تاریخ : Wed 22 Jul 2020 - 06:59
کد خبر : 43494
سرویس خبری : ورزش

شایعه شرط بازیکنان برای رفتن مجیدی کذب است/ هم شیخ می‌ماند هم قایدی و مطهری

سعادتمند در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

شایعه شرط بازیکنان برای رفتن مجیدی کذب است/ هم شیخ می‌ماند هم قایدی و مطهری

مهدی قایدی، ارسلان مطهری و شیخ دیاباته هر 3 بازیکن استقلال هستند و هیچ‌جا نمی‌روند. اگرچه گفتم هیچ‌وقت قول نمی‌دهم اما الان صراحتا قول می‌دهم که این 3 بازیکن در فصل جاری و فصل آینده همچنان با پیراهن آبی، خط‌آتش استقلال را تشکیل داده و در تیم خواهند ماند.

نمی‌دانم چرا با آسیب‌دیده‌ها قرارداد بسته‌اند / محروم نیستیم، با پرداخت مطالبات پنجره‌ها باز می‌شود / بدون واسطه به‌دنبال تفاهم با استرا هستیم

  به گزارش «فرهیختگان»، حدود 4 ماه از حضور احمد سعادتمند در باشگاه استقلال سپری می‌شود و در این مدت باشگاه در تلاش است با انجام برخی امور اقتصادی به یک درآمد پایدار رسیده تا از لحاظ زیرساختی برای سال‌های آینده روی پای خود ایستاده و نیازمند برخی کمک‌های جانبی نباشد؛ هرچند در این مدت اخیر برخی اخبار ناخوشایند ازجمله بسته شدن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی استقلال به‌خاطر پرونده‌های شفر و بویان نیز منتشر شد که بعضا تاثیرات منفی به‌همراه داشته و این روند را کند کرده که البته این خبرها برخی واکنش‌ها مبنی‌بر حقیقی‌نبودن آنها ازسوی مدیریت باشگاه را نیز در پی داشت تا به ابهامات در این زمینه افزوده شود.

درکنار اینها باید به موضوعات مهم دیگر ازجمله آینده فنی آبی‌پوشان از لحاظ کادرفنی و بازیکنان، سرنوشت تسویه‌حساب با استراماچونی، شایعات عجیبی که درخصوص عدم همکاری برخی بازیکنان با مجیدی در فصل آینده شنیده می‌شود، لیست‌های ورود و خروجی که این روزها رسانه‌های مختلف به آن پرداخته و مشخص نیست چه منبع و منشایی دارد و... اشاره کرد. درخصوص همه اینها با مدیرعامل استقلال صحبت کردیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سعادتمند را در زیر می‌خوانید.

از شایعه عجیبی که این روزها پیرامون استقلال وجود دارد آغاز کنیم. این‌طور عنوان می‌شود که برخی بازیکنان ازجمله علی کریمی در جلسه‌ای به شما اعلام کرده‌اند درصورتی که فصل آینده فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال بنشیند، آنها در این تیم نخواهند ماند.

هرگز چنین صحبت‌هایی مطرح نیست و برای اولین‌بار است این موضوع را می‌شنوم. واقعا این چه اخباری است که منتشر می‌شود و اصلا برایم قابل هضم نیست. کار بازیکنان در زمین است و در زمین، تمرین و بازی می‌کنند و اتفاقا خیلی هم با انگیزه کار خودشان را انجام می‌دهند. ضمن اینکه اصلا دلیلی ندارد بازیکن باشگاه بیاید. ما هم سعی کردیم شرایط خوبی درخصوص مباحث پشتیبانی مثل زمین تمرین، سالن بدنسازی، استخر و مسائل مورد نیاز در این برهه زمانی درخصوص رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی و سایر موارد را برای انجام تمرینات بهتر فراهم کنیم.

پس جلسه‌ای بین شما و بازیکنان استقلال برگزار نشده است؟

خیر، اصلا آنها به دفتر من نیامده‌اند هرچند اگر لازم باشد گاهی در تمرینات حاضر شده و چند کلامی با آنها صحبت می‌کنم که تا به‌امروز نیز عین صحبت‌ها از طریق رسانه‌های باشگاه رسانه‌ای شده و چنین چیزی را نه‌تنها نشنیده‌ام بلکه به ضرس قاطع آن را رد می‌کنم.

درخصوص محرومیت استقلال از پنجره نقل‌وانتقالات، اظهاراتی که داشتید موجب شد هجمه زیادی به شما وارد شود. یک‌بار دیگر با جزئیات در این مورد صحبت می‌کنید؟

اولا که جرایم فیفا و آرای انضباطی که صادر می‌شود همه برای سنوات قبل هستند و دوستان خیلی علاقه‌مند هستند که این موارد را به دوسه ماهی که ما به باشگاه ورود کرده‌ایم ربط بدهند که به‌هیچ‌وجه ربطی ندارد. دوم اینکه در همین سنوات شاید بازیکنی جذب شده که حتی آسیب‌دیده بوده و مشخص نیست اصلا چرا چنین قراردادی بسته شده است. البته علاقه‌‌ای ندارم درخصوص این موضوعات بیشتر صحبت کنم اما بحث‌مان این است که یک زمانی فیفا می‌گفت شما از دو یا سه پنجره نقل‌وانتقالات محروم شده‌اید و عین آن رای باید اجرا شود و برای برخی تیم‌ها این اتفاق افتاد اما الان فیفا می‌گوید از آغاز باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات اگر بدهی‌تان را پرداخت نکنید محروم خواهید شد. این در حالی است که ما هنوز به آغاز فصل نقل‌وانتقالات نرسیده‌ایم، ضمن اینکه طبق قانون جدید فیفا اگر رایی صادر شود، هر زمانی که پرداختی صورت بگیرد، این رای متوقف شده و پنجره باز خواهد شد. بنابراین اینکه اصرار کنیم همین الان باشگاه محروم شده است یک موضوع کذب است. نمی‌دانم چرا اصرار داریم بگوییم قانونی که 2 سال پیش بوده همچنان همان قانون اجرا می‌شود و الان استقلال محروم شده است و یک استرس و نگرانی و ناراحتی برای هواداران ایجاد کنیم. واقعا الان شرایط اقتصادی یا شرایطی که کرونا ایجاد کرده، شرایط خوبی است که با این صحبت‌ها و اخبار به هواداران استرس و نگرانی بیشتری وارد کنیم؟ اصلا نباید این‌طور باشد؛ ما هم با همه آگاهی که داشتیم به باشگاه آمدیم و باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم چون رقمی که باید پرداخت کنیم یک‌قران و دوزار نیست و یک رقم بسیار سنگین و کارمان هم بسیار سخت است. بدون تعارف تامین این مقدار کار هرکسی نیست و باید تلاش کنیم این مشکلات و معضلات را یکی‌یکی حل کنیم و تلاش هم می‌کنیم تا این امر محقق شود. اینکه بنشینیم عزا بگیریم و بگوییم این مشکلات حل‌نشدنی هستند؛ خیر این‌طور نیست چون این مسائل با همت هواداران، دوستان‌مان و اعضای هیات‌مدیره و توان مدیریتی خودمان ان‌شاءلله حل‌شدنی هستند و ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا بر مشکلات فائق بیاییم.

منکر زحمات شما در این مدت نیستیم اما چطور می‌شود که در این مدت هجمه و انتقادات زیادی به مدیریت شما وارد آمده است؟

خودم هم نمی‌دانم. شاید این عزیزان به ما لطف و محبت دارند اما ما زیاد توجهی به این مسائل نداریم و کار خودمان را می‌کنیم. اصلا وقت هم نداریم به این هجمه‌ها توجه کنیم. دنبال کارهای اقتصادی و درآمد پایدار برای باشگاه هستیم. شاید در گذشته‌های دور فقط به‌دنبال نتیجه بودیم که البته این موضوع الان هم برای من خیلی مهم است و تیم استقلال باید همیشه در راس و قهرمان باشد؛ بنابراین ضمن اینکه به‌دنبال کسب نتیجه هم هستیم اما الان بیشتر نگاه‌مان در باشگاه نگاه اقتصادی است و عقیده دارم باشگاه استقلال باید تبدیل به یک بنگاه اقتصادی شود. هرچند تا زمانی که این اتفاق نیفتد شما نمی‌توانید به نتایج خوب و درخور هم برسید چون نمی‌توانید بازیکن یا مربی خوب جذب کرده یا امکانات مناسبی را فراهم کنید و همه‌اش درگیر بدهی‌های گذشته و تعهداتی می‌شوید که خودتان به وجود نیاورده‌اید یا اگر هم خودتان به وجود آورده‌اید از پس آن برنمی‌آیید. بنابراین نه وقتش را داریم که به این صحبت‌ها گوش دهیم و نه برایمان مهم است و هر عزیزی هم هر نقد و برداشتی دارد ما در خدمتش هستیم و مشکلی هم نیست و ما هم کار خودمان را می‌کنیم.

پس صراحتا قول می‌دهید که سر پرونده شفر و بویان که موعد آن رسیده، استقلال از این ناحیه متضرر نخواهد شد؟

در طول دوران 32 سال مدیریتم هیچ قولی نداده‌ام و هیچ قولی نمی‌دهم اما تمام تلاشم را می‌کنم تا مشکلات را یکی‌یکی حل کنم.

در نامه‌ای که فیفا درباره شفر و بویان ارسال کرده، فرصت نهایی برای پرداخت وجود دارد؟

با آقای شفر تقریبا تا 24 روز دیگر باید تسویه کنیم اما برای بویان بیشتر فرصت داریم. درواقع از آغاز شروع فصل نقل‌وانتقالات برای تسویه با این بازیکن فرصت داریم ضمن اینکه درصدد هستیم مطالبات بویان را هرچه سریع‌تر تامین کرده و با او تسویه کنیم.

به‌جز این دو پرونده که موعد آنها فرا رسیده و به مرحله خطر رسیده‌اند، پرونده دیگری هم در مرحله هشدار دارید؟

فعلا که خیر اما تا دل‌تان بخواهد پرونده در راه داریم که یکی‌یکی در تلاشیم آنها را حل کنیم.

موضوع پرونده پادوانی به کجا رسید؟

بعد از 2 سال و نیم با پادوانی ارتباط گرفتیم تا مشکل را حل کنیم و از او خواهش کردیم شماره حساب بدهد و بعد از اینکه این اتفاق افتاد، 100 هزار دلار مطالبات این بازیکن را با تایید فیفا و فدراسیون فوتبال آماده کردیم که در ادامه حتی فرم تاییدیه پرداخت هم ازسوی فیفا برایمان ارسال شد تا آن را تکمیل و امضاکرده اما چون پادوانی آن را امضا نکرده و به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد، فعلا این پرونده به این دادگاه ارجاع داده شده و منتظر رای دادگاه کاس هستیم.
نوشته بودند چون چند روزی به دفتر باشگاه نرفته‌اید، کرونا گرفته‌اید!

هفته گذشته دو تست یکی در بیمارستان مسیح دانشوری و یکی هم در بیمارستان فرهیختگان دادم که پاسخ منفی هر دو تست به‌صورت مکتوب موجود است. اگرچه یک‌بار به شوخی از آنجایی که بچه‌های تیم ما اکثرا کرونا گرفته بودند به آنها گفتم اگر یک روز در این خصوص کری‌خوانی شود این‌طور به ما نگویند که ما از تو استقلالی‌تر هستیم چون ما کرونا گرفتیم و تو نگرفتی و به همین دلیل گفتم کاش من هم کرونا می‌گرفتم.

یک موردی هواداران را نگران کرده و حتی جایی مطرح شده بود که قایدی، مطهری و دیاباته هر 3 نفر برای فصل بعد رفتنی هستند و قصد فروش هر 3 بازیکن را دارید.

مهدی قایدی، ارسلان مطهری و شیخ دیاباته هر 3 بازیکن استقلال هستند و هیچ‌جا نمی‌روند. اگرچه گفتم هیچ‌وقت قول نمی‌دهم اما الان صراحتا قول می‌دهم که این 3 بازیکن در فصل جاری و فصل آینده همچنان با پیراهن آبی، خط‌آتش استقلال را تشکیل داده و در تیم خواهند ماند.

میلیچ هم ماندنی است؟

در این مورد باید یک مقدار صبر کنیم.

پس با این حساب هنوز لیست ورود و خروجی برای تیم مشخص نشده است؟

درباره لیست خروج که صحبتی نداریم چون می‌خواهیم شاکله تیم را حفظ کنیم. درباره لیست ورود هم براساس نیازمندی‌های کادرفنی اقدام می‌کنیم تا نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم.

قبلا گفته بودید از بابت مبلغ رضایتنامه قایدی پول خوبی به باشگاه می‌رسد. درباره فروش این بازیکن مردد نشده‌اید؟

قایدی یک قیمتی دارد که اگر برمبنای آن قیمت واقعی که ما اعلام کردیم درخواستی برسد، آن زمان باید این موضوع را در هیات‌مدیره مطرح کرده و روی این موضوع به بحث و بررسی بپردازیم.

برای کسب ستاره سوم در آسیا و موفقیت در قاره کهن هم برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

استقلال پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیاست و باید به ویترین افتخاراتش هر سال اضافه شود. ما هم آمده‌ایم تلاش کنیم تا به افتخارات باشگاه و تالار افتخارات‌مان برای شادمانی و سربلندی هواداران و افتخاری که برای ایران به دست می‌آید این امر را محقق کنیم. ما از همه توان مدیریتی‌مان استفاده می‌کنیم و به‌دنبال این اتفاق خوب هم هستیم.

ضمن اینکه شانس قهرمانی جام‌حذفی همچنان باقی‌مانده.

بله، درست است. ما برای کسب سهمیه برای سال آتی، صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان و جام‌حذفی همچنان امیدواریم و تلاش می‌کنیم.

کار با استراماچونی و جلسه‌ای که با وی برای مذاکره درخصوص تسویه‌حساب و گرفتن تخفیف از وی داشتید به کجا رسید؟

ما اعلام کردیم حاضریم بدون واسطه در این مورد با وی مذاکره کنیم. ضمن اینکه از این به بعد باشگاه استقلال درخصوص بازیکن، مربی خارجی و هر فرد دیگری که از خارج از مرزهای ایران بیاید بدون واسطه صحبت می‌کنیم. درباره استرا هم گفته‌ایم بدون واسطه با او می‌نشینیم و سر مطالبات و شکایت او به فیفا بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد تا بتوانیم به یک اقاله یا تفاهمی برسیم.

در این مدت حتما برخی اظهارنظرات کارشناسان و اهالی فوتبال را خوانده‌اید که می‌گویند مدیران استقلال و پرسپولیس به‌نوعی کارمندان وزارت ورزش هستند و اختیار تامی از خودشان ندارند.

من با افتخار کارمند وزارت ورزش و جوانان هستم و به این موضوع هم افتخار می‌کنم و همه همکارانم در این وزارتخانه در سراسر کشور را مایه مباهات می‌دانم، اما من یک آدم مستقل هستم و تمام توان و تجربه حاصل از 3 دهه مدیریتم را گذاشته‌ام تا بتوانم از باشگاه استقلال دفاع کنم و تا جایی که می‌شود برای توفیق و سربلندی و البته افتخارآفرینی این باشگاه قدم بردارم. عزیزانی که در این خصوص اظهارنظر می‌کنند و انتقاد یا پیشنهادی دارند همه این نقدها را به دیده منت گرفته و از نقدهایی که به دردمان می‌خورد بهره‌مند می‌شویم.

 * نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار