تاریخ : Tue 28 Jul 2020 - 10:10
کد خبر : 43793
سرویس خبری : جامعه

مدارکی داریم که نشان می‌دهد قبلا هم از این کارها شده است!/ متولیان سندسازی می‌کنند

واکنش نماینده مردم ساری به ماجرای وقف 5600 هکتار از جنگل‌های منطقه آق‌مشهد:

مدارکی داریم که نشان می‌دهد قبلا هم از این کارها شده است!/ متولیان سندسازی می‌کنند

در حوزه قوانین خارج از قواعد متولیان مستند‌سازی می‌کنند و می‌گویند من صاحب فلان جا هستم. جنگل‌های آق‌مشهد اولین و آخرین مورد نیست. این ماجرا به‌خاطر وسعت زیادی که دارد حساسیت آن بالاتر است. مدارکی داریم که نشان می‌دهد قبلا هم چنین اتفاقی افتاده است.

  به گزارش «فرهیختگان»، علی بابایی‌کارنامی، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با ماجرای وقف و تعیین مالکیت برای 5 هزار و 600 هکتار از جنگل‌های منطقه آق‌مشهد در استان مازندران به «فرهیختگان» گفت: «هماهنگی‌هایی در ارتباط با این منطقه از طرف اوقاف باید انجام شود. کارهای نظارتی هم وجود دارد. البته اشکال در این کار زیاد است ولی ما هم در مرحله بررسی هستیم. یعنی بخشی از مردم اطلاعات را در اختیار قرار دادند و ما در حال بررسی هستیم و نیاز است اطلاعات بیشتری به‌دست آوریم. این اتفاق اخیر هم قطعی نیست و در حال پیگیری است. اسناد و مدارکی به قوه قضائیه ارسال شده و ان‌شاءالله به این امر ورود پیدا می‌کند و آن را فیصله می‌دهد. ما هم دنبال این هستیم که این اتفاق رخ ندهد.

وی ادامه داد: در بحث تولیت و اوقاف در استان همیشه بحث داریم. مستندسازی‌هایی می‌شود و اتفاقاتی می‌افتد که خیلی طبیعی نیست. در همین ماجرای جنگل خود اوقاف هم مدعی است. خودشان سندسازی می‌کنند. در حوزه قوانین خارج از قواعد متولیان مستند‌سازی می‌کنند و می‌گویند من صاحب فلان جا هستم. برای گرفتن چنین جاهایی اقدامات زیادی شده است و جنگل‌های آق‌مشهد اولین و آخرین مورد نیست. این ماجرا به‌خاطر وسعت زیادی که دارد حساسیت آن بالاتر است.

بابایی‌کارنامی گفت: مدارکی داریم که نشان می‌دهد قبلا هم چنین اتفاقی افتاده است. البته با ورود دستگاه نظارتی حل و فصل شده است. در اینجا هم روزهای اخیر تعدادی از اهالی روستا مراجعه کردند و ما هم در حال بررسی هستیم تا به ما جواب بدهند و هر چه در کشور اتفاق می‌افتد باید براساس واقعیت و حقیقت قانون باشد و نباید خارج از قاعده باشد و این تفکرات خارج از قواعد اتفاق نیفتد. ان‌شاءالله پیگیری می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم حق کسی ضایع شود.»