تاریخ : Wed 12 Aug 2020 - 10:20
کد خبر : 44437
سرویس خبری : ورزش

پایان فصل هیجان‌انگیز

دربی در نیمه‌نهایی جام حذفی

پایان فصل هیجان‌انگیز

بعد از پایان قرعه‌کشی مطابق انتظار نمایندگان پرسپولیس و استقلال به‌صورت غیرمستقیم برای یکدیگر به کری‌خوانی پرداختند تا جذابیت‌های دربی پایتخت در فاصله 10 روز تا شروع این مسابقه آغاز شود.

 به گزارش «فرهیختگان»، یک روز بعد از اینکه استقلال با حذف سپاهان از گردونه رقابت‌های زجواز حضور در بین 4 تیم برتر رقابت‌ها را به‌دست آورد قرعه‌کشی مرحلهز با حضور نمایندگان باشگاه‌های حاضر در این مرحله در روابط عمومی سازمان لیگ انجام شد. با توجه به حضور همزمان سرخابی‌ها در این مرحله از رقابت‌های جام حذفی و احتمال برخورد این دو تیم با یکدیگر، این مراسم از حساسیت بالایی برخوردار بود. در این مراسم که با تاخیر 10 دقیقه‌ای به‌دلیل حضور دیرهنگام نماینده باشگاه استقلال آغاز شد. در ابتدا مشخص شد که تیم پرسپولیس در بازی نیمه‌نهایی قطعا میزبان خواهد بود و تیم استقلال نیز به‌دلیل میزبانی در دو بازی اخیر خود قرار بود که میهمان باشد.

 4 و5 شهریور زمان برگزاری نیمه‌نهایی

در ابتدای این مراسم اعلام شد که بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی مطابق برنامه‌ریزی سازمان لیگ در تاریخ چهارم و پنجم شهریورماه برگزار می‌شود. البته در این مراسم اعلام نشد که فینال رقابت‌ها در چه تاریخی برگزار می‌شود اما طبق صحبت‌ها به نظر می‌رسد نهایتا تا یک هفته بعد از نیمه‌نهایی باید شاهد برگزاری فینال جام حذفی در شیراز و ورزشگاه پارس باشیم. گفتنی است قرار بر این شد که تاریخ دقیق فینال جام حذفی بعد از مشورت با سرمربی تیم‌ملی مشخص و به تیم‌ها اعلام شود چراکه در شهریور ماه تیم ملی کشورمان دو دیدار تدارکاتی را پیش‌رو خواهد داشت.

 رمضانی قرعه دربی را برداشت

در ابتدای مراسم قرعه‌کشی ذوالفقاری، نماینده تراکتور قرعه 2 و افشین پیروانی هم قرعه 4 را برای پرسپولیس برداشت تا مشخص شود این 2 تیم قطعا در مرحله نیمه‌نهایی با یکدیگر مصاف نمی‌کنند.

در ادامه رمضانی، سرپرست تیم استقلال با برداشتن قرعه 3 مشخص کرد که در شهریورماه باید شاهد یک دربی حساس در تهران باشیم که تفاوتش با باقی دربی‌ها این است که نمی‌تواند با مساوی به پایان برسد و باید قطعا برنده داشته باشد. دیدار دیگر مرحله نیمه‌نهایی را هم باید بین تیم‌های تراکتور و نفت مسجدسلیمان شاهد باشیم که در این بازی تیم تبریزی میزبان خواهد بود تا شانسش برای فینالیست شدن بیشتر از قبل باشد.

گفتنی است جدال سرخابی‌ها بعد از 9 سال در جام‌حذفی شکل می‌گیرد و آخرین دیدار را استقلال 3 بر صفر از پرسپولیس در سال 90 برده بود.

 نماینده سرخابی‌ها چه گفتند؟

بعد از پایان قرعه‌کشی مطابق انتظار نمایندگان پرسپولیس و استقلال به‌صورت غیرمستقیم برای یکدیگر به کری‌خوانی پرداختند تا جذابیت‌های دربی پایتخت در فاصله 10 روز تا شروع این مسابقه آغاز شود.

افشین پیروانی، سرپرست سرخ‌ها که نماینده پرسپولیس در این مراسم بود بعد از پایان قرعه‌کشی گفت: «جام حذفی است و هر قرعه‌ای احتمالش است. ما تیم قهرمان هستیم و باید در جام حذفی با تمام قدرت بیاییم. همه تیم‌ها قابل احترام هستند. ان‌شاءالله حق به حق‌دار برسد. و ان‌شاءالله اتفاقات چند وقت اخیر در این بازی نیفتد.» وی درباره اینکه آیا تصور برگزاری این دیدار را می‌کرده گفت: «فرقی نمی‌کند و باید با تمام تیم‌ها آماده بازی باشیم و امیدوارم حق به حق‌دار برسد!»

سعید رمضانی، سرپرست استقلال هم نماینده آبی‌ها بود و بعد از قرعه‌کشی به صحبت‌های پیروانی واکنش نشان داد و گفت: «آقای پیروانی مطلبی را درباره حواشی فرمودند که باید بگویم ما به طور کلی حواشی را دور انداختیم. هرگز دنبال حاشیه نیستیم. به حد کافی حق استقلال خورده شده و این بازی‌های رسانه‌ای هم قشنگ نیست که می‌گویند چند هفته است برای استقلال چنان می‌شود و چنان. کیفیت فوتبال‌مان را اگر در چند هفته گذشته ببینید به این نتیجه می‌رسید که بهترین تیم ایران درحال حاضر استقلال است. این جوسازی‌های رسانه‌ای را هم از الان شروع نکنید. ما کیفیت فوتبال‌مان را در زمین نشان می‌دهیم. به همه تیم‌ها احترام می‌گذاریم و روز دربی هم در زمین فوتبال‌مان را به همه ثابت می‌کنیم.»