تاریخ : Sun 19 Jul 2020 - 10:21
کد خبر : 43360
سرویس خبری : ورزش

دردسر برای سردار در روسیه

عضو کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال روسیه: مهاجمان زنیت را محروم کنید

دردسر برای سردار در روسیه

آنزور کاوازاشویلی، یکی از اعضای کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال روسیه معتقد است دو مهاجم زنیت به‌عنوان جریمه باید از دیدار امشب تیم خود برابر اسپارتاک در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی این کشور کنار گذاشته و محروم شوند.

به گزارش «فرهیختگان»، اتفاق عجیبی که پس از مسجل شدن قهرمانی زنیت در رختکن این تیم رخ داد و فیلم غیراخلاقی که از دو مهاجم گلزن این تیم پخش شد با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد و حالا یکی از اعضای کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال روسیه خواستار جریمه و محرومیت آرتم زیوبا و سردار آزمون شده است. زنیت با برتری در زمین کراسنودار قهرمانی خود در لیگ روسیه را قطعی کرد، اما انتشار فیلمی از رختکن این تیم که بازیکنان را درحال جشن قهرمانی نشان می‌دهد و شوخی غیراخلاقی زیوبا با آزمون واکنش‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال داشته است. عجیب اینکه آزمون در واکنش به انتقادهای داخلی متنی نسبتا توهین‌آمیز خطاب به منتقدانش منتشر کرد تا نشان دهد چندان از عملکرد خود پشیمان و ناراحت نیست!

آنزور کاوازاشویلی، یکی از اعضای کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال روسیه معتقد است این دو بازیکن به‌عنوان جریمه باید از دیدار امشب تیم خود برابر اسپارتاک در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی این کشور کنار گذاشته و محروم شوند. کاوازاشویلی اتفاقی که در رختکن زنیت رخ داده را غیرقابل توجیه و زشت می‌داند و می‌گوید: «هواداران جوان فوتبال به آنها نگاه کرده و از این ستاره‌ها الگو می‌گیرند. بسیاری از بازیکنان جوان دوست دارند روزی جای این نفرات را بگیرند و قرار است چنین افرادی را الگوی خود قرار دهند؟» او همچنین می‌گوید که باید هرکدام از این بازیکنان 300 هزار روبل( حدود 4200 دلار) نیز جریمه نقدی شوند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

اسپارتاک به‌خوبی می‌داند که غیبت این زوج تهاجمی در خط حمله زنیت تا حد زیادی قدرت این تیم را کاهش می‌دهد و از همان ابتدا خواستار برخورد با آنها شده بود. با این حال الکساندر مدودف، مدیر اجرایی زنیت چنین تحرکاتی در آستانه دیدار دو تیم را هدف‌دار خوانده و گفته بود: «چنین صحبت‌هایی تنها برای فریب افکار عمومی است. در رختکن تیم قهرمان لیگ فضا کاملا متفاوت است و بازیکنان با هیجان زیاد و بی‌پروا مشغول شادی هستند. این دو بازیکن رابطه بسیار خوبی در زمین با هم دارند و گل‌های بسیاری هم برای ما به‌ثمر رسانده‌اند و نباید به چنین صحبت‌هایی توجه کرد.»

البته مدودف در جریان این مصاحبه نیز شوخی تندی با تیم اسپارتاک انجام داده بود که خود او هم با جرایمی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون روبه‌رو شده است. با این حال هنوز جریمه یا محرومیتی رسمی برای این دو بازیکن در نظر گرفته نشده است. البته دوبازی پس از این اتفاق و در جریان دیدار برابر احمد گروژنی نام هیچ‌کدام از این دوبازیکن در لیست زنیت قرار نگرفته بود و برخی رسانه‌های روسی این اتفاق را نوعی جریمه از سوی باشگاه تلقی کردند، اما کمیته انضباطی فدراسیون روسیه هنوز به‌طور رسمی واکنشی به این فیلم و حواشی آن نشان نداده است.