تاریخ : Tue 28 Jul 2020 - 09:40
کد خبر : 43780
سرویس خبری : ورزش

سرخابی‌های تهران با پول نفت خوزستان بزرگ شدند

مدیر تیم نفت مسجدسلیمان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

سرخابی‌های تهران با پول نفت خوزستان بزرگ شدند

تیم‌های استقلال و پرسپولیس که سوژه و خوراک اصلی برنامه‌های ورزشی هستند چطور هزینه می‌کنند. پول‌های هنگفتی که برای این تیم‌ها هزینه می‌شود از کجا می‌آید؟ این بودجه‌های میلیاردی از سرمایه‌های کشور است، از نفت خوزستان است،

قبل از بازی به بازیکنان چک دادیم

  به گزارش «فرهیختگان»، نفت مسجدسلیمان پس از 151 روز شکست خورد و شکسته شدن نوار پیروزی‌های این تیم با قهرمانی پرسپولیس همراه شد. با این حال این بازی به‌جز قهرمانی و داستان‌هایش حواشی دیگری هم داشت. مشکلات مالی باعث شد نفتی‌ها چک‌های باشگاه را پس بدهند و از دریافت مبلغ قراردادی که تاریخش را قبول نداشتند، سر باز زدند. این برخورد بازیکنان تیم نفت مسجدسلیمان نمایندگان این شهر را به رختکن تیم کشاند. با این حال مدیر تیم نفت مسجدسلیمان مدعی است مشکلات رو به پایان است. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سروش صالحی‌پور را در ادامه می‌خوانید.

بازیکنان‌تان به پرداختی‌ها اعتراض داشتند؟

ابتدا چک‌هایی 12 درصدی به بازیکنان داده شده بود. چهارشنبه هفته قبل شخصا چک‌ها را جمع کردم و به باشگاه‌ها تحویل دادم و روز پنجشنبه و ساعت 11 قبل از بازی با تیم پرسپولیس، چک‌های جدید با مبلغ 20 درصد از قرارداد بازیکنان و اعضای تیم را به آنها تحویل دادم. به این ترتیب سقف دریافتی بازیکنان ما به 80 درصد رسید. قبلا دریافتی بازیکنان 60 درصد بود، ولی حالا افزایش داشت. برخی بازیکنان که نیم‌فصل جذب تیم شده بودند 50 درصد گرفته بودند. در پرداختی جدید این اختلاف پرداختی برطرف شد و حالا کلیه بازیکنان و کادرفنی و اجرایی به 80 درصد رسیدند.

چک‌های جدید نقد شد و یا آنها هم مدت‌دار است؟

هنوز پولی به بازیکنان پرداخت نشده است. تاریخ این چک‌ها مربوط به 28 مرداد است. ناصری، نماینده مجلس قول‌هایی داده است که امیدواریم با کمک نصیریان دوست مدیرعامل باشگاه مشکلات حل شود. این نماینده مجلس روز بازی با تیم پرسپولیس در رختکن حاضر شد و از حل مشکلات خبر داد. اعضای هیات مدیره نیز خیلی تلاش کردند این چک‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن نقد شود. فعلا با کمک هزینه‌های شخصی برخی مشکلات مالی را حل کردیم، ولی اگر پولی که قولش را دادند به‌حساب باشگاه واریز شود، هم می‌توانیم چک بازیکنان را نقد کنیم و هم بخشی از بدهی‌ها و مشکلات مالی را برطرف کنیم.

گویا وزارت نفت راهکاری برای حل مشکلات تیم‌های نفتی پیدا کرده و صحبت از کمک مالی به این باشگاه‌هاست؟

محمدی، مدیرعامل مناطق نفتی جنوب چندی قبل دستور داد امکاناتی نظیر خوابگاه، ورزشگاه و حتی تغذیه بازیکنان برطرف شود. این امکانات تا پایان چهار بازی باقی‌مانده پا برجاست، ولی جز این چیزی درمورد کمک مالی به باشگاه ما شنیده نشده است. مدیرعامل و هیات‌مدیره در این چهار بازی به‌دنبال اسپانسر هستند تا هزینه بازی‌های باقی‌مانده تامین شود، ولی درمورد پول بازیکنان که مبلغ کمی نیست روی قول ناصری حساب کردیم. می‌دانم برای پرداخت این چک‌ها تلاش زیادی شد و امیدوارم به پول تبدیل شود.

بعد از مدت‌ها باختید. برای بازی با تیم ذوب‌آهن روحیه دارید؟

برد و باخت جزیی از فوتبال است. وضعیت تیم ما خوب است. ما همه کار انجام می‌دهیم تا این چند بازی هم به‌سلامت تمام شود. هفته گذشته آخرین تست اعضای تیم را گرفتیم و امیدوارم برای بازی با ذوب‌آهن بازی خوبی برگزار کنیم. اگر مسئولان باشگاه شرایطی فراهم کنند از اهواز به اصفهان برویم که تمرینات را در شهر خودمان ادامه می‌دهیم ولی اگر قرار باشد از تهران راهی اصفهان شویم زودتر به این شهر می‌رویم و چند جلسه در تهران تمرین می‌کنیم که خستگی راه، بازیکنان را اذیت نکند.

اخیرا اعتراضی هم به تلویزیون داشتید!

ما از هیچ‌کس انتظاری نداریم ولی حداقل امیدواریم کاستی‌هایی که در شهر ما وجود دارد را درک کنند و آن را به‌حساب کم‌کاری یا نابلدی نگذارند. تیم‌های استقلال و پرسپولیس که سوژه و خوراک اصلی برنامه‌های ورزشی هستند چطور هزینه می‌کنند. پول‌های هنگفتی که برای این تیم‌ها هزینه می‌شود از کجا می‌آید؟ این بودجه‌های میلیاردی از سرمایه‌های کشور است، از نفت خوزستان است، با این حال قرارداد یک بازیکن تیم پرسپولیس با بودجه یک فصل باشگاه نفت مسجدسلیمان برابری می‌کند.

 * نویسنده:   نیلوفر مژدهی،روزنامه‌نگار