تاریخ : Sun 19 Jul 2020 - 15:30
کد خبر : 43392
سرویس خبری : دانشگاه

معاونت فرهنگی و دانشجویی باید به موضوع شبکه سازی توجه ویژه داشته باشد

خسروپناه در مراسم معارفه معاون فرهنگی و دانشجویی:

معاونت فرهنگی و دانشجویی باید به موضوع شبکه سازی توجه ویژه داشته باشد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی باید به موضوع شبکه سازی توجه ویژه ای داشته باشد.

 به گزارش «فرهیختگان»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با قدردانی از تلاشها و خدمات دکتر کلانتری معاون سابق فرهنگی و دانشجویی، گفت: توحید عرفانی اجتماعی یکی از نظامات فکری امامین انقلاب است که فرهنگ نقش کلیدی در آن دارد. همچنین موضوعات فرهنگی دغدغه اصلی دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه نظریه پردازی، گفتمان سازی نخبگانی و گفتمان سازی عمومی سه گام اصلی در حوزه فرهنگی است، اظهار داشت: علم، صنعت و سلامت در دل نظریه و نظام فرهنگی جا دارد. از این رو لازم است که معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر سند فرهنگی موجود، نظریه فرهنگی مقام معظم رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار دهد و با توجه ویژه به رسانه و گفتمان سازی عمومی، نظریه های فرهنگی را برای آحاد جامعه تبیین کند.

دکتر خسروپناه با اشاره به لزوم توجه به شبکه سازی در دانشگاه، خاطرنشان کرد: شبکه سازی یکی از موضوعات بسیار مهم است که با تشکل سازی تفاوت دارد، چرا که شبکه سازی یک ساختار خودجوش و تأثیرگذار است که در برابر گفتمان های معارض کارکرد خود را نشان می دهد و معاونت فرهنگی و دانشجویی باید به موضوع شبکه سازی توجه ویژه ای داشته باشد.