تاریخ : Sat 01 Aug 2020 - 10:10
کد خبر : 43948
سرویس خبری : ورزش

می‌خواهیم پرسپولیس را هم شکست دهیم

مدیر تیم نساجی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

می‌خواهیم پرسپولیس را هم شکست دهیم

در این مدت ثابت کردیم با وجود اینکه از خیلی جهات صدمه دیدیم ولی توانایی‌های خوبی داریم. قطعا می‌خواهیم این روند رو به رشد را ادامه دهیم. برای بازی با تیم پرسپولیس آماده می‌شویم و می‌خواهیم با کسب پیروزی دیگر، مردم قائمشهر و مازندران را خوشحال کنیم.

نکونام نساجی را لیگ برتری کرد، در قائمشهر به او توهین نمی‌کنند/ در 6 بازی اخیر به اندازه صدرنشین امتیاز گرفتیم

  به گزارش «فرهیختگان»، تیم نساجی مازندران از زمان روی کار آمدن محمود فکری به ثبات رسیده و از بازی با تیم ماشین‌سازی در هفته بیستم لیگ برتر تاکنون شکستی را تجربه نکرده است. این نباختن‌ها وقتی قابل‌تامل و تحسین‌برانگیز می‌شود که به رقابت‌های اخیر این تیم نگاهی می‌اندازیم. بازی‌های سخت با تیم‌های نیمه‌بالای جدول که هرکدام ‌انگیزه‌های زیادی برای برنده شدن و کسب سهمیه آسیا دارند و همین مساله کار تیم نساجی را تحسین‌برانگیز می‌کند. آنها استقلال را متوقف کردند، فولاد را شکست دادند و امشب هم باید از پرسپولیس که قهرمانی‌اش مسجل شده میزبانی کنند. در این بین علاوه‌بر تلاش کادر فنی، بازیکنان و برخی عوامل این تیم نباید از نقش پررنگ مدیر تیم فوتبال نساجی غافل شد؛ مدیر متملکی که بخشی از بار مسئولیت خدمات و هزینه‌های لجستیک باشگاه نساجی روی دوش اوست. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با ایزد سیف‌الله‌پور را در ادامه می‌خوانید.

پیروزی مقابل تیم مدعی فولاد آن هم در دقیقه 95 بازی چه طعمی دارد؟

این پیروزی بسیار شیرین و دلچسب بود. چون در اوج ناامیدی و در شرایطی که همه منتظر سوت پایان بازی بودند به دست آمد. اعضای تیم ما با این کار نشان دادند قدر همه لحظات بازی را تا آخرین دقیقه می‌دانند. از این‌رو پیروزی مقابل تیم فولاد را به همه هواداران تیم نساجی تقدیم می‌کنم. ما تنها تیم بدون شکست بعد از کرونا هستیم، این یعنی عملکرد خوب و رو به رشدی داشتیم. اگر این 6 بازی ما را حساب کنیم، میانگین هر بازی دو امتیاز نشان می‌دهد درکنار تیم پرسپولیس بیشترین امتیاز را تیم ما گرفته است.

به نظر می‌رسید خود را برای پذیرفتن تساوی در این بازی آماده کرده بودید؟

چون بازی به تعویق افتاده بود بسیار حساس بود و از طرفی نکونام قبلا در این تیم بود و‌ انگیزه‌هایی داشت تا دست پر از قائمشهر برود. از این‌رو با همه قوا به میدان آمد. ما در 20 روز گذشته 4 بازی انجام دادیم، درحالی که آنها استراحت بیشتری داشتند و فقط دو بازی برگزار کرده بودند. یعنی هر 5 روز یک بازی چون در تهران تمرین می‌کنیم حتی در بازی‌های خانگی نیز میهمان هستیم و همیشه در سفر بودیم. بعد از بازی مقابل تیم استقلال فرصتی برای ریکاوری نداشتیم. دو بازیکن خوب خود به نام محمد میری و شجاعی را از دست دادیم، این فشردگی روی بازیکنان تاثیر می‌گذارد ولی‌ انگیزه بازیکنان تیم اجازه نداد به تساوی قانع شویم.

البته از قضاوت داور هم خیلی انتقاد شد!

اکرمی یک داور بین‌المللی است. بعد از فغانی همه نگاه‌ها روی بیژن حیدری، موعود بنیادی‌فر و اکرمی است. به کوبل داوری و نظارتی بازی نگاه کنید، کمک‌داور این بازی منصوری بود. او داور جام جهانی است. خودش یک مدرس داوری محسوب می‌شود. پس نمی‌شود به بحث داوری ایراد گرفت. ممکن است در همه جای دنیا داوری با اشتباهاتی همراه باشد ولی به این شکل اعتراض نمی‌کنند. وقتی این داور الیت است چنین حرف‌هایی درموردش درست نیست. از طرفی وقتی اکرمی در پخش زنده درحال قضاوت است، اعتبار خود را زیرسوال نمی‌برد.

به هرحال داور از استان همسایه شما بود شاید به همین دلیل شبهه به وجود آمده است.

این بهانه دیگر واقعا جالب است! چطور ما با تیم‌های تهرانی بازی داریم به‌عنوان تیمی شهرستانی به داوران تهرانی اعتراض نمی‌کنیم ولی دیگران باید به داور گرگانی برای بازی یک تیم مازندرانی اعتراض کنند. دوره این حرف‌ها تمام شده است که بگوییم داور این شهر را برای این شهر و داور آن شهر را برای آن شهر نگذارید. داور بسیار خوب قضاوت کرد. اگر قاطعانه برخورد کرده و یکی، دو نفر را اخراج کرده باید انگ همسایگی به او بزنیم. استان همسایه چه ربطی به استان ما دارد. ما در استان مازندرانیم و او از استان گلستان است. حداقل 20 سال است که این دو استان از هم جدا شدند.

فولادی‌ها ادعا کردند شما حتی به محوطه جریمه تیم آنها نزدیک نشدید. چه دفاعی برای این ادعا دارید؟

ا قبول داریم بازی سختی برای ما بود. ارزش ریالی خرید بازیکنان فولاد خیلی بالاست. فکر می‌کنم فقط خط دفاعی این تیم برابری می‌کند با کل تیم ما ولی بازیکنان و کادر فنی تیم ما فعل خواستن را صرف کردند. ما با کمبود بازیکن روبه‌رو بودیم. دو غایب داشتیم و دهقان مصدوم را هم به میدان فرستادیم و مجبور به تعویض اجباری او شدیم. از طرفی این بازیکن را تا پایان فصل از دست دادیم. چون به حد کافی بازیکن نداشتیم مجبور به این کار شدیم. مشخص است که رقابت برابر نبود.

پس قبول دارید از آنها ضعیف‌تر بودید؟

بازی با این تفاوت فاحش در قیمت بازیکنان انجام شد. با این هزینه‌ها و سرمایه‌های هنگفتی که تیم فولاد دارد باید هم با این رفتار‌ها شکست خود را توجیه و کمرنگ کند. فکر نمی‌کنم هیچ‌چیز از ارزش تیم ما کم کند. فوتبال 90 دقیقه و گاهی بیشتر است. تیم ما از دقیقه 70 به بعد تازه راه افتاد، درحالی که حریف از زمانی که گل زد شروع به وقت‌کشی کرد. باید پیش‌بینی می‌کردند ممکن است ورق برگردد و دیدید که همین‌طور هم شد. بعد از اینکه گل خوردیم دیگر فولاد به نیمه زمین ما نزدیک نشد. از دقیقه 75 کلا بازی یک‌طرفه شد و چون فولادی‌ها از نظر بدنی کم آورد صاحب توپ و میدان شدیم. در نتیجه موفق شدیم از فرصت‌ها استفاده کنیم و نتیجه را به نفع خود تغییر دادیم.

نکونام گفته به او توهین شده است. قبول دارید؟

من 8 ماه است به‌عنوان مدیر این تیم در قائمشهر هستم. ما هم مثل همه تیم‌ها تماشاگر نداشتیم و برخی مردم از خانه‌های اطراف ورزشگاه بازی را می‌دیدند که مسئولیت‌شان با تیم ما نیست. از طرفی نکونام سرد و گرم چشیده است و همه مردم او را دوست دارند. او برای نساجی زحمت کشید و این تیم را به لیگ برتر آورد. بعید می‌دانم مردم قائمشهر چنان مردمی باشند که بخواهند با توجه به زحماتی که نکونام کشیده به او توهین کنند. خودش هم این مساله را می‌داند.

ظاهرا تماشاگران خارج از ورزشگاه خیلی دردسر درست کردند!

از مسئولان برگزاری مسابقه گله دارم. روز قبل از مسابقه در جلسه اعلام کردند تماشاگرانی که روی ساختمان باشند به ما ربطی ندارد. ولی بین دو نیمه دیدم تماشاگران را متفرق کردند. سوالم این است نماینده فدراسیون املاک اطراف ورزشگاه را بررسی کرده است که می‌داند فلان ملک متعلق به تربیت‌بدنی است و خواسته تماشاگران را متفرق کند؟ چرا باید آن تماشاگری که از منزل خود بازی را تماشا می‌کند متفرق شود؟ این برد را به همه هوادارانی که بعد از بازی بیرون ورزشگاه حضور داشتند و بعد از بازی تا ساعت‌ها در خیابان‌های قائمشهر پایکوبی کردند، تبریک می‌گویم.

می‌توانید به روند موفقیت‌تان در بازی با تیم پرسپولیس ادامه دهید؟

در این مدت ثابت کردیم با وجود اینکه از خیلی جهات صدمه دیدیم ولی توانایی‌های خوبی داریم. قطعا می‌خواهیم این روند رو به رشد را ادامه دهیم. برای بازی با تیم پرسپولیس آماده می‌شویم و می‌خواهیم با کسب پیروزی دیگر، مردم قائمشهر و مازندران را خوشحال کنیم.

 * نویسنده :  نیلوفر مژدهی،روزنامه‌نگار