفه را به او و دستیارانش به همراه یک فصلی که از قرارداد آنها باقی مانده پرداخت کند که درنهایت باشگاه استقلال به پرداخت ۶۰۰ هزار دلار به شفر محکوم شد و طبق نامه ارسالی به باشگاه، فرصت نهایی برای تسویه‌حساب یا مصالحه با این سرمربی نیز مشخص شد.

این درحالی است که مدیرعامل و سایر اعضای هیات‌مدیره استقلال طی چند روز گذشته در جریان مذاکرات تلفنی که با این سرمربی آلمانی داشتند از وی درخواست کردند تا یک فرصت حدود یک ماهه مجدد را به استقلال بدهد که این امر مورد استقبال و موافقت این سرمربی قرار نگرفته تا درنهایت آبی‌ها مجبور شوند در زمان نهایی مشخص شده با او تسویه‌حساب کرده و مدارک مبنی‌بر این امر را برای فیفا ارسال کنند. 

بر همین اساس و طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» مسئولان باشگاه استقلال همچنان به دنبال تامین منابع مالی برای تحقق این امر هستند و شنیده می‌شود شرکت مینو قول‌هایی را مبنی‌بر انجام این کار به آبی‌پوشان داده است ضمن اینکه به جز مینو، قرار است از یکی دو محل دیگر برای تکمیل طلب شفر به استقلال کمک مالی صورت بگیرد تا درنهایت با تسویه‌حساب با وی در فرصت باقی‌مانده، پرونده این سرمربی آلمانی ختم به خیر شود. این درحالی است که اگر تا پایان وقت اداری دوشنبه اقدامی در این خصوص صورت نگیرد تنبیهات سختی از سوی کمیته انضباطی فیفا مثل بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی یا کسر امتیاز برای باشگاه ایرانی درنظر گرفته خواهد شد.