تاریخ : Sat 01 Aug 2020 - 09:10
کد خبر : 43962
سرویس خبری : سیاست

علیه ائتلاف، تحریف و تحریم

رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی عید قربان نکات مهمی درباره مسائل روز گفتند

علیه ائتلاف، تحریف و تحریم

من به شما بگویم که اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد؛ زیرا که عرصه، عرصه جنگ اراده‌ها است؛ وقتی جریان تحریف شکست خورد و اراده ملّت ایران همچنان قوی و مستحکم باقی ماند، قطعاً بر اراده دشمن فائق می‌آید و پیروز خواهد شد.

  به گزارش «فرهیختگان»، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح جمعه به‌مناسبت عید سعید قربان، در سخنرانی زنده تلویزیونی با ملت ایران سخن گفتند. رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی تلویزیونی نکات مهمی درباره مسائل روز مطرح کردند از بحث تحریم و جریان تحریف تا برجام و مراسم محرم و مسائل مهم اقتصادی. پرونده ویژه «فرهیختگان» در این خصوص را در ادامه بخوانید:

 

رامین مهمانپرست درگفت‌وگو با «فرهیختگان»:
جریان تحریف به امید مذاکره اقتصاد کشور را رها کرده است

وقتی طرف مقابل احساس کند تمایل به کنار آمدن داریم و آن اقداماتی که علیه ما در تحریم انجام داده اثرگذار بوده، اقدامات بیشتری را در همان مسیر انجام می‌دهد، چراکه به نتیجه می‌رسند که توانسته‌اند ما را تحت‌فشار قرار دهند و به سمت مذاکره و دادن امتیاز نزدیک کنند. این جریانی است که متاسفانه در کشور وجود دارد و امیدواریم هرچه سریع‌تر به اشتباه بودن این طرز تفکر پی ببرند و جریان خودباور با ایمان به توانایی داخلی در کشور حاکم شود. (لینک)

 

گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مجید شاکری، پژوهشگر اقتصادی و استاد دانشگاه

حکمرانی بر زمین، جایگزین حکمرانی بر نفت

ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت زمین، ارزش‏افزوده بالایی در اقتصاد خلق کنیم. وقتی به زمین نگاه کنیم می‌فهمیم که از زمین می‌توانیم به‏عنوان یک متغیر در عرضه دارایی سرمایه‌ای استفاده کنیم هم از زاویه ارزش‏افزوده به‏دلیل کاری که روی زمین انجام می‌شود و امکان یک تغییر ارزشگذاری بازاری که در زمین پیدا می‌کند، آن را به‌عنوان یک جایگزین برای خلأ افزوده در اقتصاد استفاده کنیم. (لینک)

 

ناصر ایمانی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

دوقطبی‌سازی کاذب در انتخابات‌ها یکی از ابزارهای جریان تحریف است

آیا جریان تحریف در سال 92 به اندازه‌ای بود که بتواند برای ایران رئیس‌جمهور تعیین کند؟ اگر این امر را بپذیریم، تبعات دیگر را نیز باید بپذیریم؛ به این معنا که در داخل هیچ نیرویی این میزان موثر نیست که خارج می‌تواند برای ایران رئیس‌جمهور تعیین کند. (لینک)

 

علیرضا شیخ‌عطار، سفیر سابق ایران در آلمان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

 می‌خواهند دموکرات‌‌ها را بزک کنند  جریان تحریف به جنگ گفتمان امام آمده است

  بزک کردن دموکرات‌‌ها توسط جریان اصلاح‌طلبی و احمدی‌نژادی مصداق تحریف است یعنی درواقع واقعیت‌‌های تئوریک نظام سلطه و به‌خصوص آمریکا را جوری نشان می‌دهند که انگار در آن مرکز سلطه دو نوع سلیقه و نگاه وجود دارد که یکی انسانی‌تر و معتقد به همکاری با جهانیان است و دیگری معتقد به زورگویی است. این اشتباه است و اگر کسی کمی مطالعه سیاسی داشته باشد می‌فهمد این حرف نادرست است. (لینک)

 

حسن بهشتی‌پور پیشینه جریان تحریف در ایران را بررسی کرد

اولین کنش این جریان اتکا به خارجی‌ها برای کسب «استقلال» بود

جریان اصلاح‌طلب و جریان آقای احمدی‌نژاد نمی‌توانند روی انتخابات آمریکا تاثیرگذار باشند و مولفه‌های تاثیر‌گذاری روی انتخاب رئیس‌جمهور آمریکا خارج از این کشور نیست. آمریکایی‌ها اخیرا در دوره ترامپ است که اصرار دارند بگویند روسیه و چین مداخله کرده است که این حرف عموما برای بازارگرمی است.این جریان سعی دارد به‌نوعی آمریکا را در داخل کشور بزک کند. (لینک)

 

متن کامل بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید قربان:

برای شکست تحریم، باید خط تحریف شکست بخورد

به موازات تحریم - این را درست توجّه کنید - یک جریان تحریف هم هست؛ در کنارش یک جریان تحریف هست؛ تحریف حقایق، واژگون نشان دادن واقعیّات؛ چه واقعیّات کشور ما، چه واقعیّات مرتبط با کشور ما؛ این هم یکی از کارهایی است که آنها انجام می‌دهند. من به شما بگویم که اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد؛ زیرا که عرصه، عرصه جنگ اراده‌ها است؛ وقتی جریان تحریف شکست خورد و اراده ملّت ایران همچنان قوی و مستحکم باقی ماند، قطعاً بر اراده دشمن فائق می‌آید و پیروز خواهد شد. (لینک)