تاریخ : Wed 29 Jul 2020 - 06:20
کد خبر : 43823
سرویس خبری : ورزش

قولی برای قهرمانی گیتی‌پسند نداده‌ام/ هر تیمی بهتر بازیکن بگیرد برنده است

شمسایی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

قولی برای قهرمانی گیتی‌پسند نداده‌ام/ هر تیمی بهتر بازیکن بگیرد برنده است

گیتی‌پسند از روزی که تشکیل شده همیشه عناوین اول تا سوم را داشته است. همه مربیان خوب و سطح بالا از شمس گرفته تا لک، خوراکچی، ناظم‌الشریعه و... همه در این تیم کار کرده‌اند. گیتی‌پسند قهرمانی آسیا را هم در کارنامه دارد، اما من اصلا از نظر حرفه‌ای قول قهرمانی نداده‌ام،

  به گزارش «فرهیختگان»، وحید شمسایی بعد از دوسال غیبت دوباره بازگشته و می‌خواهد به‌عنوان مربی بازیکن در لیگ برتر فوتسال فعالیت کند. او یکشنبه قرارداد جدیدی با گیتی‌پسند به امضا رساند تا جایگزین حمید بی‌غم شود و حالا مدیران تیم اصفهانی امیدوارند که با ستاره فوتسال ایران بتوانند بعد از چندسال دوباره قهرمان ایران شوند و بالاتر از مس سونگون قرار بگیرند. ملی‌پوش اسبق ایران که فعلا مجید رئیسی و حمید مشیری را به‌عنوان دستیارانش انتخاب کرده، سابقه قهرمان کردن تیم‌هایی مثل تاسیسات دریایی و دبیری را دارد و بعید نیست که با تیم قدرتمند گیتی‌پسند هم قهرمانی را تجربه کند، هرچند خودش تاکید کرده که قول قهرمانی نداده است. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با شمسایی را در ادامه می‌خوانید.

از روند مذاکره و قرارداد با گیتی‌پسند بگویید، چطور شد به این تیم آمدید؟

باشگاه گیتی‌پسند به‌خاطر معیارها و مواردی که مدنظرم بود، همخوانی داشت. گیتی‌پسند تیم باسابقه‌ای بوده و بارها عنوان قهرمانی را به‌دست آورده است. من خودم زمانی که در این تیم بازی می‌کردم هم قهرمان لیگ شدیم. باشگاه مدیر و مالک خوبی دارد، ما به‌نتیجه کامل رسیدیم و همین باعث شد من قرارداد امضا کنم. در مرحله بعدی هم قرارداد مربیان و بازیکنان را امضا می‌کنیم.

پروسه مذاکره و امضای قرارداد شما چقدر زمان برد؟

ما دوجلسه در تهران داشتیم و یک‌جلسه در اصفهان، درمجموع این جلسات 15 ساعت طول کشید. تبادل‌نظر صورت گرفت و درمورد جزئیات صحبت کردیم. همان‌چیزی که مدنظر ما بود، انجام شد. تلاش گیتی‌پسند این است به هرچه می‌خواهیم برسیم.

با کدام بازیکنان وارد مذاکره شده‌اید؟

ما از چهارشنبه و پنجشنبه برنامه‌ها را آغاز می‌کنیم و هرزمانی سازمان لیگ برنامه را اعلام کند، تمرینات هم شروع خواهد شد. گیتی‌پسند از نظر مالی مشکلی ندارد، اما مس سونگون که فصل قبل هم قهرمان شد شرایط مالی بهتر از ما دارد، به‌همین‌دلیل توانایی جذب بازیکن در این تیم بیشتر است. من لیست بازیکنان مدنظرم را به باشگاه داده‌ام. اگر نقل‌وانتقالات درست انجام شود، شانس خوبی خواهیم داشت. درواقع هرتیمی در این معامله بازیکن بهتری بگیرد، برنده است.

اعلام نمی‌کنید کدام بازیکنان مدنظر شما هستند؟

مس سونگون چند بازیکن ملی‌پوش گرفته، اما درخصوص تیم باید بگویم لیست ورودی را داده‌ام، اجازه دهید محفوظ باشد. ما لیست خروجی نداریم، فقط یک بازیکن به مس رفت و یک بازیکن هم در عراق بازی می‌کند.

در این بحران کرونا، حمایت اسپانسرها را در لیگ فوتسال چطور می‌بینید؟

اولین چیزی که می‌خواهم این است که مردم در سلامتی کامل باشند. ما همچنان درگیر این بیماری هستیم. اگرچه ورزش شروع به کار کرده، اما در همه‌جای دنیا بدون تماشاگر بوده است. من همیشه گفته‌ام اگر گیتی‌پسند و مس سونگون از لیگ کنار بکشند، منبع قدرت لیگ از بین می‌رود. گیتی‌پسند خصوصی است و کسانی که حمایت می‌کنند عاشق ورزش و فوتسال هستند. از مس سونگون هم تشکر می‌کنم، این باشگاه دولتی است. من هم در بخش خصوصی بودم هم دولتی، در بخش خصوص حمایت سخت‌تر است. فقط عشق است که باعث حمایت می‌شود. گیتی‌پسند حتی پشتوانه‌سازی هم کرده تا با جذب جوانان بومی آینده فوتسال را تضمین کند.

قولی برای کسب سکو به گیتی‌پسند داده‌اید؟

گیتی‌پسند از روزی که تشکیل شده همیشه عناوین اول تا سوم را داشته است. همه مربیان خوب و سطح بالا از شمس گرفته تا لک، خوراکچی، ناظم‌الشریعه و... همه در این تیم کار کرده‌اند. گیتی‌پسند قهرمانی آسیا را هم در کارنامه دارد، اما من اصلا از نظر حرفه‌ای قول قهرمانی نداده‌ام، البته تلاش می‌کنم به موفقیت برسیم. من تجربیات خودم را در اختیار تیم می‌گذارم و برای نتیجه بهتر تلاش می‌کنیم.

به‌عنوان آخرین سوال نظرتان درباره فوتسال بانوان و عدم پرداخت پاداش قهرمانی آنها بعد از چندسال چیست؟

اگر حرفی می‌زنم از سر دلسوزی است. بارها در این خصوص صحبت کرده‌ام، اما در اینجا فقط می‌خواهم بگویم از بانوان محترم که در این فضای بسیار سخت و کمبود مسائل مالی کار می‌کنند، تشکر می‌کنم. آنها برای من و همه مردم ایران قابل احترام هستند. خطاب به آنها می‌گویم خدا قوت، دست از تلاش برندارید. امیدوارم مسئولان قدر شما را بدانند.

 * نویسنده: بهاره محمدی، روزنامه‌نگار