تاریخ : Thu 16 Jul 2020 - 10:30
کد خبر : 43254
سرویس خبری : ورزش

بخشش سیتی شرم‌آور است!

مورینیو در گفت‌و‌گو با گاردین:

بخشش سیتی شرم‌آور است!

ژوزه مورینیو، سرمربی تیم فوتبال باشگاه تاتنهام هاتسپر در مصاحبه با بخش ورزشی گاردین انگلیس بخشش منچسترسیتی را شرم‌آور دانست

به گزارش «فرهیختگان»، ژوزه مورینیو، سرمربی تیم فوتبال باشگاه تاتنهام هاتسپر در مصاحبه با بخش ورزشی گاردین انگلیس بخشش منچسترسیتی را شرم‌آور دانست و این سوال را مطرح کرد که اگر سیتی مقصر نیست، چرا جریمه پرداخت می‌کند؟ متن این مصاحبه را بخوانید.

      نظر شما درباره حکم اخیر دادگاه درمورد منچسترسیتی چیست؟

من نمی‌خواهم بگویم منچسترسیتی مقصر است یا خیر، اما موضوع چیز دیگری است. اگر مقصر نبوده، چرا جریمه نقدی شده و اگر بوده اکنون چرا تبرئه شده است؟ این شرم‌آور است، این یک فاجعه بزرگ در فوتبال است، جایگاه اخلاق در فوتبال واقعا کجاست؟ چیزی به اسم عدالت در فوتبال باقی مانده است؟ اگر مقصر بوده که تکلیف روشن است، اخراج و تمام. چرا این‌همه تعلل دارند؟

      با ایده بازی جوانمردانه در بعد اقتصادی موافق نیستید؟

به‌نظر من خیلی خوب است، اسمش زیبا است، ولی آیا اجرا هم می‌شود؟ باید به آن پایبند باشند، پایبند باشیم. مثلا منچسترسیتی اگر مجرم است، پس باید از لیگ قهرمانان اروپا حذف شود. اگر هم نیست، باید با شفافیت بگویند که اصولا از ابتدا چرا به آنها اتهام وارد شد و چرا آنها سکوت کردند و دفاعی در کار نبود. اگر واقعا مجرم نبوده‌اند، نباید حتی یک یورو پرداخت می‌کردند، اما پرداخت کردند و لابد چیزی را می‌دانستند که ما از آن بی‌خبر هستیم.

      جمله‌ای که شما به کار بردید بار حقوقی دارد و باشگاه منچسترسیتی و دادگاه عالی ورزش واکنش نشان خواهند داد.

من گفتم در اصلی سیرک باز شده است، هنوز هم می‌گویم، به‌نظر شما این سیرک نیست؟ این واقعا یک نمایش مسخره و تاسف‌انگیز است.

      کلوپ هم مثل شما از تصمیم گرفته‌شده بسیار عصبانی است!

همه عصبانی هستند. من مشکلی با خود منچسترسیتی ندارم. اصولا به من ربطی ندارد، اما چیزی که مرا و همکاران مرا نگران می‌کند این است که در عدالت فوتبال دچار تردید شویم، ترس دارد و واقعا باید بدانیم این عدالت و شفافیت در فوتبال وجود دارد یا یک نمایش بی‌اساس و مسخره است. به‌نظر من امروز روز خوبی برای فوتبال نبود.

      از خود تاتنهام چه خبر؟

وضعیت خوب است، ما فراز و نشیب زیادی نداشتیم و باتوجه به مشکلاتی که پیش آمده، تیم تا حدود زیادی نسبت‌به برنامه زمانی خود خوب پیش رفته است. به آینده و فصل بعد امیدوار هستیم و اگر قرار باشد در خدمت تیم باشم، حتما از مدیریت خواسته‌ام نسبت‌به خرید نیمی از بازیکنان سفارش‌شده اقدام جدی و رسمی داشته باشد. به بازیکنان جدید و کلیدی نیاز داریم، اما تیم کنونی من هم یک تیم عالی است و می‌شود به آن امیدوار بود.

 *  مترجم: بابک سرانی‌آذر