تاریخ : Tue 11 Aug 2020 - 10:17
کد خبر : 44387
سرویس خبری : ورزش

مردم سیستان و بلوچستان بیشتر از کرونا نگران نان هستند

حسن رحیمی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: من مبتلا نشده‌ام، تشابه اسمی بوده است

مردم سیستان و بلوچستان بیشتر از کرونا نگران نان هستند

آنجا کرونا مهم نیست یعنی مردم آنقدر مشکل و فقر دارند که به کرونا فکر نمی‌کنند. آنها نان برای خوردن ندارند و نگران کرونا نیستند. وضعیت آن مناطق به هیچ عنوان خوب نیست و مردم با مشکلات فراوانی دست وپنجه نرم می‌کنند.

به مسئولان دولتی امیدی نیست، باید خودمان کمک کنیم

  به گزارش «فرهیختگان»، «حسن رحیمی به کرونا مبتلا شد»؛ این خبری بود که روز گذشته محسن کاوه، مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد اعلام کرد. تشابه اسمی ملی‌پوش کشتی آزاد با حسن رحیمی، پیشکسوت این رشته که در سیستان و بلوچستان درحال امدادرسانی به مردم است، باعث آغاز سیل تماس‌‌ها شد. پیشکسوت کشتی اما در تک‌تک تماس‌‌ها با خوشرویی اعلام می‌کرد مشکلی ندارد و برای حسن رحیمی، ملی‌پوش این رشته آرزوی سلامتی داشت. با این ورزشکار که این روز‌ها در کنار رسول خادم، مهدی طحان، امیر توکلیان، احسان لشگری، سجاد گنج‌زاده، پوریا خادم، بردیا کیارش، کمیل قاسمی، پرویز پرستویی و چند چهره سرشناس ورزشی دیگر سرگرم رفع محرومیت‌‌های سیستان و بلوچستان هستند به بهانه انتشار این خبر، دقایقی با «فرهیختگان» همکلام شد که خلاصه‌ای از آن را در ادامه می‌خوانید.

انتشار خبر ابتلای‌تان به ویروس کرونا، دوستان‌تان را نگران کرد. احتمالا همه آنها با شما تماس گرفته‌اند.

بله، دوستان لطف دارند و تماس گرفتند. البته در خبری که آقای کاوه اعلام کرده بود مشخص بود که حسن رحیمی، ملی‌پوش کشتی مبتلا به ویروس شده اما به‏هرحال خوشحالم که نزد دوستان آبرویی دارم و برایشان مهم است و احوالم را می‌پرسند. امیدوارم حسن رحیمی هم هرچه زودتر بهبود پیدا کند و به تیم ملی بازگردد.

شاید به‌دلیل این است که در این روز‌های حساس هم به سیستان و بلوچستان می‌روید و برای مردم اقلام بهداشتی و غذایی تهیه می‌کنید، بنابراین احتمال ابتلای‌تان بالاست.

بله، به‌هرحال ما وظیفه داریم به مردم‌مان کمک کنیم و در این شرایط، وضعیت بدتر هم شده است.

در سیستان و بلوچستان اوضاع از نظر ابتلا چطور است؟

آنجا کرونا مهم نیست یعنی مردم آنقدر مشکل و فقر دارند که به کرونا فکر نمی‌کنند. آنها نان برای خوردن ندارند و نگران کرونا نیستند. وضعیت آن مناطق به‌هیچ‌عنوان خوب نیست و مردم با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
احتمالا در لیست اقلامی که برای مردم آنجا درنظر گرفته‌اید ماسک و دستکش هم هست. چه کالا‌های دیگری به مردم می‌دهید؟

ما توزیع غذا و لباس داریم که این روز‌ها اقلام بهداشتی را هم به آنها اضافه کرده‌ایم. البته متاسفانه مردم مناطق محروم از دستکش و ماسک استفاده نمی‌کنند اما ما برای آنها تهیه می‌کنیم و به‌همراه محلول ضدعفونی تقدیم‌شان می‌کنیم.

چرا استفاده نمی‌کنند؟

به‌هر حال همان‌طور که قبلا هم گفتم وضعیت آنجا نرمال نیست و مردم آنقدر دچار فقر هستند که به این بیماری کمترین توجه را دارند. البته بحث فرهنگی هم در برخی نقاط وجود دارد مثلا ما برای بسیاری از مردم برخی روستا‌ها کفش تهیه کرده‌ایم اما آنها ترجیح می‌دهند پابرهنه باشند. این فرهنگ در مردم آن مناطق جا افتاده و نمی‌توان کاری برای آن کرد. باید صبوری کنیم و به‌مرور زمان، مشکلات را مرتفع کنیم.

هنوز هفته‌ای یک‌بار به سیستان و بلوچستان می‌روید؟

هفته‌ای دو بار به چابهار می‌روم و تمام فکر و ذکرم مردم سیستان و بلوچستان هستند. در این راه دوستان هم کنارمان هستند و کمک‌مان می‌کنند. واقعا این مسئولیت اجتماعی برای همه ماست و خوشحالم که در کنار ورزشکاران و چهره‌‌های هنری برای شادی مردم می‌جنگیم.

از سیستان و بلوچستان فاصله بگیریم، فکر می‌کنید با وضعیت فعلی چه زمانی می‌توان امیدوار بود که دوباره مسابقات کشتی از سرگرفته شود؟

من مدت‌هاست از کشتی بی‌خبرم و سراغش نرفتم. درحال‌حاضر دغدغه‌ام سیستان و بلوچستان است و به کشتی فکر نمی‌کنم بنابراین با وجود اینکه امیدوارم شرایط برای کشتی بهتر شود اما حقیقتش را بخواهید ترجیح می‌دهم درباره سیستان و بلوچستان صحبت کنم. من که دیگر کشتی نمی‌توانم بگیرم و در زمینه مربیگری باید فعالیت کنم. بااین‌حال شرایط حاد است و فعلا هدف فقط باید کمک به مردم باشد.

دور شدن از ورزش حرفه‌ای محبوب‌تان دشوار نیست؟

سخت است اما باید کنار مردم بود. به مسئولان دولتی امیدی نیست، قهرمان‌‌های ما باید بیایند و این روز‌ها را در کنار مردم سپری کنند. باید همه دست در دست هم بدهیم تا این کرونای لعنتی از بین برود.

 * نویسنده: محمد آقایی‌فرد، روزنامه‌نگار