تاریخ : Tue 11 Aug 2020 - 10:07
کد خبر : 44388
سرویس خبری : ورزش

اسپانیا دوباره اوج می‌گیرد

انریکه در گفت‌وگو با آس اسپانیا:

اسپانیا دوباره اوج می‌گیرد

سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا تاکید کرد: شک نکنید که تیم ملی دوباره اوج می‌گیرد و بار دیگر در دنیا، فوتبال اسپانیا را به ثبت می‌رسانیم.

  به گزارش «فرهیختگان»، سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا از آخرین تغییر و تحولات در تیم ملی فوتبال این کشور و مشکلاتش با فدراسیون فوتبال گفت و وعده داد تیم ملی اسپانیا دوباره به سطح اول فوتبال جهان بازخواهد گشت. متن اظهارات لوئیس انریکه در گفت‌وگو با آس‌اسپانیا را بخوانید.

      قرار بر این شده بازی‌های ملی پشت‌درهای بسته انجام شود. چه نظری دارید؟

بله متاسفانه همین‌طور است و باید تمام دستورات فیفا و سازمان جهانی بهداشت را مو به مو رعایت کنیم. فوتبال پشت‌درهای بسته؛ این بدترین چیزی است که می‌شود به من گفت، واقعا شرایط بسیار بدی است و امیدوارم این مشکلات در سراسر جهان هرچه سریع‌تر حل شود.

تیم ملی اسپانیا اکنون در چه شرایطی است؟

اوضاع خوب است، البته برای دعوت از چند بازیکن مشکل داشتیم و باید صبر می‌کردیم تا لیگ داخلی و لیگ قهرمانان اروپا تمام شوند، در هرحال اردوی خوبی را تجربه کرده‌ایم و شاید یک بازی تدارکاتی داشته باشیم اما با اوضاع کنونی کمی بعید به نظر می‌رسد و بهتر است به برگزاری منظم اردو اکتفا کنیم. چاره‌ای نیست و باید قانع باشیم، بعضی از تیم‌ها هستند که حتی در حد یک اردوی ساده هم مشکل دارند و به این راحتی توان برگزاری کمپ ملی را ندارند. بنابراین باید با شرایط پیش‌آمده سازگار باشیم.

آیا این صحت دارد که از دل‌بوسکه برای مشورت در کادر فنی استفاده کرده‌اید؟

بله این صحت دارد و برای من یک افتخار است که بگویم مرد بزرگی مثل دل‌بوسکه درکنار تیم ملی است. من با بسیاری از مربیان بزرگ اسپانیا در ارتباط هستم، همه ما عضو خانواده بزرگ فوتبال اسپانیا هستیم. هیچ ایرادی ندارد که بتوانم از این همکاران دلسوز کمک بگیرم. او یک مشاور بزرگ است و فدراسیون فوتبال اسپانیا در جریان تمام مکاتبات رسمی من است و هیچ اتفاقی بدون هماهنگی با فدراسیون فوتبال اسپانیا رخ نمی‌دهد.

گفتید فدراسیون، آیا مشکل قدیمی حل شده است؟

این البته هرگز در حد مشکل نبوده ولی هنوز حل نشده است، فدراسیون فوتبال اسپانیا به من بدهکار است اما مدام به روزی اشاره می‌کنند که من به‌خاطر مشکلات شخصی مجبور به استعفا شدم، مشکل من البته حل نشد اما باید با آن غم سنگین سازگار شوم. بعد از آن دوباره به تیم ملی برگشتم اما حقوق خود را دریافت نکرده‌ام و این برای من عجیب است، فدراسیون فوتبال اسپانیا باید حرفه‌ای باشد.

اسپانیا با آن تیم قدرتمند فاصله گرفته. با انریکه به اوج برمی‌گردد؟

شک نکنید که تیم ملی دوباره اوج می‌گیرد و بار دیگر در دنیا، فوتبال اسپانیا را به ثبت می‌رسانیم.

 *  مترجم:  بابک سرانی‌آذر