تاریخ : Sat 18 Jul 2020 - 11:00
کد خبر : 43325
سرویس خبری : ورزش

می‌خواهیم بعد از 2 سال نایب‌قهرمانی، قهرمان شویم

سرمربی تنیس روی میز دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

می‌خواهیم بعد از 2 سال نایب‌قهرمانی، قهرمان شویم

امیدوارم با درایت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بتوانیم در فصل جدید تیمی درخور شأن بسازیم که پس از دو سال نایب‌قهرمانی بتواند با پتروشیمی رقابت و عنوان قهرمانی را کسب کند.

فصل شروع نشود‌ انگیزه‌ها از بین می‌رود

به گزارش «فرهیختگان»، زندگی با ویروس کرونا تمامی افراد دنیا را با تغییر و تحولاتی در زندگی مواجه کرده و به‌نظر می‌آید باید به زندگی همراه با این ویروس عادت کرد. در این بین ورزشی‌ها و ورزشکاران حرفه‌ای دچار لطمات شدیدی از بابت دوران قرنطینه شده‌اند و نتیجه‌اش ناآمادگی و حتی مصدومیت‌های شدید ورزشکاران می‌شود. در بین ورزش‌ها برخی از آنها شرایط بهتری دارند و می‌توانند خیلی زودتر به شرایط آرمانی برگردند که تنیس روی میز یکی از این ورزش‌هاست. با توجه به اینکه میز پینگ‌پنگ قابلیت قرار گرفتن در هر خانه‌ای را دارد و حتی در پارک‌ها هم به‌وفور دیده می‌شود، ورزشکاران ورزش تنیس‌ روی‌ میز این فرصت را داشته‌اند در دوران قرنطینه هم تمرینات خود را انجام دهند و بتوانند با آمادگی ضمنی به تمرینات حرفه‌ای خود بازگردند.

برای اطلاع از شرایط تیم تنیس روی میز آقایان دانشگاه آزاد اسلامی در دوران پساقرنطینه با سرمربی و بازیکن تیم دانشگاه آزاد اسلامی دقایقی همکلام شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مهران احدی را در ادامه می‌خوانید.

از دوران بعد از قرنطینه بگویید و اینکه شما شروعی کوتاه‌مدت داشتید.

ما در دوران قرنطینه تمرینات خوبی را سپری کردیم و به‌صورت انفرادی کار خود را پیش‌می‌بردیم، من روی کار سایر بازیکنان هم نظارت می‌کردم و درصورت لزوم تمرینات ویژه‌ای را برای آنها درنظر می‌گرفتم. با برداشته شدن قرنطینه ما دوبار تست کرونا را پشت‌‌سر گذاشتیم تا خودمان را برای تمرینات گروهی آماده کنیم. اما متاسفانه زمانی که فدراسیون برای شروع رقابت‌ها درنظر گرفته بود دقیقا با پیک دوم کرونا مصادف شد و به‌همین دلیل تصمیم گرفته شد که مسابقات لیگ لغو شود و همان نتایجی که در مرحله گروهی -که رقابت‌های دور رفت و برگشتش را پشت سر گذاشته بود- به دست آمده بود، به‌عنوان نتایج نهایی اعلام شود و بازی‌های پلی‌آف به‌دلیل خطراتی که همراه داشت، لغو شود.

دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به رتبه دومی که در جدول رقابت‌های گروهی لیگ تنیس روی میز داشت، عنوان نایب‌قهرمانی را به‌خود اختصاص داد.

واقعیت این است که امید قهرمانی ما کم بود و تیم پتروشیمی به‌مراتب تیمی قوی‌تر و پرمهره‌تر از ما و هزینه‌های بستن تیم‌شان هم چندبرابر بود. آنها در ترکیب اصلی خود تماما از بازیکنان ملی‌پوش بهره می‌بردند و حتی بازیکنان ذخیره‌اش هم ملی‌پوش بودند. اینها درحالی است که ما در تیم خودمان از بازیکنان جوان بهره می‌بردیم که اکثرا دانشجو هستند و درواقع روی کاغذ شانس بالایی برای قهرمانی نداشتیم.

با این اوصاف نتایج اعلام‌شده از نظر شما عادلانه بود و شما اعتراضی به اعلام پایان رقابت‌ها نداشتید؟

بله، نتایج تقریبا عادلانه بود. البته این حرف من به این منظور نیست که ما خودمان را از پیش بازنده بدانیم و هیچ‌شانسی برای پیروزی برابر پتروشیمی برای خودمان قائل نباشیم، ما قطعا برای پیروزی بازی می‌کردیم، ولی اینکه حالا بگوییم اگر با پتروشیمی بازی می‌کردیم قطعا پیروز می‌شدیم و قهرمانی را از آن خودمان می‌کردیم، نیست و ما شانس کمی برای این اتفاق داشتیم.

 تصمیم مسئولان برای تعطیلی لیگ تنیس روی میز هم در نوع خود جالب بود، چون ورزش‌های پرریسک‌تری درحال برگزاری است.

بله، ورزش تنیس روی میز به‌صورت اتوماتیک فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌همراه دارد، هرچند می‌دانم فدراسیون خیلی تلاش کرد بازی‌ها ادامه پیدا کند، اما پیک دوم کرونا بدموقع از راه رسید و مانع از انجام این کار شد و ضمن اینکه فدراسیون به‌سلامتی بازیکنان و عوامل فکر می‌کرد و اگر هدف آنها شروع رقابت‌ها نبود، از تیم‌ها نتیجه دوبار تست کرونا را نمی‌خواستند.

از شروع فصل جدید تنیس روی میز خبر دارید؟ اصلا لیگ جدیدی برگزار می‌شود یا فعلا همه‌چیز درحالت خاموش قرار گرفته است؟

من فکر می‌کنم بازی‌های فصل جدید حتما برگزار می‌شود. البته معمولا لیگ تنیس روی میز از آبان یا آذرماه آغاز می‌شود و تیم‌ها در این مدت فرصت دارند که خودشان را مهیای بازی‌ها کنند تا فدراسیون هم تصمیمات لازم را جهت آغاز فصل جدید بازی‌ها بگیرد. این را بگویم که اگر قرار باشد لیگ را در فصل آتی هم تعطیل کنند، تنیس روی میز آسیب جدی می‌بیند، البته این اتفاق برای هر رشته ورزشی‌ای ممکن است رخ دهد. بازیکنان رشته‌های ورزشی‌ انگیزه‌های رقابتی و مالی دارند که با تعطیلی بازی‌ها این‌ انگیزه‌ها ازدست می‌رود. ورزشکاران تنیس روی میز هم باید هزینه بالایی برای روکش راکت و توپ بپردازند و اگر درآمدی نداشته باشند قطعا نمی‌توانند از پس این هزینه‌ها بربیایند.

 شما با ریاست جدید تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی دیدار داشته‌اید و می‌دانید که تکلیف تنیس روی میز در فصل آتی چگونه است؟

هنوز این سعادت نصیب بنده نشده که ایشان را ببینم، اما تاحدودی از آقای لشگری شناخت دارم و تعریف‌های خوبی از ایشان شنیده‌ام. من فکر می‌کنم رشته تنیس روی میز یکی از رشته‌هایی بوده که دانشگاه آزاد اسلامی همیشه در آن شرکت داشته است. من با آقای روحانی- که امور باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده دارند- در ارتباط هستم، هرچند صحبت قطعی درباره تیمداری در تنیس روی میز نشده، اما امیدوارم این اتفاق بیفتد و بتوانیم فصل آینده را هم در خدمت دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

و صحبت پایانی؟

امیدوارم با درایت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بتوانیم در فصل جدید تیمی درخور شأن بسازیم که پس از دو سال نایب‌قهرمانی بتواند با پتروشیمی رقابت و عنوان قهرمانی را کسب کند.

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار