تاریخ : Sun 09 Aug 2020 - 11:28
کد خبر : 44265
سرویس خبری : جامعه

هدف‌گذاری هزار میلیاردی برای موج دوم رزمایش همدلی

فاز دوم کمپین کمک‌های مومنانه از عید غدیر کلید خورد

هدف‌گذاری هزار میلیاردی برای موج دوم رزمایش همدلی

با توجه به این فرمایشات و کارنامه خوبی که مردم در کمپین ایران همدل یک از خود به جای گذاشتند، انتظار می‌رود که در ایران‌همدل دو نیز اتفاقات خوبی بیفتد و دستگیری‌های خوبی از قشر کمتربرخوردار و مستضعف انجام شود.

  به گزارش «فرهیختگان»، بعد از حرکت بزرگ و ماندگار کمک‌های مردمی درجریان کمپین بزرگ ایران‌همدل یک و ثبت بزرگ‌ترین  کمپین مردمی بعد از انقلاب و بعد از سخنان اخیر مقام‌معظم‌رهبری برای کمک‌های مردم در ایام اعیاد قربان و غدیر و همچنین ماه محرم، ایران‌همدل دو نیز از روز عید غدیر فعالیت خود را آغاز کرد. به‌هرحال همه می‌دانیم که وضعیت مردم خصوصا طبقات کمتربرخوردار در شرایط کرونایی بیش از پیش سخت و بغرنج شده است. برای عبور از این گردنه سخت و برداشته شدن ولو اندک باری از دوش مردم طبقات مستضعف درکنار اقدامات دولتی و نهادهای حاکمیتی خود مردم نیز باید مثل همیشه پای در میان بگذارند و به یاری یکدیگر بیایند.

 مقام‌معظم‌رهبری در روز عید غدیر در رابطه با این مساله فرمودند: «عده‌ای از مردم در این حوادث بِه‌جِد آسیب دیدند؛ البته برای اغلب مردم از لحاظ کسب و کار و درآمد و زندگی و مانند اینها مشکلاتی پیدا شد لکن همه دچار آسیب‌های جدی نشدند؛ اما یک عده‌ای واقعا دچار آسیب‌های جدی شدند و مشکلات فراوانی برایشان پیش آمد. این را باید جبران کرد؛ چه کسی جبران کند؟ مردم. نمی‌شود همه‌ بار را بر دوش دولت گذاشت؛ البته مسئولان دولتی و شبه‌دولتی وظایفی دارند که باید انجام بدهند و انجام هم می‌دهند. ما مطلعیم که دارند کار می‌کنند لکن اینها کافی نیست و بایستی عموم مردم همچنان‌که در آن جریان اولِ کمک مومنانه در آستانه‌ ماه رمضان وارد شدند و به معنای واقعی کلمه کمک کردند، باز هم همین [کار] انجام بگیرد. این «تسابق الی ‌الخیرات» است.

ما در قرآن چندجا داریم که «یُسارِعُونَ فِی الْخَیْرات»؛ یا «یُسارِعُونَ فِی‌الْخَیْراتِ وَ أُولئِکَ مِنَ الصَّالِحینَ». یک‌جا [دارد] «أُولئِکَ یُسارِعُونَ فِی‌الْخَیْراتِ وَ همْ لَها سابِقُونَ»؛ چندجا [دارد] «فَاستَبِقُوا الخَیرات»، یعنی مسابقه گذاشتن که قرآن به معنای واقعی کلمه به ما می‌گوید در کار خیر و کمک‌های مومنانه مسابقه بگذارید؛ یعنی سعی کنید شما جلوتر از دیگران حرکت کنید و [پیش] بروید و این کار به نظر من مهم است؛ حتی این اطعام‌های محرم را هم که در آن ایام بعضی از هیئات، بعضی از مردم که توانایی‌هایی دارند و نذری و اطعام و مانند اینها درست می‌کنند، می‌شود به این شکل کمک مومنانه به خانواده‌ها و به شکل کاملا پاکیزه و دور از مشکل سرایت [بیماری] و مانند این حرف‌ها انجام داد. انقلابیگری به معنای واقعی کلمه اینهاست؛ یعنی اینها جزء مسائل قطعی انقلابیگری است. انقلابیگری با زبان نیست، با عمل است؛ عمل جلوتر از زبان بایستی انسان را راه ببرد؛ و واقعا کسانی که در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند، کار انقلابی انجام می‌دهند و این [کارها] انقلابیگری است. البته بعضی هم ممکن است که آمادگی نداشته باشند؛ یعنی اینجور نیست که همه بتوانند کارهای برجسته‌ای در این زمینه انجام بدهند، لکن وقتی که می‌بینند یک کسانی در آن صفوف مقدم با پیشتازی و علاقه و شوق حرکت می‌کنند، اینها هم به شوق می‌آیند و بالاخره در بین صفوف یک جایی برای خودشان پیدا می‌کنند و آنها هم وارد این میدان می‌شوند.» با توجه به این فرمایشات و کارنامه خوبی که مردم در کمپین ایران همدل یک از خود به جای گذاشتند، انتظار می‌رود که در ایران‌همدل دو نیز اتفاقات خوبی بیفتد و دستگیری‌های خوبی از قشر کمتربرخوردار و مستضعف انجام شود. در ادامه به کارنامه ایران‌همدل یک و چشم‌انداز ایران‌همدل دو اشاره می‌کنیم.

شما هموطنان عزیز می‌توانید از طریق روش‌های زیر در پویش ایران همدل شرکت کنید:

* همراه اول با کد دستوری #۱۴۴۱۱۰*     -       ایرانسل با کد دستوری #۱۴۴۱* 
* کمیته امداد با واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۰۰۰
* آسان پرداخت با مراجعه به اپلیکیشن «آپ»
*  جمعیت امام‌ رضایی‌ها با کد دستوری #۸۸۸۷۸۰