تاریخ : Sat 15 Aug 2020 - 12:42
کد خبر : 44572
سرویس خبری : دانشگاه

استفاده از ظرفیتِ فضای مجازی برای برگزاری جشنواره‌های هنری/ 200 اثر به جشنواره مجازی هنر-19 ارسال شده است

دبیر نخستین جشنواره مجازی هنر-19 واحد تهران مرکزی مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیتِ فضای مجازی برای برگزاری جشنواره‌های هنری/ 200 اثر به جشنواره مجازی هنر-19 ارسال شده است

دبیر نخستین جشنواره مجازی هنر-19 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: خوشبختانه استقبال از این جشنواره خوب بوده است به طوری که طی این مدت، بالای 200 اثر را در سه بخش نمایشنامه نویسی، داستان کوتاه و بازیگری دریافت کردیم.

 به گزارش «فرهیختگان»، حامد شفیع خواه دبیر نخستین جشنواره مجازی هنر-19 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در گفت و گویی، درباره ماهیت و اهداف این جشنواره اظهارکرد: گروه نمایش دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی، همه ساله یک جشنواره را برگزار کرده است تا دانشجویان فعالیت‌های هنری خود را فراتر از کلاس‌های درس و فضای آکادمیک انجام دهند. در اسفندماه سال گذشته قرار بود چهارمین دوره جشنواره نمایش‌های بی کلام این دانشگاه برگزار شود که متاسفانه به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

وی افزود: باتوجه به شرایط فعلی کشور، طی جلساتی که با مسئولان دانشگاه برگزار کردیم تصمیم برآن شد تا از ظرفیت مجازی برای برگزاری جشنواره‌های هنری استفاده کنیم؛ این موضوع سبب می‌شود تا بی انگیزگی دانشجویان براثر تعطیلی دانشگاه و برگزار نشدن کلاس‌ها به نوعی برطرف شود. برپایه همین تفکر، طرح اولیه جشنواره مجازی هنر-19 تدوین شد و با این شعار که در خانه هم می‌توانیم کار هنری انجام دهیم، فراخوان جشنواره را آغاز کردیم.

شفیع خواه ادامه داد: تمامی فرآیند‌های این جشنواره از جمله ارسال و داوری آثار، جلسات اعضای دبیرخانه و مراسم افتتاحیه و اختتامیه، به صورت مجازی انجام شده است و هیچ دانشجویی برای شرکت در این جشنواره نیاز به خروج از منزل نداشت. الگوسازی برای دانشگاه‌های دیگر و تبیین این موضوع که امکان برگزاری چنین جشنواره‌هایی به صورت مجازی نیز وجود دارد، از دیگر اهداف ما به شمار می‌رود.

وی با بیان این که استقبال از جشنواره مجازی هن-19 بسیار خوب بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال از این جشنواره خوب بوده است به طوری که طی این مدت، بالای 200 اثر را در سه بخش نمایشنامه نویسی، داستان کوتاه و بازیگری دریافت کردیم. این آثار در دومرحله از سوی داوران جشنواره مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند که در نهایت 33 اثر برای حضور در بخش نهایی انتخاب شدند. همچنین طی 5 روز از برگزاری جشنواره، جلسات نقد و بررسی آثار برگزار شد.

دبیر نخستین جشنواره مجازی هنر-19 گفت: در 2 ماه گذشته کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی را با حضور چهره‌های سینمایی تلویزیونی از جمله امیرکربلایی زاده، سیروس همتی، اکبر نوری، امیرسرافرازیان، جواد عاطفی و... برگزار کردیم. درمجموع حدود 90 درصد آثار از سوی دانشجویان واحد تهران مرکزی دریافت شد و 10 درصد آثار هم متعلق به دیگر واحدهای دانشگاهی استان تهران بود.

شفیع خواه اضافه کرد: حدود 80 درصد شرکت کنندگان در مقطع کارشناسی، 15 درصد کارشناسی ارشد و 5 درصد نیز دانشجویان مقطع دکتری بودند. همچنین حدود 48 درصد شرکت‌کنندگان را بانوان و 52درصد را آقایان تشکیل می‌دادند.

وی در پایان با اشاره به جوایز نفرات برتر این جشنواره خاطرنشان کرد: ما برای 3 رتبه برتر آقایان و بانوان، جوایز جداگانه درنظرگرفته‌ایم؛ به نفر اول 2.5میلیون تومان، نفر دوم 2 میلیون تومان و به نفر سوم 1.5 میلیون تومان اهدا خواهد شد. همچنین این امکان به داوران داده شده که در هربخش تا دهمین نفر بدون اولویت، تا سقف 500 هزار تومان جایزه دهند./ ایسکانیوز